تاریخ انتشار : جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۳
کد خبر : 60256

فیسبوک به متا تغییر نام داد؛ اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک همه زیر مجموعه متا می‌شوند

فیسبوک به متا تغییر نام داد؛ اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک همه زیر مجموعه متا می‌شوند

فیسبوک به متا تغییر نام داد؛ اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک همه زیر مجموعه متا می‌شوندکمپانی فیسبوک به «متا» تغییر نام داد. Meta اکنون شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و غیره خواهد بود و از همه مهم‌تر می‌خوا..

تغییر نام فیسبوک به متافیسبوک به متا تغییر نام داد؛ اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک همه زیر مجموعه متا می‌شوند

کمپانی فیسبوک به «متا» تغییر نام داد. Meta اکنون شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و غیره خواهد بود و از همه مهم‌تر می‌خواهد متاورس را جهانی کند.

پس از کش و قوس فراوان فیسبوک سرانجام تغییر نام داد و نام «متا» را برای خودش انتخاب کرد. فیسبوک این کار را به عنوان یک گام مؤثر برای پیش بردن پروژه متاورس و فاصله گرفتن از دنیای تک بعدی شبکه‌های اجتماعی انجام داده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این کمپانی در کنفرانس “Facebook Connect 2021” اشاره کرد که «در حال حاضر برند ما بیش از هر چیزی فقط به یکی از محصولات ما اشاره می‌کند و نمی‌تواند نشان دهنده تمام فعالیت‌هایی باشد که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم، چه برسه به فعالیت‌های آینده ما».

زاکربرگ می‌گوید «امیدوارم در طول زمان ما به عنوان یک کمپانی متاورس دیده شویم و من می‌خواهم کار و هویت‌مان را روی چیزی بنا کنم که در حال ساخت آن هستیم».

تغییر نام فیسبوک به متا

زاکربرگ بهترین راه را برای این کار، انتخاب یک نام جدید می‌داند. بدان معنا که فیسبوک تجارت خودش را به دو بخش تقسیم کند. از یک طرف، خانواده برنامه‌ها از جمله خود شبکه اجتماعی بسیار محبوب فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و سایر سرویس‌ها قرار خواهد گرفت. به طور همزمان پلتفرم‌های آینده متا خواهند بود که به دنبال ایجاد یک جهان مجازی هستند.

زاکربرگ در این کنفرانس خاطرنشان کرده است:

من به هرآنچه تاکنون ساخته‌ایم افتخار می‌کنم و در مورد آنچه در آینده به بار خواهد نشست، هیجان زده هستم. ما به سمت فراتر از آنچه که امروزه وجود دارد حرکت می‌کنیم، فراتر از محدودیت‌های نمایشگرها، فراتر از محدودیت‌های فاصله و دنیای فیزیکی. و به سمت آینده‌ای حرکت خواهیم کرد که در آن همه می‌توانند کنار یکدیگر حضور داشته باشند، فرست‌های جدیدی خلق کنند و چیزهای جدیدی را تجربه کنند. این آینده‌ای است که فراتر از یک شرکت بوده و توسط همه ما ساخته می‌شود.

متاورس در واقع تلاش می‌کند تا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را از نقش‌های فعلی آن‌ها که عمدتا سرگرمی و گیمینگ است به نقش‌های ماندگارتری تبدیل کند. چشم‌انداز زاکربرگ از این دنیا شامل چنین مواردی می‌شود: کسب و کارهایی که جلسات روزانه خودشان را در متاورس برگزار می‌کنند، خانواده‌هایی که دورهمی‌هایشان را در یک فضای مجازی تجربه می‌کنند و به طور کلی چیزهایی که انجام دادن آن‌ها در دنیای فیزیکی امروزی ممکن نیست.

بیشتر بخوانید:

نقشه جدید زاکربرگ برای بشر: جهان مجازی متاورس در حال خلق شدن است

کمپانی متا می‌خواهد اولین متاورس را به وجود بیاورد

زاکربرگ در ادامه توضیحاتش می‌گوید «ما اکنون یک ستاره قطبی جدید داریم که می‌تواند به آوردن متاورس به زندگی واقعی انسان‌ها کمک کند. و ما نام جدیدی داریم که منعکس کننده وسعت کاری واقعی ما و آینده‌ای که می‌خواهیم بسازیم است. از این به بعد ما می‌خواهیم نخستین متاورس باشیم، نه صرفا فیسبوک.

تغییر نام فیسبوک به متا

این تغییر نام همچنین به وضوح نشان می‌دهد که باید بین پروژه‌های جدید و فیسبوک قدیمی، تفاوت قائل شد. به جای آنکه هرکسی به یک اکانت فیسبوک برای خودش نیاز پیدا کند، در محصولات آینده نیازی نیست که اول از همه یک اکانت فیسبوک داشته باشید. ما دیدیم که چقدر الزامات استفاده از محصولات آکیولس بحث برانگیز بود ولی به نظر می‌رسد مدیریت کلی فیسبوک این بخش را هم جدی گرفته است.

این فرصتی را برای فیسبوک به وجود میاورد تا تلاش کند سیاست خودش برای برخی از محصولاتش را تغییر دهد. از رسوایی کمبریج آنالیتیا گرفته تا نقش آن‌ها در انتشار اخبار جعلی طی سالیان اخیر، بحث در مورد انتخابات.

این که متاورس به جز تغییر نام، چه کاری می‌توان انجام دهد موضوعی است که به زودی متوجه آن خواهیم شد. جذابیت دنیای مجازی در هر فردی متفاوت است و حتی اگر به جز فیسبوک، شرکت دیگری اقدام به راه اندازی آن می‌کرد نیز احتمالا در شروع کار خود با تاستان

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.