تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
کد خبر : 66707

فیلم// ایران پیشتاز درمان ناباروری با محوریت "پژوهشگاه رویان"

فیلم// ایران پیشتاز درمان ناباروری با محوریت "پژوهشگاه رویان"

فیلم// ایران پیشتاز درمان ناباروری با محوریت “پژوهشگاه رویان” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “پژوهشگاه رویان” به‌عنوان مرکزی که در اواخر دهه ۶۰ راه‌اندازی شد امروز یکی از مطرح..

فیلم// ایران پیشتاز درمان ناباروری با محوریت "پژوهشگاه رویان" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "پژوهشگاه رویان" به‌عنوان مرکزی که در اواخر دهه ۶۰ راه‌اندازی شد امروز یکی از مطرح‌ترین پژوهشگاه‌های علوم سلولی در منطقه و جهان است. تأسیس پژوهشگاه رویان به‌همت شهید پروفسور "کاظمی آشتیانی" زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی را فراهم کرده است.

از ارائه راهکاری برای درمان قطعی بیش از ۷۰ بیماری صعب‌العلاج تا درمان ناباروری و بومی‌سازی روش درمانی کارتیسل یا به‌عبارتی مهندسی و آموزش ژن در این مرکز صورت می‌گیرد که اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای حاصل‌شده از ترویج علم سلول‌های بنیادی است که از اواخر دهه ۶۰ توسط پروفسور کاظمی آشتیانی پیگیری و با تأسیس پژوهشکده رویان در سال ۱۳۷۷ به مرحله جدیدی وارد شده است.

در زمینه تولید علم در حوزه سلول‌های بنیادی، ایران رتبه اول منطقه و ۱۳ در جهان است. بیش از ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت هستند و ۲۱ مرکز پیوند سلولی، به مردم در این حوزه خدمات ارائه می‌کنند خدماتی که مرهون تلاش‌های بی‌وقفه پروفسور کاظمی آشتیانی است. در سال‌های گذشته در حوزه سلول‌های بنیادی با تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح‌های پژوهشی به محصولات کاربردی رسیده‌ایم محصولاتی که در حوزه داروها بسیار کاربرد دارند و می‌توانند نیازهای مختلف را برطرف کنند،
به همین منظور در آستانه فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در قالب ویدئوی کوتاهی، درباره دستاوردهای علمی این پژوهشگاه دکتر "عبدالحسین شاهوردی" رئیس پژوهشگاه توضیح می‌دهد.

شاهوردی در همین رابطه گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و یکی از دستاوردهای آن، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی است. در دهه ۶۰، دومین گروه بیمارانی که به خارج از کشور می‌رفتند در زمینه ناباروری بوده است. این علم در دنیا علم جدیدی است و خدارا شاکریم که جامعه علمی ما به‌موقع به این عرصه ورود پیدا کرده است. امروز کشور ما ایران در این حوزه حرفی برای گفتن دارد و نه‌تنها بیماران ما به خارج از کشور نمی‌روند بلکه میزبان تعداد قابل‌توجهی بیماران خارجی نیز هستیم.

رئیس پژوهشگاه رویان تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در رابطه با بحث ناباروری در جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان افتاد این بود که پژوهشگاه هم در عرصه درمان، هم در عرصه پژوهش و هم آموزش، ورود پیدا کرده است. تجربیات بسیار خوبی در این عرصه داریم و ما فارغ‌التحصیلان رشته‌های جدید مرتبط با این موضوع را در پژوهشگاه داریم به‌عبارتی دانشکده‌ای کنار پژوهشگاه شکل گرفته است و می‌تواند نیاز جامعه را در این زمینه همپای دانشگاه‌های دیگر کشور پاسخگو باشد.

شاهوردی خاطرنشان کرد: در عرصه تولید دانش، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است. یک مقاله‌ای که در یک مجله آمریکایی به چاپ رسید، حاصل دو دهه فعالیت مراکز را ارزیابی کرد که پژوهشگاه رویان به‌عنوان نهمین مرکز از ۱۰ مرکز برتر، معرفی شده است.

در ادامه، این آیتم ویدئویی کوتاه را می‌بینیم:

ناباروری , علمی ,

ایران رتبه اول منطقه در تولید علم در حوزه سلول‌های بنیادی/ فعالیت ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه
رتبه نخست منطقه‌ای ایران در حوزه سلول‌های بنیادی/ ۱۵۰ هزار نمونه "خون بند ناف" در پژوهشگاه رویان

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.