قطع ارتباط اینترنت ایران با خارج، فقط سایت های داخلی باز می‌شوند؛ اینترنت ملی شد؟ از دقایقی پیش، اینترنت موبایل و حتی TDLTE ملی شده و فقط امکان باز کردن سایت های داخلی با آنها وجود دارد. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، امروز قطعی و اختلالات شدیدی در اینترنت کشورمان مشاهده شده است. عیسی زارع

قطع ارتباط اینترنت ایران با خارج، فقط سایت های داخلی باز می‌شوند؛ اینترنت ملی شد؟

از دقایقی پیش، اینترنت موبایل و حتی TDLTE ملی شده و فقط امکان باز کردن سایت های داخلی با آنها وجود دارد.

همانطور که قابل پیش‌بینی بود، امروز قطعی و اختلالات شدیدی در اینترنت کشورمان مشاهده شده است. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز گفته بود کسی به دنبال قطع کردن اینترنت نیست، اما متاسفانه این اتفاق رخ داده است. در خبرها داشتیم که امروز اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده و دسترسی به آنها بدون فیلترشکن امکان‌پذیر نیست. حالا از دقایقی پیش ظاهرا اینترنت موبایل هم ملی شده و با اینترنت ایرانسل، همراه اول و سایر اپراتورهای تلفن همراه مثل رایتل و شاتل موبایل، فقط امکان دسترسی به سایت‌های داخلی وجود دارد.

قطعی اینترنت موبایل برای سایت های بین المللی، ابتدا از تهران آغاز شد، اما اکنون به نظر می‌رسد در تمام شهرهای کشور چنین شرایطی حاکم است. البته برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط اینترنت موبایل ملی نشده، بلکه حتی اینترنت TDLTE نیز سایت های بین الملل را باز نمی‌کند و فقط برای سایت های داخلی می‌توان از آن استفاده کرد. اکنون اینترنت مخابرات چنین شرایطی ندارد و فعلا می‌توان تمام سایت‌های داخلی و خارجی را با آن باز کرد، اما این احتمال وجود دارد که به زودی اینترنت مخابرات هم ملی شود.

هنوز هیچ خبر و واکنش رسمی از سوی مسئولان در این رابطه منتشر نشده و به محض کسب اطلاعات بیشتر، آن را با شما کاربران محترم گجت نیوز در میان خواهیم گذاشت.

مقاله اصلی

خروج از نسخه موبایل