تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر : 52564

فیلم// "تایم‌لپس" کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران

فیلم// "تایم‌لپس" کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران

فیلم// “تایم‌لپس” کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ فیلم جالبی از تایم‌لپس کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران پخش شده است که در این..

فیلم// "تایم‌لپس" کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ فیلم جالبی از تایم‌لپس کهشکان راه شیری از محل رصدخانه ملی ایران پخش شده است که در این فیلم، محفظه تلسکوپ ۳.۴ متری و ساختمان لایه نشانی در تصویر دیده می‌شوند.

مجموعه رصدخانه ملی ایران در قله "گرگش" واقع در مرکز کشور و در ارتفاع ۳۶۰۰متری از سطح دریا و در ۴۰کیلومتری جنوب کاشان دیروز از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید؛ وزن این تلسکوپ بیش از ۹۰ تن است که با دقت بسیار بالایی در حال کار کردن است و فقط وزن آینه این تلسکوپ بیش از ۴ تن است و به‌عنوان یک رصدخانه کاملاً حرفه‌ای بهره‌برداری خواهد شد؛ حدود ۴۰ هزار قطعه در این تلسکوپ جمع‌آوری شده است و ۲.۵ میلیون نفرساعت مهندسی به‌روی آن انجام شده است که این یک نقطه شروع بسیار مناسب برای ساخت رصدخانه‌های بعدی است.

علم و تکنولوژی , علمی , اخبار هوا و فضا ,

گزارش/ یادگاری پایانی دولت روحانی؛ افتتاح رصدخانه ملی با تلسکوپ بدون آینه!+ تصاویرایران در میان ۱۰ کشور سازنده تلسکوپ جهان قرار گرفت

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.