تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۰۶
کد خبر : 586054

فیلتر اینستاگرام ، 400 هزار کسب‌وکار را در آستانه نابودی قرار داده است

فیلتر اینستاگرام ، 400 هزار کسب‌وکار را در آستانه نابودی قرار داده است

فیلتر اینستاگرام ، 400 هزار کسب‌وکار را در آستانه نابودی قرار داده است انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فیلتر اینستاگرام باعث نابودی 400 هزار کسب‌وکار شده و معاش بیش از 1 میلیون نفر را به خطر خواهد انداخت. طی هفته گذشته وزارت ارتباطات محدودیت‌های شدیدی را برای دسترسی به اینترنت بین‌الملل

فیلتر اینستاگرام ، 400 هزار کسب‌وکار را در آستانه نابودی قرار داده است

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فیلتر اینستاگرام باعث نابودی 400 هزار کسب‌وکار شده و معاش بیش از 1 میلیون نفر را به خطر خواهد انداخت.

طی هفته گذشته وزارت ارتباطات محدودیت‌های شدیدی را برای دسترسی به اینترنت بین‌الملل در نظر گرفت و در این میان بسیاری از پلتفرم‌های خارجی از جمله اینستاگرام و واتس اپ نیز فیلتر شدند. در شرایطی که زمزمه‌های فیلترینگ دائمی اینستاگرام به گوش می‌رسد، انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فیلترینگ اینستاگرام باعث نابودی 400 هزار کسب‌وکار خواهد شد.

نابودی 400 هزار کسب‌وکار با فیلتر اینستاگرام

انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه با انتقاد از محدودیت‌هایی که اخیرا روی اینترنت بین‌الملل اعمال شده اعلام کرد بیش از 400 هزار کسب و کار در اینستاگرام در حال فعالیت هستند و فیلترینگ این شبکه اجتماعی محبوب به شکل مستقیم روی معاش حدود 1 میلیون نفر تاثیر خواهد گذاشت.

متن بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران به شرح زیر است:

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن عرض تسلیت به خاطر از دست دادن جمعی از هم‌وطنان‌مان در اعتراض‌های اخیر، تاثر خود را از بروز این حوادث اعلام می‌دارد. اکنون که بار دیگر تیغ تحریم داخلی (فیلترینگ) را در فضای مجازی تجربه می‌کنیم، بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم. انجمن الکترونیک وظیفه خود می‌داند هم‌سو با نظر اکثریت شرکت‌های عضو این تشکل، اعتراض خود را به فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت و شبکه های اجتماعی اعلام کند.

محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارت‌های سنگینی را به کسب‌وکارها و به خصوص کسب‌وکارهای کوچک و خانگی وارد می‌سازد. قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از 400 هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از 1 میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه تنها تیشه به ریشه‌ی تجارت الکترونیک کشور زده، که این بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آورده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.

ما معتقدیم شیوه‌ی تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند، مختصر امید باقی مانده در بین متخصصان را از بین می‌رود و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر می‌سازد. لذا این انجمن، مسئولیت شرایط موجود را تماما به عهده‌ی نهادهای تصمیم‌ساز می‌داند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.