تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 70634

قوی ترین مسلسل جهان با سرعت ۱۳۰۰ گلوله در ۱۰ ثانیه، ساخته شد

قوی ترین مسلسل جهان با سرعت ۱۳۰۰ گلوله در ۱۰ ثانیه، ساخته شد

قوی ترین مسلسل جهان با سرعت ۱۳۰۰ گلوله در ۱۰ ثانیه، ساخته شدنیروهای ویژه بریتانیا اخیرا به قوی ترین مسلسل جهان که تا پیش از این منحصر به ارتش بود مجهز شده‌اند. اما از مسلسل قدرتمند XM556 چه می‌دانیم؟
..

قوی ترین مسلسل جهان با سرعت ۱۳۰۰ گلوله در ۱۰ ثانیه، ساخته شد

نیروهای ویژه بریتانیا اخیرا به قوی ترین مسلسل جهان که تا پیش از این منحصر به ارتش بود مجهز شده‌اند. اما از مسلسل قدرتمند XM556 چه می‌دانیم؟

نیروهای ویژه بریتانیا اخیرا به میکروگان دستی XM556 مجهز شده‌اند که نرخ آتشی برابر با ۸۰۰۰ دور در دقیقه دارد. این اسلحه که نسخه مینیاتوری مسلسل های بزرگ گاتلینگ (Gatling) محسوب می‌شود را قوی ترین مسلسل جهان می‌دانند.

مرگبارترین مسلسل جهان

نیروهای SAS

SBS و SAS به میکروگان XM556 مجهز شده‌اند که نرخ آتش ۸۰۰۰ دور در دقیقه را ثبت کرده است و نسخه کوچک شده مسلسل‌های قدرتمند گاتلینگ محسوب می‌شود. این سلاح که توسط سازندگانش، بیوه لقب گرفته است در نبردهای نزدیک بسیار کارآمد است و احتمالا در خودروهای SAS به کار بسته خواهد شد.

سربازان SAS مدعی هستند که این اسلحه برای عملیات کمین بسیار ایده‌آل است چراکه می‌تواند در مدت زمانی نسبتا کوتاه حجم عظیمی آتش تولید کند. XM556 در تنها ۱۰ ثانیه می‌تواند ۱۳۰۰ گلوله شلیک کند که بالاترین نرخ شلیک در میان همه مسلسل‌ها است. یک سرباز در این باره می‌گوید:

XM556 یک اسلحه فوق‌العاده با حداکثر قدرت آتش است که می‌توان آن را روی وسایل نقلیه نصب کرد و در صورت گرفتار شدن در کمین عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

گرچه این سلاح را می‌توان روی ماشین‌ها و دیگر وسایل نقلیه نصب کرد، ولی به خاطر وزن سبکش می‌تواند مستقیما توسط نیروهای پیاده و در نبردهای نزدیک نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان یک سلاح نسبتا سبک و قابل حمل، XM556 می‌تواند با حجم قابل توجه آتشی که ایجاد می‌کند، به سادگی نیروهای خودی را از یک موقعیت سخت خارج کند.

نیروهای ویژه

نیروهای ویژه بریتانیا همواره سلاح‌های زیادی را آزمایش می‌کنند، سپس برخی از گزینه‌ها به مرور در عملیات‌های واقعی استفاده می‌شوند و نهایتا موفق‌ترین سلاح‌ها خریداری شده و به اسلحه‌خانه راه می‌یابند. البته XM556 پیش از این امتحان خود را در جریان جنگ داخلی سوریه پس داده است.

XM556 مسلسلی ۶ لول با کالبیر ۵.۵۶ میلی‌متری است که به منبع برق ۲۴ ولتی DC نیاز دارد. وزن این سلاح ۱۳ پوند و طول آن کمتر از ۲ فوت است، در نتیجه به سادگی قابل جابجایی است و حتی در یک چمدان جا می‌شود که این مسئله آن را برای عملیات‌های مخفیانه و جاسوسی نیز بسیار ایده‌آل می‌کند.

منبع :dailystarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.