تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 42808

فیس بوک سرویس هات لاین را برای رقابت با کلاب هاوس معرفی کرد

فیس بوک سرویس هات لاین را برای رقابت با کلاب هاوس معرفی کرد

فیس بوک سرویس هات لاین را برای رقابت با کلاب هاوس معرفی کردگروه توسعه برنامه‌های آزمایشی فیس بوک یعنی تیم ان پی ای، به تازگی یک پلتفرم پرسش و پاسخ جدید منتشر کرده است که به طور خاص و به صورت مستقیم، شبکه اجتماعی جدید و بسیار موفق کلاب هاوس را هدف قرار می‌دهد، اما برخی از ویژگی‌های مربوط به رسانه‌های در حال پخش در این پلتفرم جدید و با کلاب هاوس متفاوت است. فیس بوک قصد دارد تا با معرفی این سرویس به نام هات لاین، با کلاب هاوس رقابت کند.
طبق گزارشی که از پایگاه خبری تک کرانچ و به تازگی در مورد و پیرامون این موضوع منتشر شده است، شرکت فیس بوک از این پلتفرم به عنوان هات لاین یاد می‌کند و این سرویس، اولین سرویس پرسش و پاسخ زیرمجموع شرکت فیس بوک است. اولین پست این سرویس با میزبانی شخصی با نام نیک هوبر در امروز انجام شد. وب سایت این سرویس در حال حاضر آنلاین است و اجازه ورود از طریق توییتر را نیز می‌دهد، اما در حال حاضر فقط شامل یک لیست انتظار و ابزار‌هایی برای درخواست میزبانی و عملکرد‌های مربوط به آن است.
مطالب مرتبط:
توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را خریداری کندتلگرام هم از کلاب هاوس کپی خواهد ک..

فیس بوک سرویس هات لاین را برای رقابت با کلاب هاوس معرفی کرد

گروه توسعه برنامه‌های آزمایشی فیس بوک یعنی تیم ان پی ای، به تازگی یک پلتفرم پرسش و پاسخ جدید منتشر کرده است که به طور خاص و به صورت مستقیم، شبکه اجتماعی جدید و بسیار موفق کلاب هاوس را هدف قرار می‌دهد، اما برخی از ویژگی‌های مربوط به رسانه‌های در حال پخش در این پلتفرم جدید و با کلاب هاوس متفاوت است. فیس بوک قصد دارد تا با معرفی این سرویس به نام هات لاین، با کلاب هاوس رقابت کند.

طبق گزارشی که از پایگاه خبری تک کرانچ و به تازگی در مورد و پیرامون این موضوع منتشر شده است، شرکت فیس بوک از این پلتفرم به عنوان هات لاین یاد می‌کند و این سرویس، اولین سرویس پرسش و پاسخ زیرمجموع شرکت فیس بوک است. اولین پست این سرویس با میزبانی شخصی با نام نیک هوبر در امروز انجام شد. وب سایت این سرویس در حال حاضر آنلاین است و اجازه ورود از طریق توییتر را نیز می‌دهد، اما در حال حاضر فقط شامل یک لیست انتظار و ابزار‌هایی برای درخواست میزبانی و عملکرد‌های مربوط به آن است.

مطالب مرتبط:

  • توییتر قصد داشته تا کلاب هاوس را خریداری کند
  • تلگرام هم از کلاب هاوس کپی خواهد کرد
  • اینستاگرام از کلاب هاوس هم کپی می کند

هات لاین شرکت فیس بوک یک سیستم پرسش و پاسخ است

فیس بوک هات لاین

تک کرانچ تا حدود زیادی اعتقاد دارد که فیس بوک طرحی این پلتفرم را برای نسخه موبایل این سرویس برای بسیاری از اهداف و موارد مختلف ایجاد کرده است، اگرچه به نظر نمی‌رسد که این برنامه در حال حاضر برای عموم مردم در دسترس باشد، اما به زودی معرفی و فعال خواهد شد.

اخباری که در مورد شرکت فیس بوک برای اولین بار در ماه فوریه منتشر شد شامل این موضوع بود که فیس بوک نسخه اختصاصی مشابه کلاب هاوس را ایجاد کرده است، اگرچه گفته می‌شود هات لاین تا حدود زیادی مشابه برنامه کلاب هاوس است که توسط تیم مربوط به پلتفرم چت ویدیویی مسنجر روم در حال ساخت است. تک کرانچ گزارش داده است که فیس بوک قصد دارد به طور جدی با کلاب هاوس وارد رقابت شود.

در واقع، توییتر نیز به طور علنی سرویس تویتر اسپیس خود را به طور آزمایشی معرفی و فعال کرده است، که ممکن است فشار بیشتری را به کلاب هاوس و حتی هات لاین فیس بوک وارد کند. البته این شرکت سکوت خبری و به دور از اطلاع‌رسانی رسمی، در حال ارزیابی فواید و دستاورد‌های توییتر اسپیس برای روند کلی شرکت است.

همچنین و در اوایل هفته جاری، متوجه شدیم که توییتر قصد داشته است تا کلاب هاوس را خریداری کند و مبلغی که این شرکت به کلاب هاوس پیشنهاد داده بوده است، چیزی حدود ۴ میلیارد دلار ارزشیابی شده است که واقعاً مبلغ بسیار زیاد و برای آینده کلاب هاوس بسیار مهم است.

توییتر نیز با معرفی سرویس اسپیس قصد دارد تا با کلاب هاوس رقابت کند

البته ذکر این نکته ضروری است که روش خدمات هات لاین فیس بوک متفاوت از کلاب هاوس و توییتر اسپیس است که در واقع نیاز جدیدی را در بازار به وجود آورده است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا به جای مکالمات صوتی مخصوص و خصوصی که در بیشتر موارد در کلاب هاوس انجام می‌شود، بتوانند در مورد آنچه که آن‌ها به طور خاص فکر می‌کنند، یک پلتفرم ایجاد کرده و از ویدئو برای انتقال مطلب استفاده کرده و ارائه جامع و رسمی‌تری را از طریق پرسش و پاسخ داخلی انجام دهد.

تک کرانچ گزارش داد که سرویس هات لاین به میزبانان این امکان را می‌دهد تا مکالمات خود را در قالب‌های صوتی و تصویری ضبط کنند، بنابراین کاربران زیادی به این سیستم جذب خواهند شد.

بخش اصلی این سرویس پرسش و پاسخ با نام هات لاین که توسط فیس بوک ساخته شده است، شامل میزبانی است که سوالات مطرح شده توسط مخاطبان مختلف را از طریق متن به آن‌ها ارائه می‌دهد و سپس اعضای مخاطب می‌توانند با رأی دادن به بیشتر سوالاتی که قصد داردند تا میزبان به آن‌ها پاسخ دهد، رای دهند و سپس میزبان به سوالاتی که بیشتری رای مثبت را از آن خود کرده است، پاسخ می‌دهد. یک اموجی مربوط به گفتگو نیز در این سرویس وجود دارد

این سرویس یکی از راه‌های اصلی است که در اختیار میزبان قرار داده شده است که او می‌تواند همه مخاطبان سراسر این پلتفرم را تا حد زیادی آگاه کند و ابهامات مختلف را برطرف کند، خصوصاً وقتی سوالات کاربران را که به صورت زنده پخش می‌شود، در لحظه بیان می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

اریک هازارد توسعه‌دهنده اصلی برنامه هات لاین شرکت فیس بوک است

تعداد زیاد سوالات و همچنین تعداد بالای کاربران باعث می‌شود که احتمالاً مکالمه بین میزبان و کاربران به مدت طولانی‌تری برگزار شود. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که سرویس هات لاین به معنای واقعی کلمه بیشتر شبیه به تلفیقی از یک برنامه رادیویی و یک استریم توییچ باشد. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور مستقیم با میزبان خود در ارتباط باشند و سوالات دلخواه خود را بپرسند. البته ذکر این نکته ضروری است که کنترل مکالمه هنوز کاملاً توسط میزبان اداره می‌شود.

این پروژه به طور کلی توسط شخصی با نام اریک هازارد هدایت می‌شود، که در واقع در سال ۲۰۱۷ هنگامی که فیس بوک برنامه تی بی اچ خود را با مبلغ قابل توجهی خریداری کرد، به فیس بوک پیوست.

اگرچه موفقیت هازارد میلیون‌ها کاربر را به این پلتفرم جذب کرد، اما این برنامه چند وقت بعد توسط فیس بوک رسماً تعطیل شد. البته در حال حاضر به نظر می‌رسد که وی، به عنوان عضوی از تیم ان پی ای، از مهارت خود در ایجاد این سرویس جدید تلفن همراه در فیس بوک استفاده کرده است. این تیم احتمالا علاوه بر تی بی اچ، برنامه‌های تولید موسیقی را در گذشته منتشر کرده باشد، مانند کولاب و بارز که مشخصا برنامه‌های بزرگی هستند.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.