تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 42825

فیس بوک تولید آکیولس ریفت اس را متوقف کرد

فیس بوک تولید آکیولس ریفت اس را متوقف کرد

فیس بوک تولید آکیولس ریفت اس را متوقف کردفیس بوک به تازگی به توقف تولید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس اشاره کرد و بیان کرد که هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس پس از فروش کامل در بازار، دوباره تولید نخواهد کرد، زیرا با ناپدید شدن این هدست واقعیت مجازی شرک فیس بوک، عمر این سیستم واقعیت مجازی تمام می‌شود که این خبر برای دارندگان این هدست واقعیت مجازی یا کسانی که قصد خرید آن را داشتند، بسیار مهم است.
هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس تنها با کمک رایانه شخصی قابل استفاده استهمانطور که آپلود وی آر دیروز گزارش داد، فیس بوک تأیید کرده است که به طور کلی، به دلیل اینکه برنامه آن‌ها برای تولید آکیولس ریفت اس تمام شده است، مطمئناً پس از اتمام موجودی، این هدست واقعیت مجازی دیگر تولید نخواهد شد. هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس از آن دسته هدست‌هایی است که به کامپیوتر وصل می‌شود و اساساً برای خرید در فروشگاه‌های آکیولس در دسترس نیستند ولی در عموم بازار کشور‌های دنیا از جمله در ایالات متحده موجود هستند.
این هدست واقعیت مجازی در حال حاضر در پلتفرم‌های خرده فروشی مانند آمازون و وال مارت و خرده فرو..

فیس بوک تولید آکیولس ریفت اس را متوقف کرد

فیس بوک به تازگی به توقف تولید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس اشاره کرد و بیان کرد که هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس پس از فروش کامل در بازار، دوباره تولید نخواهد کرد، زیرا با ناپدید شدن این هدست واقعیت مجازی شرک فیس بوک، عمر این سیستم واقعیت مجازی تمام می‌شود که این خبر برای دارندگان این هدست واقعیت مجازی یا کسانی که قصد خرید آن را داشتند، بسیار مهم است.

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس تنها با کمک رایانه شخصی قابل استفاده است

همانطور که آپلود وی آر دیروز گزارش داد، فیس بوک تأیید کرده است که به طور کلی، به دلیل اینکه برنامه آن‌ها برای تولید آکیولس ریفت اس تمام شده است، مطمئناً پس از اتمام موجودی، این هدست واقعیت مجازی دیگر تولید نخواهد شد. هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس از آن دسته هدست‌هایی است که به کامپیوتر وصل می‌شود و اساساً برای خرید در فروشگاه‌های آکیولس در دسترس نیستند ولی در عموم بازار کشور‌های دنیا از جمله در ایالات متحده موجود هستند.

این هدست واقعیت مجازی در حال حاضر در پلتفرم‌های خرده فروشی مانند آمازون و وال مارت و خرده فروشی‌های دیگر وجود ندارد. البته آکیولس ریفت اس از طریق فروشندگان شخص ثالث، به ویژه فروشندگان کالای دست دوم قابل خرید و استفاده است. البته مشخص است که چنین کالا‌هایی فاقد گارانتی هستند. به نظر می‌رسد که به پایان عمر آکیولس ریفت اس رسیده باشیم.

مطالب مرتبط:

  • شایعات و پیش‌بینی‌های مرتبط با آکیولس کوئست ۳
  • بهترین هدست های واقعیت مجازی سال ۲۰۲۱
  • جزئیات فناوری ردیابی چشم هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شد

فیس بوک قصد دارد تا تمام تمرکز خود را بر روی تولید هدست‌های واقعیت مجازی مستقل بگذارد

فیس بوک در واقع در سال گذشته به طور رسمی اعلام کرد که تولید آکیولس ریفت اس را در سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد و در نهایت متوقف می‌کند. اگرچه این هدست جانشین اولین هدست واقعیت مجازی فیس بوک یعنی آکیولس ریفت است، اما در مورد ویژگی‌هایی مانند وضوح صفحه نمایش و نرخ تازه‌سازی، به ویژه در مقایسه با هدست‌های واقعیت مجازی سطح بالا و رقبای مبتنی بر رایانه مانند والو ایندکس ضعیف به نظر می‌رسد. البته قیمت تمام شده این محصول را نیز باید در نظر گرفت.

در ابتدا فیس بوک قصد داشت تا تمام مردم دنیا را با هدست واقعیت مجازی آشنا کند. پس از ورود رقبای نسبتاً قدرتمند و در همان زمان، فیس بوک اساساً تمرکز خود را به آکیولس کوئست که کاملاً مجهز و مستقل از سیستم رایانه شخصی است، تغییر داد. در واقع، آکیولس کوئست یک هدست همراه و مستقل است که در صورت نیاز کاربر می‌تواند مستقیماً به یک رایانه رومیزی متصل شود و می‌تواند عملکرد جایگزین هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت اس را داشته باشد.

بنیانگذاران آکیولس قصد تولید هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت ۲ را به‌جای ریفت اس داشتند

طبق برخی گزارش‌ها و شایعات مختلف، این استراتژی در شرکت فیس بوک وجود دارد که این کمپانی قصد دارد به وضوح برنامه‌های اولیه نقشه راه آکیولس را تغییر دهد، بنابراین چنین اقداماتی مانند توقف تولید آکیولس ریفت اس چندان دور از انتظار نیست. بنا بر گزارش‌های متعدد، بنیانگذار آکیولس یعنی برندان ایریب در سال ۲۰۱۸ این شرکت را ترک کرد، پس از آن که فیس بوک هدست واقعیت مجازی رده بالای ریفت ۲ را به طور قطع اما بدون اعلام رسمی لغو کرد.

بنیانگذار آکیولس یعنی پالمر لاکی نیز شرکت متعلق به فیس بوک را ترک کرد. او امروز به طور خاص در توییتر به این شایعه اشاره کرد و بیان کرد که او واقعاً نمی‌تواند جهانی را تصور کند که آکیولس ریفت ۲ کمی قبل از تولید، لغو نمی‌شذ. البته ریفت ۲ به طور قطعی برای این موضوع لغو شد تا فیس بوک و آکیولس بتوانند آکیولس ریفت اس را تولید کنند. آکیولس ریفت اس با همکاری شرکت لنوو تولید می‌شود. پالمر لاکی اظهار کرد که به هیچ وجه از تولید آکیولس ریفت اس راضی نبوده است.

تا کنون، تغییر به سمت طراحی مستقل هدست‌های واقعیت مجازی و تولید دستگاه‌هایی مانند آکیولس کوئست در واقع برای فیس بوک موثر بوده است، که تا حد زیادی به پیشرفت این کمپانی و گسترش هدست‌های واقعیت مجازی کمک کرده است.

سری آکیولس کوئست فیس بوک فروش بسیار خوبی در بازار داشته است

فیس بوک بیان کرده است که آکیولس کوئست ۲ در سال گذشته در واقع برای اهداف مختلف و دستاورد‌های گوناگون به بازار عرضه شده است و توانسته است تا از تمام هدست‌های قبلی آکیولس پیشی بگیرد. این دستگاه واقعیت مجازی پیشرفته مستقل است و به نوعی از هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر رایانه را مانند هدست‌های واقعیت مجازی رقبایی از جمله والو، اچ تی سی و اچ پی به طرز قابل توجهی فاصله گرفته است.

بنابراین، فیس بوک را می‌توان به نوعی به عنوان شرکت پیشرو در هدست واقعیت مجازی مستقل و بدون نیاز به رایانه در نظر گرفت. فیس بوک نشان داده است که توسعه سری کوئست را در آینده نزدیک ادامه خواهد داد و مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ گفت که او در حال حاضر هدست‌های کوئست ۳ و ۴ را تصور می‌کند که نشان می‌دهد این شرکت در توسعه سری کوئست جدی است.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.