تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 52184

فیلم// فرمولی که میزان جبر و اختیار در زندگی افراد را تعیین می‌کند!

فیلم// فرمولی که میزان جبر و اختیار در زندگی افراد را تعیین می‌کند!

فیلم// فرمولی که میزان جبر و اختیار در زندگی افراد را تعیین می‌کند! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ “سید محمد آرین اکبری” مبدع فرمول موفقیت ژنتیکی توانسته با استفاده از این ..

فیلم// فرمولی که میزان جبر و اختیار در زندگی افراد را تعیین می‌کند! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "سید محمد آرین اکبری" مبدع فرمول موفقیت ژنتیکی توانسته با استفاده از این فرمول بین میزان ژن‌ها و موفقیت افراد ارتباط برقرار کند. سال‌ها در دنیا سؤال این بوده که آیا ژن‌ها در موفقیت‌ انسان‌ها تاثیر دارند که جواب آن مثبت بوده است؛ این فرمول برای نخستین بار، برای هر صفت جداگانه، مقدار تاثیر ژن‌ها را محاسبه کرده و می‌تواند یک رابطه بین میزان تلاش و ژن‌ها ارائه بدهد. در واقع با این فرمول می‌توان تعیین کرد که یک فرد برای کسب موفقیت در زندگی برای انتخاب هر رشته فعالیتی چه عواملی را باید در نظر بگیرد که توضیحات مشروح این عملکرد در فیلم زیر آمده است.

از طرف دیگر براساس آمارهای بین‌المللی که در مجله آمریکایی «فوربس» در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، ضریب هوشی ایرانیان در بیست سال گذشته میانگین حدود ۲۰ نمره پایین آمده و از عدد ۱۰۴ به ۸۴ رسیده است. این دکترای ژنتیک معتقد است اگر این ضریب در ایران پایین آمده دلیلش را باید در خروج نخبگان از کشور جستجو کرد.

خروج نخبگان می‌تواند هزینه‌های زیادی برای یک کشور به‌وجود بیاورد و بخشی از این هزینه ها در کنار رقیق‌سازی ژنتیکی، هزینه‌های گزاف اقتصادی است. خروج هر نخبه از کشور برابر با هزینه‌های متوسطی است که یک اختلاسگر به اقتصاد تحمیل می‌کند.

در ادامه مشروح صحبت‌های دکتر سید محمد آرین اکبری را می‌بینید:

بنیاد ملی نخبگان , اختراع , علم و تکنولوژی ,

فیلم/ افتخارآفرینی تیم اختراعات ایران بدون حمایت‌های دولتیاختراع "دستگاه فشارسنج بدون کاف" و "دستبند آلزایمر" توسط بانوی نخبه ایرانی۳۸ مدال جهانی تیم اختراعات ایران رونمایی شدبرگزاری نشست خبری رونمایی از مدال‌ها و نوآوری‌های جهانی تیم اختراعات ایران

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.