تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 72669

فورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو در راه است

فورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو در راه است

فورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو در راه استفورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند آفرودی آشنا م..

فورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو در راه است

فورد اورست جدید به عنوان رقیب آمریکایی تویوتا پرادو به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند آفرودی آشنا می‌شویم.

شرکت فورد نسخه جدیدی از اورست را توسعه داده تا در قالب یک شاسی بلند آفرودی خشن بتواند به رقیب جدی تویوتا پرادو تبدیل شود. این خودرو در بازار استرالیا با دو موتور توربودیزل و در ۴ تیپ مختلف به فروش خواهد رسید. فورد اورست جدید در مدل پایه به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بای توربو دیزل مجهز شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها را برعهده دارد.

مشخصات فورد اورست جدید

فورد اورست جدید

فورد برای مشتریانی که قصد خرید یک شاسی بلند قدرتمندتر را دارند نیز پیشرانه ۳ لیتری V6 توربودیزل را در نظر گرفته که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر را ارائه دهد. برای این پیشرانه نیز یک گیربکس ۱۰ سرعته وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد، اما با این تفاوت که به شکل استاندارد تمام قدرت را به کمک سامانه چهارچرخ محرک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفتنی است برخلاف نسل جدید رنجر، فورد اورست جدید با پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی ۴۰۰ اسب بخاری به فروش نخواهد رسید.

فورد اورست جدید

فورد اورست جدید بسته به تیپ و موتور دارای ۲۲۶۰ تا ۲۴۹۲ کیلوگرم وزن بوده و تمام نسخه‌ها از ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تن بهره می‌برند. هر دو پیشرانه این خودرو در دو تیپ در بازار استرالیا به فروش خواهند رسید. در واقع تیپ‌های پایه ترند و آمبینت از موتور ۲ لیتری و تیپ‌های بالاتر اسپرت و پلاتینوم از موتور ۳ لیتری بهره می‌برند.

فورد اورست جدید

از امکانات استاندارد مدل پایه آمبینت فورد اورست جدید می‌توان به انتخاب‌گر حالت‌های رانندگی معمولی، اقتصادی، یدک کشی و لغزنده، ۹ کیسه هوای ایمنی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی هشت اینچی، نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، تودوزی پارچه‌ای، ۵ صندلی، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیک‌های چهارفصل و چراغ‌های LED اشاره کرد.

فورد اورست جدید

همچنین تیپ ترند علاوه بر امکانات نسخه پایه آمبینت از امکاناتی چون اضافه شدن دو حالت رانندگی آفرود ماسه‌ای و گل‌ولای، نمایشگر ۱۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، شیشه‌های دودی، در صندوق برقی، صندلی‌های ردیف سوم و رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

فورد اورست جدید

تیپ اسپرت فورد اورست جدید در کنار پیشرانه قدرتمندتر V6 به سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، گرم کن و تهویه صندلی‌های جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی رنگ و تریم مشکی رنگ بیرونی مجهز شده است. پلاتینوم به عنوان بالاترین تیپ اورست نیز از دستیار فعال پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، تودوزی چرمی، نورپردازی داخلی، گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم، سیستم صوتی پریمیوم B&O با ۱۲ بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی، رینگ‌های ۲۱ اینچی و تریم کرومی بیرونی بهره می‌برد.

فورد اورست جدید

شرکت فورد قصد دارد اورست جدید را علاوه بر بازار استرالیا به سایر بازارها نظیر هند، تایلند و فیلیپین نیز عرضه کند. فورد اورست جدید در تیپ‌های بالا خود به ظاهر لوکس و امکانات متعدد مجهز شده تا بتواند علاوه بر ایسوزو MU-X، میتسوبیشی، تویوتا فورچونر با سایر شاسی بلندهای محبوب نظیر تویوتا لندکروزر پرادو نیز به رقابت بپردازد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.