تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۳
کد خبر : 53918

قدرتمندترین توربین‌ جهان شروع به تولید برق کرد

قدرتمندترین توربین‌ جهان شروع به تولید برق کرد

قدرتمندترین توربین‌ جهان شروع به تولید برق کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک توربین جزر و مدی عظیم که به عنوان بزرگ‌ترین توربین جهان شناخته می‌شود، شروع به تولید نیرو کرده..

قدرتمندترین توربین‌ جهان شروع به تولید برق کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک توربین جزر و مدی عظیم که به عنوان بزرگ‌ترین توربین جهان شناخته می‌شود، شروع به تولید نیرو کرده است. توربین O2 با طول ۷۴ متر و ۶۸۰ تن با اتصال به مرکز انرژی دریایی اروپا در جزایر "اورکنی" در سرزمین اصلی اسکاتلند، قدرت جریان‌های اقیانوس را برای تأمین تقاضای برق سالانه حدود ۲۰۰۰ خانه انگلیس طی ۱۵ سال آینده مهار می‌کند.

"جزایر اورکنی" مجموعه جزایری در شمال کشور پادشاهی متحد و جنوب جزایر "شتلند" است و در واقع "اورکنی" جزئی از منطقه سیاسی اسکاتلند محسوب می‌شود؛ جزایر شتلند نیز به مجموعه جزایری گفته می‌شود که در حدود ۸۰ کیلومتری شمال شرق جزایر اورکنی و ۲۸۰ کیلومتری جنوب شرق "جزایر فارو" قرار دارند و این جزایر بخشی از سرزمین اسکاتلند بحساب می‌آیند.

توربین جزر و مدی جدید در میان جزایر "Orkney"در آب قرار دارد و از طریق کابل زیردریا به شبکه برق زمینی متصل می‌شود؛ شرکت "اوربیتال مارین پاور" سازنده توربین ۲ مگاواتی O2، گفته است که این پروژه عظیم، نخستین توربین تجاری آن است و نتیجه ۱۵ سال کار توسعه است.

"اندرو اسکات"، مدیرعامل "اربیتال"، در مورد راه‌اندازی آن گفت: "این یک نقطه عطف مهم برای O2 است و من می‌خواهم از تمام تیم Orbital و زنجیره تامین ما برای ارائه این پروژه پیشگام در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکر کنم؛ چشم‌انداز ما این است که این پروژه محرک برای استفاده از منابع جریان جزر و مدی در سراسر جهان برای ایفای نقش در مقابله با تغییرات آب و هوا است.

گزارش "ان‌بی‌سی" در اوایل سال جاری نشان داده است که اسکاتلند به‌زودی به قطب و قدرت دریایی تبدیل خواهد شد و در این میان شرکت اربیتال یکی از چندین شرکت مشتاق بهره‌برداری از امواج شدید و جزرومدی موجود در آب‌های این کشور است. این گزارش همچنین تاکید می‌کند که اگرچه بازار امروز انرژی دریایی در مقایسه با سایر فناوری‌های تجدیدپذیر مانند خورشیدی و بادی ناچیز است، اما به نظر می‌رسد با توجه به تلاش کشورهای مختلف در جهان برای دستیابی به انرژی سبز، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

شرکت "اوربیتال مارین پاور" در حالی به تولید برق از جدیدترین توربین موجی خود رسیده است که این توربین بعد از اتصال به "مرکز انرژی دریایی اروپا" در جزایر اورکنی می‌تواند انرژی سالانه مورد نیاز ۲ هزار خانوار انگلیسی را فراهم کند و با این تفسیر توربین O2 به یکی از قدرتمندترین توربین‌های جهان تبدیل می‌شود.

فرایند ساخت این پروژه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و توربین O2 براساس نسل قدیمی توربین موجی SR2000 ساخته شده است و مدل جدید شامل یک ابرساختار ۲۲۳۹ فوتی است که به دو توربین متصل می‌شود. طول پروانه‌های این توربین‌ها ۳۲ فوت است و تیغه‌های آنها می‌توانند ۳۶۰ درجه بچرخند و این ویژگی به سازه توربین اجازه می‌دهد هنگام تغییر جهت، بدون انجام هیچ حرکتی از امواج، برق تولید کند و همچنین شرکت سازنده این توربین ادعا می‌کند که می‌تواند در آینده تیغه‌های بزرگتری را برای توربین O2 نصب کند.

درآمد ۳۹.۶ میلیارد دلاری "اپل" از فروش سه ماهه آیفون ۱۲چین سریع‌ترین وسیله نقلیه جهان را ساخت؛ قطاری با سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.