تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 69193

قرار نیست خودرو ارزان قیمت وارد ایران شود!

قرار نیست خودرو ارزان قیمت وارد ایران شود!

قرار نیست خودرو ارزان قیمت وارد ایران شود!به گفته فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در صورت آزادسازی واردات احتمالا بازار پذیرای خودروهای ارزان قیمت نخواهد بود.
بر اساس اعلام مهدی صالحی نیا، معاون وزیر ص..

قرار نیست خودرو ارزان قیمت وارد ایران شود!

به گفته فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در صورت آزادسازی واردات احتمالا بازار پذیرای خودروهای ارزان قیمت نخواهد بود.

بر اساس اعلام مهدی صالحی نیا، معاون وزیر صمت، تعرفه واردات خودرو برای سال آینده از ۴۰ تا مرز ۷۵ درصد خواهد بود. معیار تعیین این درصدها حجم موتور خواهد بود. خودروهای هیبریدی – برقی، حداقل تعرفه را دارند. اما سایر خودروها در چهار دسته ۱۰۰۰ سی سی، ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی، تعرفه‌گذاری می‌شوند.

فربد زاوه،‌ کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد به نظر می‌رسد آقای صالحی نیا برداشت شخصی خود را اعلام کرده است. تعرفه‌های واردات باید توسط کمیسیون ماده یک مشخص شود. این در صورتی است که تاکنون این کمیسیون برای واردات سال آینده برگزار نشده است، از این رو هیچ اطلاعاتی از تعرفه جدید منتشر نشده است.

در صورت آزادسازی واردات منتظر خودرو ارزان قیمت نباشید

وی ادامه داد افرادی که قصد خرید خودروی اقتصادی را دارند چشم به راه خودروهای وارداتی ننشینند. خودروهایی که تا پیش از این وارد کشور می‌شدند، محصولات متوسط رو به بالا بودند و اقتصادی محسوب نمی‌شدند. از این رو ممکن است که در سال آینده نیز شاهد واردات چنین خودروهایی باشیم.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بیان کرد به احتمال زیاد بازار خودرو در سال آینده پذیرای محصولات چینی، کره‌ای و تعداد محدودی خودروهای اروپایی و کره‌ای لوکس خواهد بود.

کاظم نیک‌خواه،‌ کارشناس صنعت خودرو بیان کرد از مطرح شدن این طرح دو سال می‌گذرد، اما همچنان به مرحله اجرا نرسیده است. در شرایط اقتصادی کنونی کشور واردات خودرو امکان‌پذیر نیست.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.