تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 53667

فیس بوک گیمینگ ابری را به دستگاه های اپل می آورد

فیس بوک گیمینگ ابری را به دستگاه های اپل می آورد

فیس بوک گیمینگ ابری را به دستگاه های اپل می آورداز روز جمعه، فیس بوک خدمات جدید خود را از طریق یک برنامه تحت وب به آیفون‌ها و آیپد‌ها ارائه می‌دهد. از این پس، کاربران سیستم عامل‌های آی او اس و آیپد او اس می‌توانند این برنامه تحت وب را مانند یک برنامه واقعی به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنند. این سایت به شما امکان می‌دهد بازی‌های وب ساده مانند را آیفون‌ها و آیپد‌ها انجام دهید و عناوین گرافیکی بیشتری مانند بازی‌های مسابقه‌ای را پخش کنید.
اما به لطف قوانین اپل، مشخص نیست که مردم چگونه به آن دسترسی پیدا خواهند کرد، زیرا توسعه‌دهندگان شخص ثالث مانند فیس بوک از هدایت کاربران برنامه‌های خود به وب سایت‌هایی که دارای مکانیسم‌های خرید متعلق به خود اپل نیستند، برخوردار نیستند. این نه فقط در مورد فیس بوک، بلکه سایر شرکت‌های بازی مانند اپیک گیمز نیز صحت دارد که به شدت نسبت به کنترل اپل در پرداخت‌های آی او اس اعتراض کرده اند.
کتابخانه بازی‌های وب فیس بوک که شامل عناوین مبتنی بر اچ دی ام ال ۵ در کنار عناوین پیشرفته‌تری است که مستقیماً از فضای ابری پخش می‌شوند، از سیستم پرداخت‌های سفارشی شبکه اجتماعی ..

فیس بوک گیمینگ ابری را به دستگاه های اپل می آورد

از روز جمعه، فیس بوک خدمات جدید خود را از طریق یک برنامه تحت وب به آیفون‌ها و آیپد‌ها ارائه می‌دهد. از این پس، کاربران سیستم عامل‌های آی او اس و آیپد او اس می‌توانند این برنامه تحت وب را مانند یک برنامه واقعی به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنند. این سایت به شما امکان می‌دهد بازی‌های وب ساده مانند را آیفون‌ها و آیپد‌ها انجام دهید و عناوین گرافیکی بیشتری مانند بازی‌های مسابقه‌ای را پخش کنید.

اما به لطف قوانین اپل، مشخص نیست که مردم چگونه به آن دسترسی پیدا خواهند کرد، زیرا توسعه‌دهندگان شخص ثالث مانند فیس بوک از هدایت کاربران برنامه‌های خود به وب سایت‌هایی که دارای مکانیسم‌های خرید متعلق به خود اپل نیستند، برخوردار نیستند. این نه فقط در مورد فیس بوک، بلکه سایر شرکت‌های بازی مانند اپیک گیمز نیز صحت دارد که به شدت نسبت به کنترل اپل در پرداخت‌های آی او اس اعتراض کرده اند.

کتابخانه بازی‌های وب فیس بوک که شامل عناوین مبتنی بر اچ دی ام ال ۵ در کنار عناوین پیشرفته‌تری است که مستقیماً از فضای ابری پخش می‌شوند، از سیستم پرداخت‌های سفارشی شبکه اجتماعی به نام فیس بوک پی برای پذیرش خرید‌های درون بازی استفاده می‌کنند.

تصمیم فیس بوک برای در دسترس قرار دادن پلتفرم بازی خود به آی او اس از طریق وب، از رویکرد آمازون و مایکروسافت تقلید می‌کند. آن‌ها همچنین برنامه‌های تحت وب خود را برای سرویس‌های بازی ابری مربوطه خود برای دسترسی به فروشگاه اپ استور منتشر کرده اند.

مطالب مرتبط:

  • فیس بوک جواب اتهامات بایدن درباره انتشار اخبار جعلی درباره کرونا در این شبکه اجتماعی را داد

  • فیس بوک از سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری روی خالقان محتوا خبر داد

  • هشدار: این ۹ اپلیکیشن اطلاعات فیس بوک شما را می‌دزدند

سال گذشته، وقتی اپل تلاش خود را برای قرار دادن بازی‌های مختلف در یک برنامه مستقل برای آی او اس متوقف کرد، فیس بوک با صدای بلند از این شرکت شکایت کرد و گفت که گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کند. اندکی پس از آن، اپل قوانین خود را تغییر داد تا به بازی‌های مبتنی بر فضای ابری اجازه دهد به شرطی که به صورت جداگانه به عنوان برنامه برای بازبینی در اپ استور ارسال شوند، در این سیستم عامل استفاده شوند.

این سیاستی بود که مایکروسافت و دیگران گفتند به خواسته آن‌ها برای عرضه برنامه‌های تحت وب خود در فروشگاه‌های بازی آی او اس و آیپد او اس پاسخ نمی‌دهد.

ویوک شارما، معاون رئیس فیس بوک، در بیانیه‌ای به د ورج گفت:

ما به نتیجه دیگری رسیده‌ایم که با نتیجه‌گیری دیگران متفاوت است. برنامه‌های وب تنها گزینه برای پخش بازی‌های ابری در آی او اس در حال حاضر هستند. همانطور که بسیاری اشاره کردند، سیاست اپل برای اجازه بازی‌های ابری در اپ استور به هیچ وجه اجازه استفاده از سرویس‌های ابری را نمی‌دهد. شرط اپل برای بررسی هر بازی ابری در صفحه خاص خود، بازبینی و نمایش در لیست‌های برنامه‌های خود، هدف اصلی بازی ابری را از بین می‌برد.

این سد راه‌ها به این معنی است که بازیکنان از کشف بازی‌های جدید، بازی مولتی پلتفرم و دسترسی سریع به بازی‌های با کیفیت بالا در برنامه‌های اصلی آی او اس جلوگیری می‌کنند – حتی برای کسانی که از جدیدترین و‌گرانترین دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنند.

سیاست اپل در مورد عرضه بازی‌های ابری در اپ استور ناکارآمد و حتی مضر است

فیس بوک

فیس بوک هنوز یک بازیکن مهم در این بازی نیست، زیرا بیشتر بر روی بازی‌های ساده ابری تمرکز کرده است تا گیم پلی و موارد حرفه‌ای مربوط به بازی. اما سال گذشته این شرکت یک استارت آپ بازی ابری را به دست آورد و تعدادی از عناوین رایگان برای بازی‌هایی مانند آسفالت ۹ منتشر کرد. از آن زمان خدمات خود را در مناطق بیشتری در دسترس قرار داده، عناوین دیگری مانند بازی جدید اساسینز کرید را اضافه کرده و گفته است که ۱٫۵ میلیون نفر در ماه این بازی‌ها را بازی می‌کنند.

در حالی که فیس بوک در نهایت برای دریافت بازی‌های ابری خود در آی او اس یک راه حل خوب و مناسب پیدا کرد، هنوز محدودیت‌های بزرگی توسط مرورگر سافاری اپل در بازی‌های وب اعمال شده است. صدا به طور پیش فرض خاموش است، بازی‌ها نمی‌توانند اعلان‌های مختلف ارسال کنند و گرافیک‌ها به همان اندازه که در برنامه‌های اصلی هستند زیبا نیستند

سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در مورد برنامه‌های خود برای بازی تحت وب امتناع ورزید، اما قوانین اپل می‌گوید که توسعه‌دهندگان نمی‌توانند کاربران را از یک برنامه اصلی به وب سایت با فناوری پرداخت غیر از برنامه خود بفرستند. توسعه‌دهندگان بازی‌های فیس بوک می‌توانند بازاریابی خود را انجام دهند، اما این تلاش‌ها در مقایسه با ترافیکی که برنامه اصلی فیس بوک می‌تواند به دست آورد، کم رنگ خواهد شد.

بازی‌های ابری فیس بوک در حال حاضر در ایالات متحده و مناطقی از کانادا و مکزیک در دسترس هستند، در حالی که بازی‌های اچ دی ام آی در سایر نقاط در دسترس هستند زیرا بازی‌های ابری به آرامی به مناطق بیشتری منتقل می‌شوند.

منبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.