تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر : 53964

فواید یادگیری پیانو و تاثیر آن روی افزایش خلاقیت

فواید یادگیری پیانو و تاثیر آن روی افزایش خلاقیت

پیانو یکی از ابزار موسیقی است که در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و آموزشگاه‌های آموزش موسیقی توجه ویژه‌ای به این ساز و آموختن آن دارند. اما همان‌گونه که می‌دانید پیانو جز آلات موسیقی است که به دلیل طرز ساخت دشوار و استفاده از متریال باکیفیت از بازه قیمتی به نسبت بالایی …

پیانو یکی از ابزار موسیقی است که در سراسر جهان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و آموزشگاه‌های آموزش موسیقی توجه ویژه‌ای به این ساز و آموختن آن دارند.

اما همان‌گونه که می‌دانید پیانو جز آلات موسیقی است که به دلیل طرز ساخت دشوار و استفاده از متریال باکیفیت از بازه قیمتی به نسبت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل برخی از شرکت‌های معروف و مطرح همانند یاماها و استودیولاجیک که پیشینه و قدمت طولانی دارند به طراحی و ساخت انواع مختلفی از پیانو دیجیتال پرداخته‌اند و شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتر صاحب یک پیانو دیجیتال که مشخصات و صدای یک پیانو کلاسیک را برای شما تداعی می‌کنند را خریداری نمایید و به آموزش و تمرین مشغول شوید.

در ادامه توضیحات جالبی در خصوص فواید یادگیری پیانو و پیانو دیجیتال برای شما عزیزان محیا شده است تا در صورت علاقه، به خرید و آموزش این ساز مشغول شوید.

بهبود عملکرد مغز و شنوایی

همان‌گونه که می‌دانید شنوایی انسان با افزایش سن ضعیف‌تر خواهد شد، اما تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به نوازندگی با استفاده از پیانو مشغول هستند همانند یک جوان توانایی شنیدن تمامی تن‌های صدا را دارند و مشکلی برای آنان در رابطه با این موضوع به وجود نیامده است. همچنین نواختن پیانو یا پیانو دیجیتال سبب می‌شود تا برای اجرای یک آهنگ لازم باشد تا نت‌های خاصی را حفظ کرده و آن‌ها را تمرین نمایید، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد مغز داشته و همانند یک ورزش برای آن عمل خواهد کرد؛ همین دلیل موجب می‌شود تا حافظه قوی‌تری و درنتیجه قدرت پردازش بهتری داشته باشید.

تقویت در یادگیری زبان

تحقیقاتی که بر روی کودکان در اوایل دهه ۱۹۹۰ انجام شد نشان از این موضوع می‌داد که رشد زبان و تمرکز بر روی کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی به‌خوبی تقویت می‌شود و نسبت به کودکانی که این فعالیت را انجام نمی‌دهند از درصد موفقیت بالاتری در رابطه با این موضوع برخوردار هستند.

دریافت بورسیه تحصیلی

یکی از راه‌های دریافت بورسیه که درنهایت احتمال دارد منجر به دریافت اقامت دائم در کشور مورد علاقه شود، یادگیری ساز پیانو است. در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های بسیاری در کشورهای مطرح سراسر جهان از قبیل انگلستان و آمریکا در تلاش‌اند تا افرادی که در نواختن ساز پیانو از مهارت بالایی برخوردار هستند را جذب کرده و به‌صورت اصولی به آن‌ها آموزش‌هایی داده شود. علاوه بر آموزش برخی از دانشگاه‌ها در صورت ارائه بورسیه به شما، هزینه‌های زندگی شما در مدتی که در آن کشور زندگی می‌کنید را نیز قبول کرده و شما می‌توانید با خیالی آسوده به آموزش این ساز مشغول شوید.

افزایش هماهنگی چشم و دست

لازم است بدانید که برای نواختن ساز پیانو و پیانو دیجیتال، شما نیازمند به تقویت مهارت هماهنگی چشم‌ها و دستانتان هستید.

این موضوع طبیعی است که در روزهای اولیه آموزش و تمرین از نظر هماهنگ بودن چشم و دست دچار مشکل شوید، اما به خاطر داشته باشید که با اندکی پشتکار و تلاش به‌راحتی می‌توانید این مهارت را تقویت کرده و علاوه بر توانایی نواختن این ساز فوق‌العاده، منجر به افزایش مهارت شما در زندگی خواهد شد.

فواید یادگیری پیانو و تاثیر آن روی افزایش خلاقیت

کاهش استرس

در سال ۲۰۱۳ مقاله‌ای در کشور امریکا منتشر شد که نشان می‌داد یادگیری و نواختن پیانو تأثیر مستقیمی بر کاهش استرس دارد.

درواقع تمرین پیانو در تمامی گروه‌های سنی بر کاهش استرس کمک می‌کند؛ برای مثال، تحقیقاتی که بر روی افراد میان‌سال و مسن صورت گرفت نشان داد که این موضوع می‌تواند بر روی کاهش افسردگی و اختلالات عصبی کمک شایانی خواهد کرد.

زندگی مهیج‌تر!

بله درست شنیدید! نواختن پیانو موجب می‌شود تا زندگی شادتر و سرحال‌تری داشته باشید و به شما برای کمرنگ شدن مشکلات زندگی کمک خواهد کرد. موسیقی بسیار قدرتمند است و موجب تغییر حال و هوای انسان میشود؛ نواختن ساز به‌ویژه پیانو می‌تواند احساسات را منعکس کند که همین موضوع باعث تخلیه انرژی منفی و افزایش روحیه مثبت و اعتمادبه‌نفس خواهد شد.

همان‌طور که گفته شد، پیانو کلاسیک از قیمت بسیار بالایی برخوردار است اما دو شرکت مطرح یاماها و استودیولاجیک پیانوهای دیجیتالی را تولید کرده‌اند که علاوه ‌بر داشتن کیفیت بسیار بالا جای بسیار کمی را نیز نسبت به پیانوی معمولی ایجاد می‌کنند. از همین رو در صورت علاقه می‌توانید به سراغ پیانو دیجیتال استودیولاجیک و پیانو یاماها بروید.

همان‌گونه که می‌دانید پیانوهای دیجیتال تنوع زیادی دارند و در بازار برچسب قیمتی متفاوتی دارند. این مسئله ممکن است مشکل‌ساز باشد، احتمال دارد تا محصولی را خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد یا اینکه قیمت محصول کمتر از قیمتی باشد که شما هزینه آن را پرداخت کرده‌اید.

به همین منظور برای رفاه و راحتی شما عزیزان ما به شما فروشگاه سازپلازا که یکی از برترین وارد کنندگان سازهای مختلف از قبیل پیانو یاماها و پیانو دیجیتال استودیولاجیک است را معرفی می‌کنیم. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ساز پلازا، طیف وسیعی از سازه‌ای موسیقی را مشاهده کرده و درنهایت پس از بررسی مشخصات، بهترین پیانو دیجیتال را مطابق با نیازتان خریداری نمایید. لازم به ذکر است کلیه محصولات سازپلازا با بهترین قیمت و با گارنتی اصالت محصول به شما عزیزان ارائه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.