تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 52230

فیلتر هیدرولیک ماشین های راهسازی

فیلتر هیدرولیک ماشین های راهسازی

ماشین های راهسازی و معدنی که به Construction machinery نیز شناخته می شود در دسته ماشین آلات سنگین صنعتی دسته بندی می شوند که در انواع مختلفی مانند انواع لودر، بیل مکانیکی، بیل بکهو، گریدر، غلطک، بولدوزر قابل دسته بندی هستند. در میان انواع ماشین های راهسازی بیل های مکانیکی دارای حداکثر کاربری هستند چرا …

ماشین های راهسازی و معدنی که به Construction machinery نیز شناخته می شود در دسته ماشین آلات سنگین صنعتی دسته بندی می شوند که در انواع مختلفی مانند انواع لودر، بیل مکانیکی، بیل بکهو، گریدر، غلطک، بولدوزر قابل دسته بندی هستند. در میان انواع ماشین های راهسازی بیل های مکانیکی دارای حداکثر کاربری هستند چرا که درجه آزادی حرکت وسیع تری دارند، دارای بازوی انتقال بزرگتری هستند و سرعت عملکرد آنها نیز بالاتر می باشد. ماشین های راهسازی را می توان در یک دسته بندی کلی به دو دسته ماشین آلات راهسازی چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی دسته بندی نمود.

فیلتر هیدرولیک تنها یکی از انواع فیلتر هایی است که از لوازم یدکی ماشین های راهسازی نوع مصرفی بوده و بر روی این ماشین آلات اتصال پیدا می کند. موتور اتصالی بر روی انواع ماشین های راهسازی از نوع موتور دیزلی اغلب با برند های معتبر دویتس DEUTZ و کامنز CUMMINS با سوخت گازوئیل می باشد که با توجه به آلودگی های بالای گازوئیل استفاده از فیلتر گازوئیل و یا فیلتر سپراتور را نیز بر روی این ماشین آلات امری مهم در حفظ کاربری و افزایش طول عمر اجزای موتور ماشین های راهسازی تبدیل می کند. فیلتر های روغن موتور، فیلتر هوای کابین و فیلتر هوای موتور نیز در کنار فیلتر هیدرولیک از دیگر انواع فیلتر های اتصالی بر روی ماشین های راهسازی و معدنی محسوب می شوند.

مشخصات و کاربری فیلتر هیدرولیک

فیلتر هیدرولیک Hydraulic filter در واقع نوعی از فیلتر روغن می باشد که به فیلتراسیون روغن هیدرولیک می پردازد. فیلتر هیدرولیک را هم بصورت کم فشار، هم بصورت فیلتر هیدرولیک با فشار متوسط و هم بصورت فیلتر هیدرولیک پر فشار می توان یافت که در بخش های مختلف سیستم هیدرولیک بکار گرفته می شود. استفاده از فیلتر هیدرولیک در سیستم هیدرولیک ماشین های راهسازی و معدنی از ورود پلیسه های فلزی که اغلب بر اثر عملکرد پمپ ها شکل می گیرند به داخل سیستم هیدرولیک و کاهش طول عمر اجزای هیدرولیک و بطور خاص از آسیب به آکومولاتور جلوگیری می کند. با توجه به اینکه اغلب فشار سیال در سیستم هیدرولیک بسیار بالا می باشد طراحی و تولید اجزای هیدرولیک با تلورانس بسیار کمی انجام می گیرد که وجود پلیسه در سیستم در صورت عدم بکارگیری فیلتر هیدرولیک مناسب به سرعت سبب افزایش تلورانس و کاهش طول عمر اجزای هیدرولیک می شود. در زیر به بررسی دو نوع اصلی فیلتر های هیدرولیک می پردازیم.

فیلتر هیدرولیک ماشین های راهسازی

  1. فیلتر هیدرولیک پیچی Spin-on: دارای بیشترین میزان کاربری بر روی ماشین های سنگین بوده و متشکل از یک قوطی فلزی (اغلب از آلیاژ آلومینیوم) می باشد که در داخل آن از یک کارتریج سلولزی برای جذب ناخالصی های روغن هیدرولیک استفاده شده است. اتصال فیلتر های هیدرولیک از نوع پیچی با بکارگیری سیل و اورینگ انجام می گیرد.
  2. فیلتر هیدرولیک خطی in-line: این نوع فیلتر هیدرولیک بصورت خطی بر روی سیکل عبور جریان سیال در سیستم هیدرولیک بسته می شود و اغلب دبی جریان محدود تری نسبت به فیلتر هیدرولیک پیچی می باشد.

برند های معتبر تولید کننده فیلتر هیدرولیک ماشین های راهسازی

فیلتر هیدرولیک در زمره فیلتر های با حساسیت بالا می باشد که استفاده از برند های معتبر تولید کننده که کیفیت، دقت و قابلیت جذب ذراتی با ابعاد بسیار کوچک دارند به بهبود عملکرد و افزایش طول عمر اجزای هیدرولیک ماشین های راهسازی کمک شایانی می کند. در زیر به معرفی معتبر ترین برند های تولید کننده فیلتر های هیدرولیک ماشین های سنگین می پردازیم.

  1. فیلتر هیدرولیک فلیتگارد Fleetgurard: محصول کشور آمریکا و تولیدی برند کومنز Cummins از معتبر ترین برند های تولیدی موتور های دیزل در دنیا می باشد.
  2. فیلتر هیدرولیک بالدوین Baldwin: محصول کشور آمریکا و از زیر مجموعه های برند معظم پارکر می باشد که خود به تولید انواع قطعات هیدرولیک در دنیا شناخته شده می باشد.
  3. فیلتر هیدرولیک دونالدسون Donaldson: محصولی دیگر از کشور آمریکا می باشد که علاوه بر انواع فیلتر هیدرولیک به تولید انواع دیگر فیلتر آلات ماشین های راهسازی و معدنی با بالاترین استاندارد های جهانی مبادرت دارد.
  4. فیلتر هیدرولیک MANN: محصول کشور آلمان و تولید شده مطابق با استاندارد صنایع این کشور می باشد. علاوه بر فیلتر هیدرولیک برند مان Mann به تولید انواع فیلتر های صنعتی پرداخته و در تولید انواع فیلتر هوای موتور و فیلتر هوای کابین نیز در سطح دنیا شناخته شده می باشد.
  5. فیلتر هیدرولیک ساکورا Sakura: محصول کشور ژاپن می باشد که دقت در طراحی و طول عمر مفید از مهمترین مشخصات کیفی این محصول محسوب می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.