تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 62745

قیمت اتریوم احتمالا تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید

قیمت اتریوم احتمالا تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید

قیمت اتریوم احتمالا تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسیدبه عقیده یک تحلیلگر قیمت اتریوم تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. این یعنی ارزش هر واحد ارز دیجیتال ETH بالای ۲۰۰ درصد رشد می‌کند..

قیمت اتریوم احتمالا تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید

به عقیده یک تحلیلگر قیمت اتریوم تا آخر سال ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. این یعنی ارزش هر واحد ارز دیجیتال ETH بالای ۲۰۰ درصد رشد می‌کند.

سونامی در بازار ارزهای دیجیتال شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ یک روز خونین برای بازار کریپتوکارنسی رقم زد. این اتفاق قیمت بیت کوین برترین رمز ارز بازار را به زیر ۵۰ هزار دلار و قیمت اتریوم دومین رمز ارز دارای بیشترین سرمایه در گردش را به زیر ۴ هزار دلار کشاند. در مجموع مارکت کپ بازار ارز دیجیتال حدود ۶۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، هنوز عده‌ای معتقد هستند تا پایان سال جاری، برخی رمز ارزها به خصوص اتریوم رشد نجومی خواهد داشت؛ قیمت اتریوم بعید نیست تا آخر ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰۰ درصد رشد کند!

از آن زمان رمز ارزها شروع به ترمیم ارزش از دست رفته خود کرده‌اند و بازار کمی در مقایسه با روز خونین ۱۳ آذر جان گرفته است. در این میان اتریوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، به طوری که بهتر از بیت کوین رشد کرد و توانست مارکت دامیننس خود را افزایش بدهد. اکنون دامیننس بیت کوین به ۴۰ درصد و دامیننس اتریوم ۲۱ درصد شده است.

از آن جایی که برترین آلت کوین هنوز زیر ۵,۰۰۰ دلار مانده است، هدف نهایی برای رسیدن به ۱۰,۰۰۰ دلار تا پایان سال بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد. با این حال رائول پال (Raoul Pal) مدیر سابق گلدمن ساکس همچنان‌ خوش‌بین است. او اخیرا در یک گفتگو عقیده خود درباره قیمت اتریوم تا آخر سال ۲۰۲۱ را این چنین مطرح کرد:

من بهترین احتمالات را در نظر می‌گیرم. هیچ قطعیتی وجود ندارد. (اما) من هنوز فکر می‌کنم ETH امسال را به جای ۱۰,۰۰۰ دلار، نزدیک به ۱۵,۰۰۰ دلار به پایان خواهد رساند. فقط با توجه به ماهیت آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، الگوها و نمودارها و همچنین افرادی که (به تازگی) وارد فضا می‌شوند این احتمال را بیان کردم.

احتمال اوج‌گیری قیمت اتریوم در ۲۰۲۱ بر اساس تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

این سرمایه‌ گذار سناریوی صعودی‌ خوشبینانه‌ای برای اتریوم در بلند مدت ارائه کرد و گفت:

بعید نیست (با احتمال کم) قیمت اتریوم تا تابستان سال بعد به ۴۰,۰۰۰ دلار برسد. این تحلیل بر اساس چرخه استیکینگ و ظاهر نمودارها بوده است. البته عقیده من این نیست. به نظر من اتریوم تا مارس (اواخر ۱۴۰۰) به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

اگرچه بسیاری همچنان نگاه بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای نسبت به برترین آلت کوین بازار دارند، اما تسلط آن به طور فزاینده‌ای توسط رقبای جدید به چالش کشیده شده است؛ همینطور که اتریوم در حال تهدید بیت کوین است و مارکت دامیننس آن را به نفع خود کاهش می‌دهد، پروژه‌هایی نظیر سولانا، کاردانو، ترا و آوالانچ نیز خود خطری برای اتریوم محسوب می‌شوند. وجود این دسته پروژه‌های رقیب قدرتمند سبب می‌شود درباره پیش‌بینی قیمت اتریوم تا آخر سال ۲۰۲۱ با احتیاط صحبت کنیم.

اتریوم

این بلاک‌ چین‌های جدیدتر در مقایسه با اتریوم، ویژگی‌هایی مشابه آن چه برای ورژن دوم اتریوم (Ethereum 2.0) در نظر گرفته شده است ارائه می‌کنند و در تلاش هستند تا سهم بیشتری از دنیای دیفای (سیستم مالی غیر متمرکز – DeFi) به خود اختصاص بدهند. با در نظر گرفتن همین موضوع رائول پال گفت:

من فکر می کنم که سولانا در (این) چرخه از اتریوم بهتر عمل خواهد کرد. همچنین ترا (در نهایت) بهتر از اتریوم عمل خواهد کرد.

رائول پال از مدت‌ها قبل یکی از حامیان سرسخت اتریوم بوده است و البته هنوز بر علاقه خود پافشاری می‌کند. حتی بر اساس گزارش‌ها او بخش قابل توجهی از سبد سرمایه گذاری رمز ارزی خود را به ETH اختصاص داده است. اما نمی‌توان واقعیت را کتمان کرد؛ طی چند سال اخیر رقبای خطرناکی برای بزرگترین اکوسیستم ساخت و اجرای قرارداد هوشمند توسعه یافته‌اند و باید آن‌ها را با دقت زیر نظر داشت.

با این حال اتریوم ۲.۰ یک تحول اساسی است. در نظر داشته باشید اتریوم در حالی تا الان اینقدر پیشرفت کرده که به شدت از مقیاس پذیری ضعیف و کارمزدهای بسیار بالا رنج می‌برد. با نزدیک شدن به راه‌اندازی فاز دوم پروژه یعنی Ethereum 2.0 و امید به برطرف شدن مشکلات، سرمایه گذاران بیشتری به خرید این ارز دیجیتال ترغیب خواهند شد. این یعنی عرصه برای عرض اندام رقبا تنگ‌تر می‌شود. پس افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی اتریوم تا آخر سال ۱۴۰۰ چندان دور از انتظار نیست.

یک پیش‌بینی دیگر از اتریوم ۲۰,۰۰۰ دلاری

تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال به نام نیکلاس مرتن (Nicholas Merten) چند روز قبل از اظهار نظر آقای رائول پال با ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده خود در Twitter و ۴۸۵ هزار دنبال‌کننده خود در Youtube درباره انفجار قیمت ETH تا پایان بازار گاوی کنونی صحبت کرد. او گفت:

این پیش‌بینی دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد، اما زمانی که به نمودار لگاریتمی دقت داشته باشید، متوجه خواهید شد قبلا مشابه این نوع بازده درصدی را داشته‌ایم. فراموش نکنید چنین افزایشی (۲۰۰ درصد)، تنها حدود نصف چیزی است که ETH در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ به دست آورد!

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.