تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر : 10467

قاسم‌زاده اصل: نسخه بهتر شدن حال مردم، فیلم کمدی نیست

قاسم‌زاده اصل: نسخه بهتر شدن حال مردم، فیلم کمدی نیست

قاسم‌زاده اصل: نسخه بهتر شدن حال مردم، فیلم کمدی نیست “حجت قاسم‌زاده اصل” کارگردان سریال یادآوری، اعتقاد دارد که در سینما جای تنوع خالی است و تلویزیون دوران بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد؛ از طرفی سانسور ۲۰۰ دقیقه‌ای آخرین سریالش، آزرده‌اش کرده اما خودش را فرزند تلویزیون می‌داند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، “یادآوری” و “تاریکی شب، روشنایی روز” آخرین سریال‌هایی بود که روی آنتن رفت. او از سانسور سریال شبکه دو سیما، گلایه کرد و گفت که من فرزند تلویزیونم و با همه این آزردگی‌ها نگفته‌ام که برای تلویزیون فیلم نمی‌سازم. حجت قاسم‌زاده اصل نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: تلخ‌ بودن فیلم عیب نیست؛ این حرف که می‌گویند مردم ناراحتند و باید به آنها شادی بدهیم حرف نادرستی است. من منتطق تلخ‌ بودن فیلم را نمی‌پسندم. فیلم یا خوب است یا بد! اگر فیلم بد است بگویید چرا بد است و اگر خوب است از خوبی‌هایش بگویید. هیچکس در دنیا وجود ندارد که آینده فیلم‌ها را پیش‌بینی کند. خیلی از این فیلم‌ها پس از جشنواره و برای اکران تغییر خواهند کرد. جشنواره محلی..

قاسم‌زاده اصل: نسخه بهتر شدن حال مردم، فیلم کمدی نیست

"حجت قاسم‌زاده اصل" کارگردان سریال یادآوری، اعتقاد دارد که در سینما جای تنوع خالی است و تلویزیون دوران بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد؛ از طرفی سانسور ۲۰۰ دقیقه‌ای آخرین سریالش، آزرده‌اش کرده اما خودش را فرزند تلویزیون می‌داند.

قاسم‌زاده اصل: نسخه بهتر شدن حال مردم، فیلم کمدی نیست – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "یادآوری" و "تاریکی شب، روشنایی روز" آخرین سریال‌هایی بود که روی آنتن رفت. او از سانسور سریال شبکه دو سیما، گلایه کرد و گفت که من فرزند تلویزیونم و با همه این آزردگی‌ها نگفته‌ام که برای تلویزیون فیلم نمی‌سازم. حجت قاسم‌زاده اصل نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: تلخ‌ بودن فیلم عیب نیست؛ این حرف که می‌گویند مردم ناراحتند و باید به آنها شادی بدهیم حرف نادرستی است. من منتطق تلخ‌ بودن فیلم را نمی‌پسندم. فیلم یا خوب است یا بد! اگر فیلم بد است بگویید چرا بد است و اگر خوب است از خوبی‌هایش بگویید. هیچکس در دنیا وجود ندارد که آینده فیلم‌ها را پیش‌بینی کند. خیلی از این فیلم‌ها پس از جشنواره و برای اکران تغییر خواهند کرد. جشنواره محلی برای گمانه‌زنی است؛ در حقیقیت یک‌طور نمایش خصوصی است.

وی افزود: هیچ وقت یک گروه دور هم جمع نمی‌شوند تا فیلم بد بسازند؛ همه می‌خواهند فیلم خوب بسازند؛ حال اینکه چرا فیلمی بد می‌شود مسئله دیگری است. این موضوع را گذر زمان مشخص می‌کند؛ فیلم‌های زیادی بودند که در زمان اکران با هیاهوی زیادی همراه بودند اما ماندگار نشدند. من و شما نمی‌توانیم بگوییم که فلان فیلم ماندگار می شود یا خیر؛ باید مردم آن را ببییند و نظر بدهند. مردم ما خیلی باهوشند و خودشان انتخاب می‌کنند.

قاسم‌زاده اصل با اشاره به اینکه فیلم‌هایی امسال در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند که در حد تله‌فیلم‌ بودند، خاطرنشان کرد: اگر دو سال پیش بود ۷۰ درصد این فیلم‌ها اصلاً به جشنواره راه پیدا نمی‌کردند؛ قرار نیست اسمی ببرم اما بعضی فیلم‌ها را می‌بینم که در حد تله‌فیلمند و اصلاً جایشان در جشنواره نیست. ظاهراً سینمای ما همین شده است! گویا تنزل عمومی داریم که سینما هم بخشی از آن است. مگر تئاتر ما مانند قبل است؟ متأسفانه به سراغ سری‌دوزی رفته‌ایم. بعضی فیلم‌ها خوب بود و بعضی دیگر اصلاً خوب نبود و می‌گفتیم چرا تمام نمی‌شود؟

وی به نقش متفاوت "هادی حجازی‌فر" در فیلم "دوزیست" اشاره کرد و گفت: بازی آقای حجازی‌فر در فیلم "دوزیست" واقعاً شگفت‌زده‌ام کرد و او را نشناختم. به نظرم سینمای ما در حال دورزدن در مداری بسته است و عده‌ای بازیگر ثابت در آن بازی می‌کنند. ما ۳۰ سال وقت داشتیم که چند فیلم با نابازیگر بسازیم و اجازه بدهیم بفروشند. آن موقع هم هیمنه بازی‌های تکراری فرو می‌ریخت و هم هیمنه سینمادارها؛ اما این کار را نکردیم. در دایره بسته‌ای افتاده‌ایم که تعدادی بازیگر ثابت در آنند؛ این موضوع سینمای ما را نابود خواهد کرد. متأسفانه زمان را هم از دست داده‌ایم و اکنون دوران قدرقدرتی سینماداران است و آنان تصمیم می‌گیرند که هرکس چه کند.

نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به ساخت فیلم‌های ترکی در جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: فیلم "دوزیست" قدم رو به جلویی برای کارگردانش برزو نیک‌نژاد بود اما اکثراً با فیلم‌های منفی شگفت‌زده شدم. مثلاً من فیلم "پوست" را دوست داشتم که البته به زبان ترکی بود و متأسفانه بحثی در جشنواره رخ داد که چرا فیلم به زبان ترکی می‌سازید که بسیار بحث زشتی بود؟ آنان جز ایرانندو فیلم ‌می‌سازند. چه اشکالی دارد؟

قاسم‌زاده اصل به شروع ساخت فیلم سینمایی "نیش" با ژانر سرقت، گفت: مشغول پیش‌تولید کار جدیدی به نام "نیش"ام درگیر کارها و انتخاب بازیگرانم. این فیلم در ژانر سرقت است.

وی در خصوص مشکل سینما و تلویزیون، افزود: در سینمای ما جای تنوع خالی است. حق انتخاب ما محدود است و از این نظر نیاز به ژانرهایی داریم که برایمان از بین برده‌اند. همه فیلم‌ها کمدی شده‌اند، به نظرم انگار مردم یا فیلم کاملاً چرت و یا فیلم کاملاً جدی می‌خواهند. در این وسط هیچ چیز نداریم. متأسفانه ژانرهای مختلف نداریم.

حضور هادی حجازی‌فر در سه سریال تلویزیونی/ جای قوم‌ها و زبان‌های مختلف در صداوسیما خالیستپژمان جمشیدی از "خط فرضی" سینما تا "زیر خاکی" تلویزیون/ راه نجات کمدی، فیلمنامه است

نویسنده و کارگردان سینما خاطرنشان کرد: البته بحث تلویزیون جدا است و معتقدم که تلویزیون دوران بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و فیلم‌های خوبی هم از آن دیده نمی‌شود. فیلم قبلی من در تلویزیون به نام «تاریکی شب، روشنایی روز» با ۲۰۰ دقیقه سانسور روی آنتن رفت و برایم آزردگی بسیاری داشت. من فرزند تلویزیونم و کارم را با آن شروع کردم. اصلاً نگفتم که در تلویزیون کار نمی‌کنم. شرایط در تلویزیون مهیا نیست اما اگر مهیا باشد حتماً سریال‌‌هایی مثل "یادآوری" را می‌سازم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در جایی نیستیم که بتوانم راجع به تلویزیون و سینما قضاوت کنم. ما تا آستانه جنگ رفتیم و برگشتیم، سانحه عجیب غریبی رخ داد که مطمئناً روی همه ما تأثیر خواهد گذاشت. دوست داریم که شرایط بهتر شود. باید کمک کرد تا حال مردم خوب شود اما به نظرم نسخه‌ برای بهتر شدن حال افراد فیلم کمدی نیست. مردم ما فیلم کمدی نمی‌خواهند بلکه واقعیت را می‌خواهند. نباید واقعیت را از آنان دریغ کنیم. مردم ما باهوش و باجنبه‌اند.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.