تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۵۶
کد خبر : 585293

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟ اگر شما هم پس از معرفی گوشی‌های جدید اپل سوالات زیادی در رابطه با قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 دارید، با گجت نیوز همراه باشید. در این مطلب تمامی جوانب قابلیت جدید iPhone 14 را بررسی می‌کنیم. برگ برنده آيفون 14 نسبت به

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر شما هم پس از معرفی گوشی‌های جدید اپل سوالات زیادی در رابطه با قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 دارید، با گجت نیوز همراه باشید. در این مطلب تمامی جوانب قابلیت جدید iPhone 14 را بررسی می‌کنیم.

برگ برنده آيفون 14 نسبت به نسل قبل و همچنین گوشی‌های اندرویدی را شاید بتوان قابلیت اتصال ماهواره ای دانست. اپل نیز در مراسم فار اوت حسابی روی این قابلیت مانور داد و تاکید کرد که می‌تواند جان انسان را در موقعیت های خطرناک نجات دهد. راستش را هم بخواهید بسیار پیش می‌آید که در هنگام کوه‌نوردی، گشت و گذار در طبیعت یا سفر با مشکل عدم آنتن‌دهی مواجه شویم.

اگر در این شرایط با مشکلی مواجه شوید، چاره کار چیست؟ در صورتی که یکی از گوشی های سری آیفون 14 را خریداری کرده باشید، می‌توانید با استفاده از قابلیت اتصال ماهواره ای خود را نجات دهید. با توجه به اهمیت قابلیت اتصال ماهواره ای و جدید بودنش، سعی می‌کنیم تمامی سوالات شما در رابطه با آن را پوشش دهیم.

قابلیت ارسال پیام اضطراری با اتصال به ماهواره در آيفون 14 چیست؟

همانطور که از نامش مشخص است، قابلیت اتصال ماهواره‌ای به شما اجازه می‌دهد در مواقعی که در موقعیت خطرناکی هستید و آنتن ندارید، با استفاده از آيفون 14 به یک ماهواره وصل شده و درخواست کمک کنید. درخواست از طریق یک پیام به همراه موقعیت مکانی شما به مراکز مربوطه وصل خواهد شد یا اینکه پیام به مرکز اپل ارسال می‌شود و آنها از طرف شما درخواست کمک می‌کنند.

چه زمانی این قابلیت در دسترس خواهد بود؟

قابلیت ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره از ماه نوامبر (آبان) در دسترس خواهد بود.

این قابلیت در چه کشورهایی فعال می‌شود؟

در مرحله اول، سرویس اضطراری اپل فقط در آمریکا و کانادا فعال خواهد بود. البته ممکن است به مرور زمان لیست کشورها نیز گسترش پیدا کند.

کدام مدل‌های آيفون از قابلیت اتصال به ماهواره پشتیبانی می‌کنند؟

اتصال ماهواره ای آيفون 14

تنها گوشی‌های سری آيفون 14 قابلیت اتصال به ماهواره را دارند. قطعه‌ای در بخش آنتن آیفون‌های جدید قرار گرفته که به آنها اجازه ارتباط با ماهواره را می‌دهد. بدین ترتیب آيفون‌های قدیمی حتی در صورت آپدیت نرم‌افزاری امکان استفاده از این قابلیت را ندارند.

عملکرد قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 چگونه است؟

اتصال ماهواره ای آيفون 14

وقتی که تصمیم بگیرید از طریق ماهواره یک پیام اضطراری ارسال کنید، با پنج گزینه زیر مواجه خواهید شد:

  • مشکل ماشین یا وسیله نقلیه
  • بیماری یا جراحت
  • جرم
  • گم شدن یا گیر افتادن
  • آتش‌سوزی

وقتی مشکل مورد نظر را انتخاب می‌کنید، گوشی از شما چند سوال دیگر می‌پرسد تا بتواند موقعیت را بهتر گزارش کند. به عنوان مثال اگر گزینه بیماری یا جراحت را انتخاب کنید، با سوال آیا کسی مجروح شده است، مواجه می‌شوید. در این مرحله می‌توانید با بله یا خیر پاسخ دهید.

پس از آن گوشی شما را برای اتصال به ماهواره راهنمایی می‌کند. به عنوان مثال پیام‌هایی با مضمون به سمت راست یا چپ حرکت کنید، نمایش می‌دهد تا ارتباط برقرار شود. برای دستیابی به یک ارتباط پایدار و موفق باید دید خوبی نسبت به آسمان داشته باشید. برای همین ممکن است مجبور شوید کمی از جایی که قرار دارید، حرکت کنید.

پیام اضطراری iPhone 14

همچنین در صورتی که درون یک ساختمان باشید، امکان اتصال به ماهواره را نخواهید داشت. اپل تاکید کرده است که ساختمان‌های بلند، کوه‌ها، پوشش گیاهی متراکم و یا برخی اشیاء می‌توانند مانع از برقراری ارتباط شوند. وقتی موقعیت مناسب را پیدا کردید، باید آيفون 14 خود را مستقیم به سمت ماهواره بگیرید.

طبیعتا شما نمی‌توانید با چشم غیر مسلح یک ماهواره را ببینید، برای همین یک پیام گرافیکی شما را راهنمایی خواهد کرد. پس از برقراری اتصال ماهواره ای، آيفون 14 وضعیت، موقعیت مکانی، درصد باتری و کد پزشکی (در صورتی که فعال کرده باشید) شما را با مرکز مورد نظر به اشتراک خواهد گذاشت. همچنین اگر در طول مکالمه موقعیت خود را تغییر دهید، مرکز مورد نظر متوجه خواهد شد.

پیام اضطراری iPhone 14

کدام مکالمه؟ وقتی شما به ماهواره متصل می‌شوید، می‌توانید مثلا به پلیس یا آتش‌نشانی پیام بفرستید و از آنها پیام دریافت کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید اطلاعات بیشتری را در رابطه با مشکل خود با آنها در میان بگذارید. هرچند که ارسال پیام از طریق ماهواره به زمان بیشتری نیاز دارد و به همین خاطر اپل توصیه می‌کند تا جایی که می‌توانید پیام‌ها را کوتاه بفرستید.

همچنین ممکن است گاهی پوشش ماهواره ای از دست برود. در این موقعیت آيفون 14 به محض اینکه ماهواره دیگری در دسترس قرار گیرد، شما را مطلع می‌کند.

چطور قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 را فعال کنیم؟

پیام اضطراری iPhone 14

اگر بخواهید با اورژانس تماس بگیرید و آنتن نداشته باشید، آيفون 14 گزینه ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره را در اختیار شما قرار خواهد داد و کنار دکمه پایان تماس، یک نماد سبز رنگ با واژه SOS نشان داده خواهد شد. با انتخاب این گزینه، قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 فعال می‌شود.

چطور موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذاریم؟

حتی اگر در یک موقعیت اضطراری نباشید، شاید باز هم بخواهید دوستان یا خانواده بدانند که شما دقیقا کجا هستید. در این مواقع پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای در قابلیت Find My به کارتان خواهد آمد. شما می‌توانید هر چند وقت یکبار موقعیت خود را به‌روز کنید. در ادامه به مراحل اشتراک‌ گذاشتن موقعیت مکانی با استفاده از ماهواره می‌پردازیم:

  • وارد برنامه Find My شوید.
  • در تب افراد، گزینه شروع اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید.
  • مخاطبین مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اگر آيفون 14 آنتن نداشته باشد، به قابلیت اتصال ماهواره ای هدایت خواهید شد.
  • مخاطبین پیامی دریافت می‌کنند که موقعیت شما از طریق ماهواره به اطلاع آنها رسیده است.

هزینه سرویس اتصال ماهواره ای چقدر خواهد بود؟

قابلیت اتصال ماهواره ای آيفون 14 از زمان فعال‌سازی دستگاه تا دو سال رایگان خواهد بود. پس از آن نیز باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید. در حال حاضر اپل جزئیات مربوطه به هزینه این سرویس را اعلام نکرده است.

جمع‌بندی

قابلیت اتصال به ماهواره در آيفون 14 یک نوآوری مفید است که می‌تواند حتی جان افراد را نجات دهد. اگرچه این قابلیت فعلا فقط محدود به دو کشور شده است؛ اما با توجه به رقابت شرکت‌های بزرگ در این عرصه، قطعا در آینده نزدیک شاهد گسترش آن به کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.