تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر : 583997

قفل کودک موتورهای جستجو، چه نوع محتواهایی را در ایران محدود کرده است؟

قفل کودک موتورهای جستجو، چه نوع محتواهایی را در ایران محدود کرده است؟

قفل کودک موتورهای جستجو، چه نوع محتواهایی را در ایران محدود کرده است؟ وزیر ارتباطات در واکنش به محدودیت‌های اخیر اینترنت، ماجرای قفل کودک موتورهای جستجو را تکذیب کرد و اعلام نمود: «فقط دسترسی به محتویات خشونت‌آمیز و مستهجن مسدود شده است.» چند روز پیش تعداد زیادی از مردم در مرورگرهای خود با نتایج غیرمعمولی

قفل کودک موتورهای جستجو، چه نوع محتواهایی را در ایران محدود کرده است؟

وزیر ارتباطات در واکنش به محدودیت‌های اخیر اینترنت، ماجرای قفل کودک موتورهای جستجو را تکذیب کرد و اعلام نمود: «فقط دسترسی به محتویات خشونت‌آمیز و مستهجن مسدود شده است.»

چند روز پیش تعداد زیادی از مردم در مرورگرهای خود با نتایج غیرمعمولی مواجه شدند؛ نتایجی که متعاقبا دسترسی به محتویات خشونت‌بار و غیراخلاقی را محدود می‌کند. سرانجام عیسی زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات، نسبت به این ماجرای جنجالی واکنش نشان داد و جریان قفل کودک را تکذیب کرد.

زارع‌پور در حاشیه نشست هیات در این رابطه گفت: «خانواده‌های ایرانی و عموم مردم همیشه نسبت به محتوای آزاد موجود در اینترنت که در جمهوری اسلامی هم ممنوع هستند، نگرانی‌های بسیاری دارند. ما با کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را به وجود آوردیم تا با محدود شدن محتویات مستهجن و غیراخلاقی که از خشونت بسیاری برخوردارند، خیال مردم تا حدود زیادی راحت شود.»

همچنین مطالعه کنید:

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران در گزارش جدید اسپید تست

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود به مبحث قل کودک موتورهای جستجو اشاره کرد و با رد کردن این شایعه، اعلام نمود که هیچ خبری از قفل کودک نیست و محدودیت دیگری هم در مرورگرها و موتورهای جستجو ایجاد نشده است. باید ببینیم آیا در آینده موتورهای جستجو با محدودیت‌های دیگری روبه‌رو خواهند شد یا ماجرا به محدود شدن محتویات غیراخلاقی و خشونت‌آمیز ختم می‌شود.

نظر شما درباره اظهارات وزیر ارتباطات راجع‌به محدود شدن محتویات موجود در اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.