تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر : 36851

فیس‌بوک پست هایی که ادعا می‌کنند واکسن باعث اوتیسم می‌شود را حذف می‌کند

فیس‌بوک پست هایی که ادعا می‌کنند واکسن باعث اوتیسم می‌شود را حذف می‌کند

فیس‌بوک پست هایی که ادعا می‌کنند واکسن باعث اوتیسم می‌شود را حذف می‌کنداز امروز، فیس‌بوک ادعاهای دروغین مربوط به بیماری کرونا و واکسن‌های مربوط به این بیماری و همچنین اطلاعات نادرست مربوط به تأثیرات واکسن را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. این شرکت حذف بیانیه‌های رد شده مربوط به کرونا را از دسامبر سال گذشته آغاز کرد و کاربران را در هنگام تعامل با پست‌هایی که حاوی اطلاعات نادرست در آن ماه بودند، مطلع می‌کرد. اما اکنون، لیست ادعاهای احتمالی قابل حذف افزایش یافته است.
نکات برجسته و محتوای اصلی لیست جدید حذف ادعاهای نادرست مربوط به ویروس کرونا و همچنین مربوط به واکسن شامل موارد زیر است:
COVID-19 ساخته دست بشر استواکسن‌ها در جلوگیری از بیماری که برای محافظت در برابر آن ایجاد شده‌اند مؤثر نیستندابتلا به یک بیماری ایمن‌تر از تزریق واکسن آن استواکسن‌ها خطرناک، سمی یا باعث اوتیسم هستندفیس‌بوک اعلام کرد که بلافاصله با تمرکز بر گروه‌ها، صفحات و حساب‌هایی که دارای ادعاهای نادرست جدید خود را به اشتراک می‌گذارند، اجرای این سیاست را آغاز می‌کند. این شرکت همچنین اظهار داشت که اگر کاربری این تخلفات را به‌..

فیس‌بوک پست هایی که ادعا می‌کنند واکسن باعث اوتیسم می‌شود را حذف می‌کند

از امروز، فیس‌بوک ادعاهای دروغین مربوط به بیماری کرونا و واکسن‌های مربوط به این بیماری و همچنین اطلاعات نادرست مربوط به تأثیرات واکسن را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. این شرکت حذف بیانیه‌های رد شده مربوط به کرونا را از دسامبر سال گذشته آغاز کرد و کاربران را در هنگام تعامل با پست‌هایی که حاوی اطلاعات نادرست در آن ماه بودند، مطلع می‌کرد. اما اکنون، لیست ادعاهای احتمالی قابل حذف افزایش یافته است.

نکات برجسته و محتوای اصلی لیست جدید حذف ادعاهای نادرست مربوط به ویروس کرونا و همچنین مربوط به واکسن شامل موارد زیر است:

  • COVID-19 ساخته دست بشر است
  • واکسن‌ها در جلوگیری از بیماری که برای محافظت در برابر آن ایجاد شده‌اند مؤثر نیستند
  • ابتلا به یک بیماری ایمن‌تر از تزریق واکسن آن است
  • واکسن‌ها خطرناک، سمی یا باعث اوتیسم هستند

فیس‌بوک اعلام کرد که بلافاصله با تمرکز بر گروه‌ها، صفحات و حساب‌هایی که دارای ادعاهای نادرست جدید خود را به اشتراک می‌گذارند، اجرای این سیاست را آغاز می‌کند. این شرکت همچنین اظهار داشت که اگر کاربری این تخلفات را به‌صورت مکرر انجام دهد، حذف کامل حساب فرستنده این پست‌ها را در نظر خواهد گرفت.

شایان ذکر است که این شرکت اظهار داشت که فقط در هنگام «اورژانس سلامت COVID» این تغییر را اعمال خواهد کرد. بنابراین، اگرچه سرکوب چنین اظهاراتی ممکن است ضربه بزرگی به جنبش ضد واکسن در فیس‌بوک داشته باشد، اما ممکن است برای مدت طولانی دوام نداشته باشد. البته این تغییر حتی اگر کوتاه هم باشد، یک تغییر قابل توجه است. حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، فیس‌بوک هنوز هم به‌عنوان منبع اصلی اطلاعات غلط درباره واکسن بود و نظارت مستقیم‌تر بر روی این موضوع می‌تواند تأثیر معناداری بر افرادی که مخالف واکسن هستند، داشته باشد.

فیس‌بوک تغییراتی را در روش ارائه اطلاعات مربوط به ویروس کرونا در اینستاگرام اعمال کرده است

از نظر فیس‌بوک، افزایش تعداد اطلاعات غلط راجع به ویروس کرونا و واکسن اقدامی عاقلانه است، اما برخی از مردم نگران هستند که کدام پست‌ها ممکن است از نظر قوانین جدید و بزرگ‌تر این شرکت به‌عنوان اطلاعات غلط حذف شوند. تحقیقات در مورد اثربخشی ماسک‌ها، واکسن‌ها و آزمایشات هنوز ادامه دارد. همان‌طور که استاد UNC یعنی زینپ توفکچی اشاره کرد، مطابق با مقررات مکتوب، دستورالعمل‌های جدید فیس‌بوک ممکن است از گفتگو در مورد نتایج تحقیقات جدید جلوگیری کند.

علاوه بر این، توفکچی اشاره کرد که در طی همه‌گیری ویروس کرونا، توصیه‌های آژانس‌های بهداشت عمومی تغییر کرده است که ممکن است به معنای حذف پست‌های قدیمی سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی باشد. Verge در مورد این موضوعات با فیس‌بوک تماس گرفته است و در صورت کسب اطلاعات بیشتر آن را منتشر خواهد کرد.

علاوه بر این تغییرات سیاست، فیس‌بوک همچنین نحوه ارائه اطلاعات لحظه‌ای مربوط به ویروس کرونا را در فیس‌بوک و اینستاگرام تغییر داده است. این شرکت پیوندهایی را برای اطلاعات واکسن و ثبت نام برای واکسیناسیون در مرکز اطلاعات COVID-19 خود ارائه داده و قصد دارد این ویژگی را به اینستاگرام معرفی کند.

فیس‌بوک همچنین اظهار داشت که هنگامی که کاربران به دنبال محتوای مربوط به ویروس کرونا می‌گردند، همچنان عملکرد جستجوها را در هر دو پلتفرم بهبود می‌بخشد تا «نتایج معتبر مرتبط» بیشتری نشان داده شود. مثلاً کاربرانی که واکسیناسیون کرونا را نهی می‌کنند را در نتایج پایین‌تر جستجوی اینستاگرام قرار می‌دهد. در پایان، فیس‌بوک ۱۲۰ میلیون دلار در اعتبارات تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کرد تا به وزارت بهداشت، سازمان‌های غیردولتی و آژانس‌های سازمان ملل کمک کند که باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به واکسن کرونا را برای میلیاردها کاربر پخش کنند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.