تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۷:۲۲
کد خبر : 64385

قدم جدید هواوی در رقابت با تسلا ؛ معرفی جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی

قدم جدید هواوی در رقابت با تسلا ؛ معرفی جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی

قدم جدید هواوی در رقابت با تسلا ؛ معرفی جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی برند زیرمجموعه چری با نام جتور، شاسی بلند جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی را معرفی کرده است. ..

قدم جدید هواوی در رقابت با تسلا ؛ معرفی جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی

برند زیرمجموعه چری با نام جتور، شاسی بلند جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی را معرفی کرده است. در ادامه جزئیات بیشتر را مشاهده کنید.

جتور موتورز، زیرمجموعه خودروساز چینی چری، از خودروی شاسی بلند جتور X-1 هیبرید رونمایی کرده که بر پایه پلتفرم اختصاصی جتور با نام Kunlun ساخته شده و مجهز به سیستم خودران سطح ۳ هواوی است.

جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح 3 هواوی

جلوپنجره منحصر به فرد و زوایای تیز سراسر بدنه ویژگی‌های برجسته طراحی جتور X-1 هیبرید هستند. به‌صورت کلی این شاسی بلند هیبرید ظاهری مدرن و آینده‌گرایانه دارد.

جتور X-1 هیبرید زیر کاپوت مجهز به سیستم هیبرید Chery Kunpeng DHT و پلتفرم اصلی چری است. به زبان ساده، X-1 از هر دو منبع سوخت و برق تغذیه می‌کند. نسخه چهار چرخ متحرک X-1 همچنین یک موتور در قسمت عقب دارد و ۹ حالت مختلف را پیش روی راننده می‌گذارد؛ حالت تمام برقی، حالت افزایش شعاع حرکتی، حالت موازی و موارد متعدد دیگر.

جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح 3 هواوی

جتور X-1 هیبرید از جدیدترین فناوری‌ها نظیر Smart Cockpit 3.0 و Healthy Cockpit 4.0 بهره می‌برد. مهم‌تر از همه، از سیستم خودران سطح ۳ هواوی برخوردار است.

سیستم خودران یا رانندگی خودکار سطح ۳ هواوی، به تنهایی کنترل خودرو را بر عهده می‌گیرد اما همچنان در مواقع اضطراری نیاز به مداخله راننده خواهد بود. به همین دلیل به سطح ۳ «خودران مشروط» هم گفته می‌شود.

در حال حاضر سایر جزئیات جتور X-1 هیبرید نظیر قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات فنی دقیق و… مشخص نیست.

جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح 3 هواوی

درحالی جتور X-1 هیبرید با سیستم خودران سطح ۳ هواوی رونمایی شده که هواوی طی رویداد زمستانه اخیر خود همچنین شاسی بلند هواوی AITO M5 را معرفی کرده است. AITO M5 یک خودروی هوشمند است که اولین خودروی هواوی مبتنی بر سیستم عامل HarmonyOS به شمار می‌رود و گفته می‌شود رقیبی برای تسلا مدل Y خواهد بود.

البته لازم به ذکر است هواوی همواره تاکید کرده که به تنهایی خودرو نمی‌سازد بلکه روی توسعه فناوری‌های پایه برای خودروها تمرکز دارد. جتور X-1 هیبرید نیز نمونه بارز آن است.

منبع :Gizmochinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.