قابل اعتمادترین خودروهای آمریکایی؛ سفر به دور دنیا بدون روغن ریزیخودروهای آمریکایی، همیشه نماد اعتماد و سرسختی بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۸ خودرو جان سخت آمریکایی بپردازیم. با گجت نیوز ..

قابل اعتمادترین خودروهای آمریکایی؛ سفر به دور دنیا بدون روغن ریزی

خودروهای آمریکایی، همیشه نماد اعتماد و سرسختی بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۸ خودرو جان سخت آمریکایی بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید.

شاید اگر به کلمه‌ی «خودرو قابل اعتماد» فکر کنید، محصولات آمریکایی در جایگاه پنجم یا ششم ذهن شما قرار بگیرند. خودروهای آمریکایی سال‌ها است که از چشم مردم ایران مخفی شده‌اند و همین مورد باعث شده که ذهنیت خوبی در مورد آن‌ها نداشته باشیم. مردم ایران، محصولات ژاپن، کره یا آلمان را به عنوان خودروهای قابل‌ اعتماد می‌شناسند. به خصوص نام‌هایی مثل تویوتا، هوندا، فولکس واگن یا حتی مرسدس بنز، جزو پرافتخارترین خودروهای آشنا با ایرانیان هستند.

آمریکایی‌ها متخصص ساخت پیکاپ‌های گردن کلفت هستند اما می‌توان بعضی از خودروهای سدان یا شاسی بلند آن‌ها را هم، هم رده با پیکاپ‌‌های جان سختی مثل فورد F-150 بدانیم. در ادامه به سراغ ۸ مورد از مثال‌های جمله‌ی قبل می‌رویم.

۸ خودرو آمریکایی قابل اعتماد

۸- فورد کراون ویکتوریا

این خودرو در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار در خط تولید فورد قرار گرفت و در سال ۲۰۰۸ بازنشسته شد. اما تقاضای فورد کراون ویکتوریا (Crown Victoria) به قدری زیاد بود که فورد تا سال ۲۰۱۲ به تولید محدود آن ادامه داد. کراون ویکتوریا واقعا مانند نام خود، شبیه تاج یک ملکه است. ملکه‌ای که به شدت از جرم و جنایت بیزار است و بیشتر از هر کس دیگری به دستگیری مجرمین کمک کرده. این خودرو هنوز هم در بسیاری از مناطق آمریکا، به عنوان خودرو پلیس استفاده می‌شود و موتور هشت سیلندر خورجینی آن، کابوس هر مجرم و جنایتکاری است. علاوه بر خدمت در ناوگان پلیس، فورد کراون ویکتوریا در خدمت سرویس تاکسی رانی آمریکا هم بوده.

یکی از زیباترین داستان‌های این خودرو، مربوط به نویسنده‌ای می‌شود که بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر را با آن رانده بود. این نویسنده که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر (۹/۱۱)، اعتماد خود را به آژانس‌های هواپیمایی از دست داده بود، تصمیم به خرید یک Ford Crown Victoria می‌گیرد و به طور دقیق، ۸۵۰ هزار کیلومتر را با خودرو خود سفر کرد و در داستانی جالب، این خودرو را مورد ستایش قرار داد. او کتاب خود را با نام «خودرویی که نتوانستم آن را خراب کنم» (The Car I Couldn’t Wear Out) منتشر کرد. او در کتاب خود می‌گوید:

تنها قطعه‌ای غیر مصرفی که در طول سفرهای دور و دراز خود مجبور به تعویض آن شدم، قالپاق جلویی بود.

۷- بیوک انویژن

اگر فکر می‌کنید که سرسختی خودروهای آمریکایی فقط مربوط به دهه ۹۰ یا اوایل ۲۰۰۰ است، کاملا در اشتباه هستید. شرکت بیوک در سال‌های گذشته اصلا اوضاع خوبی نداشته اما مدیریت جدید این شرکت، امیدوار است که با کاهش تولید و تمرکز بیشتر روی مسائل مربوط به کیفیت، شکوه سابق Buick را به آن برگرداند.

بیوک انویژن (Envision) دقیقا با همین علت در سال ۲۰۲۲ تولید شده. طبق نظرسنجی‌های این شرکت تا به امروز شاسی بلند انویژن، نمرات بسیار درخشانی را از طرف خریداران خود دریافت کرده.

۶- فورد فیوژن

برنامه‌های ساخت خودرو برقی فورد، باعث شده که یکی از بهترین سدان‌های جمع و جور پرفروش را از دست بدهیم. شرکت فورد، ساخت فیوژن را در سال ۲۰۲۰ متوقف کرد اما مردم آمریکا به شدت منتظر نسخه هیبرید جدید این خودرو هستند.

۵- دوج چارجر

چارجر هیچ وقت نتوانست در راضی نگه داشتن خریداران خود استمرار داشته باشد. این خودرو یک سال در اوج بود و سال بعد کفر خریداران را درمی‌آورد. هرچند که از سال ۲۰۱۸ به بعد، شاهد بهترین‌های تاریخ Dodge Charger بودیم. نمرات امنیت و قابل اعتماد بودن مدل‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ دوج چارجر، بین ۱۰۰/۸۱ تا ۸۹/۱۰۰ تخمین زده شده.

گزارش‌های زیادی از نسل جدید Charger با کارکرد بیش از ۶۰۰ هزار کیلومتر ثبت شده. این موضوع درحالی بسیار جذاب می‌شود که بدانید بسیاری از مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ چارجر، از مشکلات رایج پیشرانه و سیستم تعلیق رنج می‌بردند. تا جایی که این موضوع باعث تمسخر جامعه‌ی طرفداران Charger می‌شد اما آن‌ها انتظار دارند که نسل جدید، راه خود را پیدا کند. پس مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ را جزو این لیست حساب نمی‌کنیم.

۴- شورولت ایمپالا

بسیاری از افراد، کامارو را به عنوان قابل اعتمادترین ساخته‌ی شورولت می‌دانند. این درحالی است که شورلت ایمپالا، بالاترین نمرات رضایت از مشتریان را دارد. شاید بهترین بودن یا بهترین شدن، هدفی قابل دستیابی باشد اما بهترین ماندن، قطعا سخت‌ترین کار دنیاست. ایمپالا از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۰ بر روی خط تولید شورلت باقی مانده و لقب بهترین خودرو این شرکت را دارد.

شرکت جنرال موتورز با خریداری شورلت، تصمیم گرفت ایمپالا را بازنشسته کند. این خودرو هم مثل فورد کراون ویکتوریا، در ناوگان پلیس، تاکسی‌ رانی و حتی سفارت‌های آمریکا خدمت کرده.

۳- لینکلن کانتیننتال

درست است که بسیاری از ما مدل‌های جدید این خودرو را تا به حال ندیده‌ایم اما قطعا خاطرات زیادی را در مورد لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۰ شنیدید. مدل‌های جدید این خودرو، دقیقا مثل نسل‌های قدیمی خود، باشکوه، زیبا، مجلل و قابل اطمینان هستند.

Lincoln Continental از ابتدا هم به عنوان یک خودرو کم استهلاک معرفی نشده بود و سیستم تعلیق آن، گاه و بی‌گاه باعث اذیت مالک خود می‌شد. اما شکوه آن به قدری زیاد است که مالکین ترجیح می‌دهند در مورد معایب کوچک آن هیچ صحبتی نکنند.

۲- شورولت مالیبو

با بازنشستگی ایمپالا، راه عرض اندام برای سدان‌های سایز کوچک شورلت باز شد. مالیبو و اسپارک، دو سدان جمع و جوری هستند که حتی ظاهر آن‌ها هم به شما القا می‌کند که من هیچ خرجی نخواهم داشت. به گفته‌ی شورولت، Malibu در بیش از ۱۰۰ کشور و ۶ قاره به فروش رسیده. همین موضوع، تداوم ساخت آن را توجیه می‌کند؛ آن‌ هم در دوره‌ای که خودروهای کراس اور یکه تازی می‌کنند.

همچنین مدل‌های مختلف با امکانات گسترده و قابل انتخاب، مالیبو را به خودرو بسیار محبوبی تبدیل کرده. فرقی ندارد که شما به سیستم دستیار کنترل بین خطوط یا فقط شیشه برقی نیاز داشته باشید، مالیبو برای تمام سلیقه‌ها حاضر است.

از دست ندهید: فورد برانکو رپتور ۲۰۲۲ ؛ با شکارچی جدید کوه و بیابان آمریکایی آشنا شوید

۱- جیپ چروکی XJ

شاید جیپ‌های امروزی زیاد قابل اطمینان نباشند و صاحب خود را به دردسر بیندازند، اما چروکی‌های دهه ۸۰، رفیق جیب و جاده‌ی مالک خود بودند. شاید اگر قوانین ایمنی جدید وجود نداشت، جیپ چروکی XJ مدل ۱۹۸۳، به یک انتخاب منطقی برای خودرو خانواده تبدیل می‌شد. خودرویی که شاید می‌توانست بعد از شما، به فرزندتان هم ارث برسد.

جیپ Cherokee XJ بین‌ سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۱ روی خط تولید جیپ باقی ماند. همچنین این خودرو به نوعی مبدا تبدیل شاسی بلندها به کراس اورها حساب می‌شود. علاوه بر این، چروکی XJ اولین خودرو جیپ با گزینه‌ی دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود. تمام خودروهای شرکت Jeep قبل از XJ، یا دیفرانسیل عقب بودند یا ۴WD. همین موضوع دست خریداران را برای انتخاب بازتر کرد. موتور این خودرو به اصطلاح مرگ نداشت و بسیاری از جیپ سواران، آن را ضد گلوله می‌نامیدند. هزینه‌ی نگه‌داری Cherokee XJ به قدری پایین بود که مالکین خودروهای شاسی بلند برندهای دیگر واقعا به آن حسادت می‌کردند.

به نظر شما بهترین خودرو ساخت آمریکا کدام است؟

از دست ندهید: شورولت کوروت ۲۰۲۳، ظریف تر از چیزی است که آن را کوروت بنامیم!منبع :carbuzzمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل