تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲، شاسی بلند غول‌ پیکر آمریکایی معرفی شدفورد اکسپدیشن ۲۰۲۲، شاسی‌بلند بزرگ و غول‌پیکر آمریکایی، با تغییرات ظاهری، تقویت پیشرانه و تجهیز به دستیار راننده هوشمند ارتقا یافته است.
در طول..

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲، شاسی بلند غول‌ پیکر آمریکایی معرفی شد

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲، شاسی‌بلند بزرگ و غول‌پیکر آمریکایی، با تغییرات ظاهری، تقویت پیشرانه و تجهیز به دستیار راننده هوشمند ارتقا یافته است.

در طول چهار نسل از تولید فورد اکسپدیشن، این شاسی‌بلند غول پیکر به سرعت پا به سن گذاشته است. با طراحی مجدد شورولت تاهو و جی‌ام‌سی یوکان در سال ۲۰۲۱، تولید دوباره جیپ واگنیر برای سری ۲۰۲۲ و ورود قریب‌الوقوع تویوتا سکویا ۲۰۲۳، اکسپدیشن هم‌اکنون خود را در گروه نیسان آرمادای قدیمی‌تر می‌بیند. اما فورد نیز دست به کار شده و دو مدل اکسپدیشن و همتای خود Expedition Max را برای سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی کرده است.

در این سری، قسمت‌های جلو و عقب جذاب‌تر شده و با طراحی مدرن داشبورد، تریم‌های جدید، تجهیز به جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی و دستیار راننده فورد، شاسی‌بلند محبوب فورد دستخوش تغییراتی چشم‌گیر شده است.

مشخصات و تغییرات فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲

قدرت اکسپدیشن ۲۰۲۲

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 با بهره‌گیری از توربوشارژ دوقلو در این سری نیز قلب تپنده اکسپدیشن خواهد بود. این موتور اکنون در دو تریم XL STX و XLT، قدرتی معادل ۳۸۰ اسب بخار را تولید می‌کند، این رقم در نسخه‌های بالاتر شامل King Ranch، Limited و پلاتینیوم به ۴۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. هم‌چنین می‌توان در مدل لیمیتد با انتخاب بسته نرم‌افزاری “Stealth Performance” یا تریم آفرودی Timberline، به قدرتی معادل ۴۴۰ اسب بخار دست یافت.

هر دو پکیج Stealth Performance و Timberline به تازگی به خط تولید اکسپدیشن ۲۰۲۲ اضافه شده‌اند. همراه با پیشرانه تقویت شده V6 و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک استاندارد، چیزی برای شک و شبهه نسبت به قدرت و بازدهی پکیج Stealth Performance باقی نمی‌ماند. این تنظیمات حداقل تاخیر در توربو را داشته و در گشتاور پایین (۶۹۳ نیوتون‌متر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه) از همتایان خود قدرتمند‌تر عمل می‌کند. احتمالا با پیکربندی جدید، شتاب ۰-۱۰۰ در مقایسه با نسل گذشته که در سری ۲۰۱۸ پلاتینیوم با ۴۰۰ اسب بخار ۵.۷ ثانیه ثبت شده بود، سریع‌تر شده است.

اگرچه به‌روزرسانی سیستم تعلیق پکیج Stealth Performance و دمپرهای تطبیقی همراه به‌نظر می‌رسد که حرکات اضافی بدنه را بدون تاثیر قابل توجهی بر کیفیت سواری خنثی می‌کند، اما این تنظیمات، ابعاد اکسپدیشن ۲۰۲۲ را بزرگ‌تر از گذشته کرده است. طول ۵.۳۳ متری این شاسی‌بلند غول‌ پیکر و فرمان کند و بی‌حس آن، ماهیت نه‌چندان هیجان‌انگیز اکسپدیشن را در محیط‌های شهری تشدید می‌کند.

با توجه به قیمت آغازین ۷۶۹۹۵ دلاری (۱۰ هزار دلار بالاتر از مدل پایه)، به نظر می‌رسد پکیج Stealth Performance ارتقای عملکرد را تضمین می‌کند. مسلما، این مبلغ شامل ارائه برخی جزئیات چشم‌نواز اضافه مانند رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی، دکور مشکی بیرونی، کالیپرهای ترمز با رنگ قرمز و هم‌چنین دوخت قرمز در سراسر کابین می‌شود. اما بسیاری از این اقلام تزئینی در پکیج معمولی Stealth که ۵۰۰۰ دلار ارزان‌تر است نیز در دسترس خواهند بود.

فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲ نسخه پلاتینیوم

افرادی که قصد پرداخت ۷۵ هزار دلار برای اکسپدیشن ۲۰۲۲ را دارند، احتمالا نیم‌نگاهی نیز به نسخه ۸۰ هزار دلاری پلاتینیوم خواهند داشت. این تریم علاوه بر کنار گذاشتن نشان‌گرهای آنالوگ و جایگزینی آن با نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی، به سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۲.۵ اینچی و هم‌چنین صفحه‌نمایش ۱۵.۵ اینچی که شامل دستیار رانندگی بدون دخالت دست BlueCruise فورد است، مجهز خواهد بود. برخلاف نمایشگرهای بزرگ که در تعدادی از مدل‌های اکسپدیشن به‌صورت اختیاری قابل نصب هستند، BlueCruise یک ویژگی انحصاری در نسخه پلاتینیوم بوده که به راننده اجازه می‌دهد کنترل وسیله نقلیه را با حداکثر ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت را به آن واگذار کند.

با این وجود، این دستیار رانندگی هم‌چنان یک پله پایین‌تر از سوپر کروز جنرال موتورز است که امکان رانندگی بدون دست با سرعت‌های بالاتر را فراهم کرده و در آخرین نسخه نیز مانورهای عبور خودکار را انجام می‌دهد.

خریداران بالقوه‌ای که تحت تاثیر قابلیت‌های BlueCruiser قرار نگرفتند، احتمالا نگاهی به رقبا نظیر لینکلن نویگیتور ۷۸ هزار دلاری خواهند داشت. این در حالی است که متریال کابین اکسپدیشن ۲۰۲۲ در تریم‌های مختلف، یعنی از نسخه پایه ۵۴ هزار دلاری XL STX تا پلاتینیوم، متکی به پلاستیک‌های سخت بوده و در مقابل، نویگیتور با استفاده از متریال باکیفیت، حسی مانند یک وسیله نقلیه لوکس را منتقل می‌کند. اگرچه نمایشگر ۱۳.۲ اینچی اطلاعات سرگرمی شاسی‌بلند لینکلن فاقد برخی از ویژگی‌های موجود در اکسپدیشن است، اما طراحی افقی و کلیدهای فیزیکی آن کار را در حین رانندگی آسان‌تر می‌کند.

از سوی دیگر، صفحه‌نمایش بزرگ فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲ تقریبا به طور کامل به دکمه‌های لمسی متکی بوده که گاها برای شناسایی نیاز به صرف زمان و نگاهی کوتاه دارد. با این حال، انتخاب نمایشگر کوچک‌تر برای Expedition تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند، زیرا در این نسخه از کنترل‌ فیزیکی آب و هوا و سوئیچ‌های صوتی استفاده شده است.

نسخه Timberline

برای افرادی که خرید یک فورد اکسپدیشن ۲۰۲۲ با قدرت ۴۴۰ اسب بخاری را در نظر دارند، مدل جدید تیمبرلاین ۷۱ هزار دلاری نیز مورد توجه است. فورد این تریم خانواده‌محور را برای مسافرت‌های طولانی طراحی کرده و آن را با سیستم چهار چرخ متحرک که در سایر نسخه‌ها با صرف هزینه ۳۰۵۰ دلاری قابل سفارش است، ارائه می‌کند. در کنار استایل و دکور متمایز، این نسخه با سپرهای جلو و عقب با طراحی زیبا، قلاب‌های یدک‌کش ترمز، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی و تودوزی داخلی سبز با دوخت متضاد نارنجی و هم‌چنین پیشرفت‌های سخت‌افزاری پکیج Timberline همراه شده است.

در تست آفرود، پکیج تیمبرلاین بدون زحمت از صخره‌ها و شیارها بالا رفت. همانند فورد برانکو، دستیار Trail Turn در اکسپدیشن نیز قادر است با ترمزگیری در بخش داخلی چرخ عقب، در هنگام چرخش در پیچ‌های سخت به پایداری خودرو کمک کند.

جمع‌بندی

در حالی که Ford Expedition 2022 دیگر به عنوان سلاح جوان این غول آمریکایی مطرح نیست، اما ظاهر اصلاح شده، قدرت اضافی، بسته‌های تزئینی جدید و فناوری رانندگی بدون دخالت دست قطعا جذابیت آن را افزایش می‌دهد؛ حنی اگر نقاط ضعفی مانند رانندگی بی‌هیجان و متریال متوسط داخلی ناامیدکننده به‌نظر برسند. در یک سگمنت کاملا رقابتی، شاسی‌بلند فول سایز فورد کاملا توانمند ظاهر شده و با به‌روزرسانی‌هایی کاربردی نوید یک محصول پرفروش را داده است.

منبع :Caranddriverمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل