تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 586946

قیمت آیفون 14 در بازار ایران از آیفون 13 کمتر شد!

قیمت آیفون 14 در بازار ایران از آیفون 13 کمتر شد!

قیمت آیفون 14 در بازار ایران از آیفون 13 کمتر شد! قیمت آیفون 14 به دلیل ورود غیر رسمی و عدم رجیستری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد. در ادامه جزئیات کاهش قیمت گوشی های iPhone 14 در ایران را بررسی خواهیم کرد. سری جدید گوشی های آیفون مدت کوتاهی پس از معرفی به بازار

قیمت آیفون 14 در بازار ایران از آیفون 13 کمتر شد!

قیمت آیفون 14 به دلیل ورود غیر رسمی و عدم رجیستری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد. در ادامه جزئیات کاهش قیمت گوشی های iPhone 14 در ایران را بررسی خواهیم کرد.

سری جدید گوشی های آیفون مدت کوتاهی پس از معرفی به بازار ایران راه پیدا کردند، اما پس از گذشت یک ماه هنوز رجیستری نشدند و برخی از مالکان آنها نیز از قطعی آنتن خبر دادند. در همین راستا به تازگی سامانه همتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گوشی آیفون 14 به شکل غیرقانونی وارد ایران شده و به همین دلیل امکان رجیستری آنها وجود ندارد. با توجه به این موضوع، اکنون قیمت آیفون 14 به دلیل ورود غیر رسمی و عدم رجیستری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

عدم رجیستری گوشی آیفون پس از گذشت یک ماه بعد از ورود به ایران باعث شد تا قیمت گوشی های جدید آیفون به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند؛ به گونه‌ای که حدود یک ماه قبل آیفون 14 پرو مکس نسخه 265 گیگابایت با قیمت بیشتر از 60 میلیون تومان در بازار ایران عرضه شد، اما در حال حاضر برخی از فروشنده‌ها آن را با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

تمام گوشی های آیفون 14 قاچاق هستند

طبق بیانیه سامانه همتا، تمام گوشی های جدید آیفون شامل آیفون 14، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پلاس به عنوان کالاهای قاچاق به شمار می‌روند. از این رو سامانه همتا به تمام واحدهای صنفی توصیه کرده تا زمانی که وضعیت واردات قانونی این گوشی ها مشخص نشده، آنها را به بازار عرضه نکنند.

گفتنی است سامانه همتا هشدار داد در حال حاضر برخی از فروشندگان با ادعای رجیستری گوشی های آیفون 14 را به فروش می‌رسانند، این در حالی است که عدم ورودی قانونی این گوشی ها باعث شده تا آنها بدون شناسه گمرکی باشند و به همین دلیل امکان رجیستری آنها حتی از طریق مسافری برای نیاز شخصی نیز وجود نخواهد داشت.

فریب فروشندگان را نخورید

قیمت آیفون 14

بررسی پلتفرم‌های معروف درج آگهی نشان می‌دهد فروشنده‌ها در خصوص رجیستری آیفون 14 به خریدار ضمانت می‌دهند؛ برای مثال یک فروشنده آیفون 14 پرو مکس نسخه 256 گیگابایت را با قیمت 48 میلیون تومان عرضه کرده و به ازای 6 میلیون و 500 هزار تومان رجیستری آن را نیز ضمانت می‌کند.

یک فروشنده دیگر نیز iPhone 14 را با تضمین رجیستری با قیمت حدود 56 میلیون تومان به فروش می‌رساند. همچنین در بین آگهی‌های درج شده یک فروشنده بدون این که به وضعیت رجیستری گوشی آیفون 14 پرو مکس اشاره کند آن را با قیمت 58 میلیون تومان عرضه کرده است.

کاهش قیمت آیفون 14

قیمت آیفون 14

قیمت آیفون طی یک ماه اخیر به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در ابتدا آیفون 14 پرو مکس نسخه 256 گیگابایت با قیمت حدود 63 میلیون تومان به بازار عرضه شد، اما مشکل رجیستری این گوشی ها باعث شده قیمت آنها در برخی از آگهی‌ها به 45 میلیون تومان کاهش پیدا کند.

آیفون 14 پرو مکس نسخه 256 گیگابایت نیز با ادعای تضمین رجیستری اخیرا با قیمت 46 میلیون تومان به بازار عرضه شده است. یک فروشنده نیز آیفون 14 پرو نسخه 256 گیگابایتی که حدود یک ماه قبل بیش از 60 میلیون تومان قیمت داشت را اکنون با قیمت 40 میلیون تومان به فروش می‌رساند.

قیمت آیفون 14 پلاس نسخه 128 گیگابایت نیز از 47 میلیون تومان به 34 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. فروشنده دیگری هم iPhone 14 نسخه 128 گیگابایت را که در ابتدا با قیمت بیش از 43 میلیون تومان می‌فروخت، اکنون با قیمت 29 تا 38 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.