تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 60901

قدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد؛ به اولین اولتراکار جهان سلام کنید

قدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد؛ به اولین اولتراکار جهان سلام کنید

قدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد؛ به اولین اولتراکار جهان سلام کنیدقدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد. اولین اولتراکار جهان برای شکست انواع رکوردهای سرعت از جمله رک..

قدرتمندترین خودروقدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد؛ به اولین اولتراکار جهان سلام کنید

قدرتمندترین خودرو تاریخ با ۳ هزار اسب قدرت معرفی شد. اولین اولتراکار جهان برای شکست انواع رکوردهای سرعت از جمله رکورد نوربرگ رینگ طراحی شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این اولتراکار آشنا می‌شویم.

اسپایروس پنوپویوس (Spyros Panopoulos) که اخیرا در آتن یونان تاسیس شده از نخستین محصول خود به نام کائوس (Chaos) پرده برداشت. این خودروساز نوپا که محصول جدید خود را به عنوان اولین اولتراکار جهان معرفی کرده مدعی است می‌تواند رکورد نوربرگ رینگ، رکورد سرعت و رکورد مسافت ۴۰۰ متر را به آسانی بشکند؛ ادعاهایی که کاملا غیرقابل باور به نظر می‌رسند.

مشخصات قدرتمندترین خودرو تاریخ

قدرتمندترین خودرو

طبق اعلام شرکت اسپایروس پنوپویوس، اولتراکار کائوس از یک موتور ۴ لیتری V10 توئین توربو بهره می‌برد که مشتریان می‌توانند آن را در دو سطح قدرت سفارش دهند. شرکت اسپایروس این پیشرانه را به شکل اختصاصی طراحی کرده است. همچنین در ساخت بسیاری از بخش‌های آن شامل میل بادامک، شاتون‌ها، پیستون‌ها و بلوک موتور از چاپ سه‌بعدی استفاده شده است. ضمن اینکه جنس بلوک موتور از منیزیوم و آلومینیوم و جنس سوپاپ‌ها، شاتون‌ها و پیستون‌ها نیز از تیتانیوم است.

قدرتمندترین خودرو

این شرکت دو توربوشارژ را نیز از فیبر کربن، تیتانیوم، منیزیوم و ترکیبات سرامیکی ساخته و به پیشرانه اضافه کرده است تا بتواند قدرتی خارق‌العاده را ارائه دهد. همچنین یک گیربکس دوکلاچه ۷ یا ۸ سرعت نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به تمام چرخ‌های منتقل خواهند کرد.

قدرتمندترین خودرو

پیشرانه قدرتمندترین خودرو تاریخ در نسخه پایه که با نام Earth یا زمین معرفی شده می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹۰ نیوتن‌متر را با ردلاینی حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار rpm به تولید برساند. این نسخه قادر است از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را ظرف مدت ۱.۹ ثانیه، تا ۳۰۰ کیلومتر را ظرف مدت ۷.۹ ثانیه و تا ۴۰۰ متر را نیز ظرف ۸.۱ ثانیه بپیماید.

قدرتمندترین خودرو

قدرت این پیشرانه در مدل جاذبه صفر (Zero Gravity) باورنکردنی است. طبق اعلام شرکت سازنده، این پیشرانه در نسخه جاذبه صفر قادر است قدرتی برابر با ۳۰۶۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۸۵ نیوتن‌متر را با ردلاین ۱۱۸۰۰ تا ۱۲۲۰۰ rpm تولید کند. این شرکت مدعی است مدل جاذبه صفر از خودروهای فرمول یک یا هر وسیله نقلیه خودرویی یا موتوری دیگر سریع‌تر است. البته این ادعاها هنوز به اثبات نرسیده‌اند.

قدرتمندترین خودرو

نسخه جاذبه صفر می‌تواند از صفر تا ۱۰۰ را ظرف مدت ۱.۵۵ ثانیه، از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را ظرف مدت ۱.۷ ثانیه و از صفر تا ۳۰۰ کیلومتر را ظرف مدت ۷.۱ ثانیه بپیماید. اسپایروس مدعی است این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را ظرف مدت ۷.۵ ثانیه طی خواهد کرد که اگر به اثبات برسد، رکورد فعلی متعلق به ریماک نورا را با یک ۱ ثانیه کمتر می‌شکند.

قدرتمندترین خودرو

این خودروساز یونانی حداکثر سرعت کائوس را نیز بیش از ۵۰۰ کیلومتر برساعت در نظر گرفته که اگر به اثبات برسد، رکورد خودروهایی چون SSC تواتارا با سرعت ۴۵۵ کیلومتر برساعت و بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ با ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را به راحتی خواهد شکاند. شرکت سازنده تاکید کرد این خودرو برای شکست چنین رکوردهایی با اسپانسری ردبول در پیست Ehra Lessien حاضر خواهد شد.

قدرتمندترین خودرو

طراحان با استفاده از خطوط تیز و ورودی‌های هوای پیچیده در تمام بخش‌های بدنه توانستند برای آن ظاهری تهاجمی را به وجود آورند. با توجه به اینکه فاصله این خودرو از سطح زمین کم است، باید گفت قدرتمندترین خودرو تاریخ برای عبور از کوچک‌ترین شیب‌ها نیز با مشکل جدی مواجه خواهد شد. طراحان برای نوسان تعلیق نیز فضای کمی در نظر گرفتند و نزدیکی چرخ‌ها به دهانه گلگیرها نیز یکی دیگر از ایرادات طراحی محسوب می‌شود. گفتنی است این تصاویر فقط رندهای دیجیتالی بوده و هنوز تصویری از نسخه واقعی آن منتشر نشده است. از این رو نمی‌توان این ایرادات را قطعی دانست.

قدرتمندترین خودرو

برخی از اجزای طراحی این خودرو به خودروهای معروف شبیه است؛ برای مثال دماغه آن به فراری انزو، طراحی عقب آن به پینین‌فارینا باتیستا، چراغ‌های عقب نیز به استون مارتین ولکان شباهت دارد، اما با این وجود طراحان رینگ‌های آلیاژی خاص ۲۱ و ۲۲ اینچی به همراه اگزوزهای چهارتایی آن را با چاپ سه بعدی ساخته‌اند که آن را نسبت به رقبا متمایز می‌کند. اسپایروس اعلام کرد این خودرو از لحاظ آیرودینامیکی نیز یکی از بهترین خودروها محسوب می‌شود و می‌توان داون‌فورس آن را با خودروهای فرمول یک مقایسه کرد.

قدرتمندترین خودرو

طول قدرتمندترین خودرو تاریخ حدود ۵.۰۵۳ میلی‌متر، عرض آن ۲۰۶۸ میلی‌متر، ارتفاع آن حدود ۱۱۲۱ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز ۲۸۵۴ میلی متر اعلام شده که چنین ابعادی آن را به یک اولتراکار بسیار بزرگ تبدیل کرده است. وزن نسخه زمین این خودرو به ۱۳۸۸ کیلوگرم می‌رسد، اما وزن مدل جاذبه صفر آن به دلیل اینکه در ساخت آن از متریال عجیب و تکنولوژی پرینت سه‌بعدی استفاده شده، کاهش پیدا کرده و حدود ۱۲۷۲ کیلوگرم است.

قدرتمندترین خودرو

آلیاژهایی چون منیزیوم و تیتانیوم به همراه قطعاتی از فیبر کربن یا کولار حدود ۷۸ درصد از بدنه قدرتمندترین خودرو تاریخ را تشکیل می‌دهند که البته به شکل چاپ سه‌بعدی ساخته شدند. همچنین جنس سیستم تعلیق کاملا مستقل و دوجناقی آن نیز از تیتانیوم و منیزیوم است. ترمزهای کربن سرامیکی خنک شونده با دیسک‌های حفره‌دار ۴۸۲ میلی‌متری در جلو ۴۴۲ میلی‌متری در عقب وظیفه توقف هر دو نسخه را برعهده دارند. جنس این دیسک‌ها از منیزیوم یا تیتانیوم بوده و کالیپرها نیز با چاپ سه بعدی به تولید رسیده‌اند.

قدرتمندترین خودرو

تصاویر منتشر شده از بخش داخلی نیز از ساده بودن داشبورد حکایت دارد، اما در این بخش غربیلک فرمان با نمایشگری لمسی در وسط آن به چشم می‌خورد که طراحی کابین را آینده‌نگرانه کرده است. مواردی چون چند کنترل فیزیکی روی کنسول میانی، هدآپ دیسپلی و نمایشگر عرض در مقابل سرنشین نیز نکات برجسته طراحی این بخش محسوب می‌شوند. تمام قطعات داخلی نیز از جنس فیبر کربن، تیتانیوم، منیزیوم و آلکانترا ساخته شدند.

قدرتمندترین خودرو

از سایر ویژگی‌های کابین قدرتمندترین خودرو تاریخ می‌توان به دوربین تشخیص چهره، فرامین صوتی، حسگر اثرانگشت، اینترنت ۵G و تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد. البته دوربین تشخص چهره با خواندن حالت چهره راننده قادر است ویژگی‌های رانندگی را بر اساس رفتار راننده تنظیم نماید.

قدرتمندترین خودرو

شرکت اسپایروس اعلام کرد برای هر قاره فقط ۲۰ دستگاه از این خودرو را به تولید خواهد رساند که شرکت حراجی ساتبیز (Sotheby’s) وظیفه فروش و توزیع آن را برعهده خواهد داشت. این شرکت مدتی قبل نخستین دستگاه از اولتراکار خود را به فروش رسانده و در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. مدل پایه این خودرو با قدرت ۲ هزار اسب بخار حدود ۵.۵ میلیون دلار قیمت دارد، اما مشتریان برای خرید نسخه ۳ هزار دلاری آن به همراه تمام تکنولوژی‌ها و متریال خاص آن باید حدود ۱۲.۴ میلیون دلار پرداخت کنند.

قدرتمندترین خودرو

این خودروسازی یونانی برای اینکه نشان دهد کائوس فقط یک اولتراکار در قالب چند رندر دیجیتالی نیست، قصد دارد طی ماه‌های آتی برای نخستین بار آن را در رویدادی که در آتن برگزار خواهد شد به معرض نمایش بگذارد. ضمن اینکه برای اولین بررسی‌ها و اثبات ادعاها قرار است کائوس به برنامه خودرویی تاپ گیر نیز فرستاده شود. البته قرار است این خودرو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی تمام رکوردهایی را که ادعای می‌کند را به اثبات برساند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.