تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 50669

قرارداد ۸۲ طرح کلان ملی فناوری منعقد شد

قرارداد ۸۲ طرح کلان ملی فناوری منعقد شد

قرارداد ۸۲ طرح کلان ملی فناوری منعقد شد – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از ارکان اجرایی این نهاد با هد..

یکی از اهداف مهم معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه بازار برای محصولات دانش بنیان و توسعه زیست بوم نوآوری و حمایت است ، از این رو این معاونت در صدد است طرح های  مهم فناوری این حوزه را حمایت نماید در این راستا گزارشی از دستاورد های این معاونت در ادامه این گزارش ارائه می شود.

به گزارش کافه دانش معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یکی از ارکان اجرایی این نهاد با هدف زمینه‌سازی توسعه و حمایت از بازار برای محصولات دانش بنیان، توسعه زیست‌بوم نوآوری و حمایت از توسعه و پیاده سازی طرح های کلان ملی فعالیت می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این معاونت در سالی که گذشت، انعقاد قرارداد ۸۲ طرح کلان ملی فناوری است که رشدی ۳۸ درصدی را نسبت به سال ۹۸ تجربه کرده است. افزایش اعتبار ۵ طرح با اعتبار کل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان و رشد ۱۹ درصدی نیز دستاورد دیگر این بخش از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

همچنین سال گذشته، معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۱۶۸ طرح مصوب و در حال اجرا با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان که ۳۹ درصد آن سهم معاونت علمی و فناوری است حمایت کرد.

از دیگر اقدامات این معاونت می توان به حمایت مالی از ۱۳۸ طرح با رشد ۶۲ درصدی نسبت به سال ۹۸ اشاره کرد. این کار با پرداخت ۱۸۸ مورد انجام شد. نهایی شدن این کار با هزینه کل بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان که ۴۰ میلیارد تومان آن به صورت کمک بلاعوض و ۹۰ میلیارد تومان به صورت وام انجام شد.

سال ۹۹ برای این معاونت دستاورد دیگری نیز رقم زد و آن بررسی و تعیین تکلیف ۸۹۱ طرح در مرکز طرح های کلان ملی فناوری بود که رشدی ۴۲ درصدی نسبت به سال پیشین خود را ثبت کرده است.

حمایت از ایجاد و توسعه زیست بوم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در قالب ۵۴ موافقت نامه با متراژ بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع و به مبلغی حدود ۹۹ میلیارد تومان، مراکز دانشگاهی در قالب ۷۹ تفاهم نامه به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان و پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۳ موافقت نامه به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان و رشد ۱۵۰ درصدی نیز از دیگر اقدامات معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

دیگر دستاورد این بخش در سال گذشته، حمایت از توسعه تجاری سازی ۵۳۱ طرح فناورانه و نوآورانه به مبلغ بیش از ۳۶ میلیارد تومان در ۳۶ مرکز علمی و فناوری با رشد ۱۶۴ درصدی تعداد طرح ها و رشد ۲۲۵ درصدی مبالغ حمایت شده است.

اعطای ۴۴ مورد گواهی استاندارد مشتمل بر ۲۴ مورد گواهی انطباقCoC و گواهی نامه محصول COP در استان تهران و ۲۰ گواهی نامه در سایر استان ها با رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته نیز از دیگر اقداماتی است که به ثبت رسید.

این معاونت در سال گذشته، افزایش یا اصلاح تعرفه گمرکی ۱۹ درخواست ارائه شده از شرکت های دانش بنیان در سال ۹۹ با رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال ۹۸، برگزاری هفتمین نمایشگاه ایران ساخت با حضور ۳۵۷ شرکت در ارائه بیش از ۹ هزار محصول و لوازم جانبی و فروش قطعی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان که ۴۰ درصد آن سهم معاونت علمی و فناوری بوده را نیز به ثمر رسانده است.

سیاست‌گذاری برای تامین تجهیزات وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار در نمایشگاه با حمایت ۵۰ درصدی، تصویب ۶ کانون جدید و راهبری ۲۰ کانون دانش، صنعت و بازار، برگزاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلسه و نشست و ۲۰۷ بازدید نیز دیگر دستاوردهای این معاونت در سال ۹۹ بود.

تولید نشاسته پلیمری از سیب‌زمینی به عنوان طرح کلان ملی استانی اردبیل تصویب شدشرکت دانش‌بنیان اصفهانی مجری طرح کلان ملی فناوری و نوآوری شد.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.