تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر : 589400

قهوه ای بسیار غلیظ که در مقیاس کوچک سرو میشود و کافئین بیشتری دارد

قهوه ای بسیار غلیظ که در مقیاس کوچک سرو میشود و کافئین بیشتری دارد

ما در این وبلاگ قصد داریم تا بررسی نماییم که چه مقدار کافئین در انواع قهوه ها وجود دارد، کدام قهوه ها بیشترین کافئین را در خود دارند؟ و آیا روست و بودادگی قهوه نیز میتواند بر روی کافئین موجود در نوشیدنی شما تاثیر بگذارد، پس لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ما در این وبلاگ قصد داریم تا بررسی نماییم که چه مقدار کافئین در انواع قهوه ها وجود دارد، کدام قهوه ها بیشترین کافئین را در خود دارند؟ و آیا روست و بودادگی قهوه نیز میتواند بر روی کافئین موجود در نوشیدنی شما تاثیر بگذارد، پس لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انواع مدل دانه های قهوه

در حالت کلی برای وارد کردن ماده ای به نام کافئین به بدن منابع مختلفی موجود میباشد، اما شناخته شده ترین آن ها دانه های گیاهی، بنام قهوه است.

گونه های قهوه

دو گونه اصلی از گیاه قهوه وجود دارد که میتواند به درون فنجان های شما راه پیدا نماید. دون قهوه عربیکا و دانه قهوه روبوستا، که بهتر است در زمان خرید قهوه از قهوه فروشی های مطمئن به مانند قهوه ملو حتما از نژاد قهوه های خود مطلع شوید، تا با دیدی باز قهوه مورد علاقه خود را بتوانید خریداری نمایید.

قهوه عربیکا

به طور کلی، دانه های عربیکا، کیفیت بالاتری نسبت به دانه های قهوه روبوستا دارند. اگرچه کشت گیاهان روبوستا بسیار ساده تر از عربیکا است، اما دانه های روبوستا غالبا از طعمی قوی و تلخ، برخوردار میباشند، و از طرف دیگر قهوه های عربیکا به خاطر طعم های شیرین و میوه ای اش معروف است.

قهوه های عربیکا در حالت کلی دارای محبوبیت بیشتری نسبت به دانه های روبوستا هستند، شاید به دلیل میزان عطر بالاتری که در خود دارند اما از لحاظ میزان کافئین موجود در عصاره های گرفته شده از این دانه ها مطمئنا دانه های روبوستا، برنده واضح رقابت کافئین است. به طور متوسط، دانه های روبوستا دو برابر بیشتر از دانه های عربیکا کافئین در خود دارند.

خواص قهوه روبوستا

قهوه های روبوستا در حالت کلی دارای میزان کافئین بالاتر و عطیر کمتر و میزان اسیدیته (ترشی) کمتری نسبت به دانه های قهوه عربیکا میباشند، پس در حالت کلی برای افرادی که تمایل به وارد سازی حجم کافئین بیشتری را در بدن خود دارند، مطمئنا گزینه قابل قبول تری میباشند.
در بسیاری از برند های مطرح قهوه، به مانند ایلی و استارباکس از ترکیب های قهوه 100 درصد عربیکا غالبا استفاده میکنند اما اگر تمایل دارین از دانه های روبوستا با کیفیت و برند برای عصاره گیری در دستگاه قهوه ساز خود (فرنچ پرس – موکاپات – اسپرسو ساز برقی) استفاده نمایید، حتما مدل های مطرح قهوه لاوازا را که یکی از برند های مطرح کشور ایتالیا میباشد، را استفاده نمایید.

قهوه ای بسیار غلیظ که در مقیاس کوچک سرو میشود و کافئین بیشتری دارد

انواع روست قهوه

قهوه ها در حالت کلی با توجه به مدت زمانی که مورد روست (بودادگی) قرار میگرند میتوانند، دارای میزان تلخی کم (لایت) و متوسط (مدیوم) و تلخ (دارک) میتواند باشد. یک تفکر رایج وجود دارد که می گوید قهوه های تیره تر نسبت به قهوه های با روست کمتر کافئین بیشتری دارند. اما این تفکر کاملا اشتباه میباشد، و حتما به این نکته توجه داشته باشید، در دون های هم نوع به طور مثال 100 درصد عربیکا تیره و 100 درصد عربیکا روشن، میزان کافئین قهوه روشن تر بیشتر میباشد.

میزان کافئین موجود در انواع نوشیدنی ها

بررسی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت در حالت کلی بنا بر این میباشد، که نوع قهوه ای که برای تهیه این نوشیدنی ها در نظر گرفته ایم از لحاظ نژاد قهوه و میزان روست قهوه با یکدیگر برابر میباشند.

قهوه ترک ، قهوه دمی فرانسه و قهوه اسپرسو در حالت کلی دارای حجم نوشیدنی متفاوتی میباشند به همین دلیل غالبا قهوه اسپرسو و قهوه ترک را در فنجان های 27 الی 34 میلی متری در نظر میگیرند و قهوه فرانسه را به صورت، لیوانی و با حجم 300 الی 330 میل در نظر میگیرند.

شاید در نگاه اول انتظار داشته باشید که بنا به غلظت بالاتری که یک فنجان قهوه ترک و یا یک فنجان قهوه اسپرسو نسبت به یک لیوان قهوه فرانسه دارد، احتمالا میزان کافئین موجود در قهوه ترک و اسپرسو بیشتر باشد اما دقیقا برعکس است، در یک فنجان قهوه اسپرسو حدودا 62.8 میلی گرم کافئین وجود دارد و در یک لیوان قهوه دمی چیزی نزدیک به 94.8 میلی گرم، کافئین وجود دارد.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که ما در این مقایسه، از قهوه هایی که از یک نژاد قهوه چه عربیکا چه روبوستا میباشد، استفاده نموده ایم. بنابراین اگر نوشیدنی های قهوه را با هم مقایسه می کنیم، قهوه قطره ای انتخاب بهتری است. با این حال، اسپرسو کافئین بیشتری در حجم برابر مثل 20 میل نسبت به قهوه دم کرده (قهوه قطره ای) دارد. به ازای هر اونس، اسپرسو حدود 60 تا 80 میلی گرم کافئین دارد. محتوای کافئین قهوه قطره ای تنها 9 تا 18 میلی گرم در هر اونس است.

قهوه ای بسیار غلیظ که در مقیاس کوچک سرو میشود و کافئین بیشتری دارد

آیا قهوه فوری نیز دارای کافئین میباشد؟

در حالت کلی قهوه های فوری یا همان  Instant Coffeeها را میتوان به 3 دسته تقسیم نمود، قهوه فوری گلد (Gold) و قهوه فوری کلاسیک (Classic) و اسپرسو فوری (Instant Espresso) که تفاوت اصلی آن ها در حالت کریستال های آن ها میباشد، و در طعم های آن ها میباشد که در آن نسکفه گلد دارای طعمی ملایم بوده و نسکفه کلاسیک و اسپرسو فوری دارای ته مزه تلخ و بادی قهوه بیشتری نسبت به گلد میباشند، و از لحاظ میزان کافئین موجود در این نوشیدنی های فوری، اسپرسو فوری مقام اول را کسب مینماید.

در فروشگاه قهوه ملو انواع مختلفی از قهوه های دمی و فوری موجود میباشد، که میتوانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود و یا اینکه دنبال قهوه ای با عطر بالا میباشید یا میزان کافئین بالا اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. قهوه فروشی ملو یکی از تخصصی ترین فروشگاه ها در ضمینه خرید قهوه و قهوه ساز میباشد و به راحتی میتوانید بابت خرید هریک از محصولات موجود در این مجموعه با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.