تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر : 72528

فواید و مضرات عنبر نسارا بدانید

فواید و مضرات عنبر نسارا بدانید

فهرست۱ روش مصرف عنبر نسارا۱.۱ عنبر نسارا چه خواصی دارد؟۱.۲ شیوه ی صحیح نگهداری عنبر نسارا۱.۳ دیگر خواص درمانی عنبر نسارا۱.۴ عنبر نسارا را برای درمان عفونت زنان فواید و مضرات عنبر نسارا : عنبر نسارا جزء یکی از داروهای گیاهی محسوب می شود که برای درمان بیماری مفید است. به زبانی ساده باید گفت که …

فواید و مضرات عنبر نسارا : عنبر نسارا جزء یکی از داروهای گیاهی محسوب می شود که برای درمان بیماری مفید است. به زبانی ساده باید گفت که عنبر نسارا در واقع همان پشگل الاغ ماده می باشد چون الاغ ماده طبع خنکی داشته است و بهترین زمان برای جمع آوری سرگین الاغ فصل بهار خواهد بود چرا که الاغ ها در این فصل از بهترین علف ها تغذیه می کنند.

روش مصرف عنبر نسارا

عنبر نسارا خواص زیادی دارد و برای درمان عفونت های رحمی و درمان سینوزیت در طب سنتی پیشنهاد می شود. شاید به نظر بی‌فایده بیاید اما برای درمان بسیاری از بیماریها می توان گفت به عنوان یک داروی عجیب مطرح می شود. بد نیست که با شیوه ی صحیح مصرف آن آشنا شوید تا در زمان های لازم از آن استفاده نمایید. با ما تا انتهای مطلب همراه شوید…

برای اینکه عنبر نسا را تهیه کنید باید به عطاری های معتبر بروید و آن را خریداری کنید. از نظر فقها خوردن عنبر نسا حرام میباشد و باید برای شیوه صحیح از دود عنبر نسارا استفاده نمایید؛ به این صورت که باید عنبر نسارا  را روی آتش قرار بدهید و دودی که از آن خارج می شود را استنشاق کنید؛ در واقع می‌توان گفت که همانند اسپند آماده می شود یا باید دود عنبر نسارا با بدن بیمار تماس داشته باشد تا بتواند به درمان کمک کند.

روش مصرف عنبر نسارا

به بیانی دیگر می توان گفت گیاهان دارویی مختلف و بسیار زیادی به شکل یک جا دود می شوند و با وجود اینکه شاید از نظر بسیاری از افراد این بو خوشایند نباشد ولی در درمان بیماری‌های مختلف می‌توان موثر و مفید باشد؛ برای اینکه عنبر نسارا بوی بدی نداشته باشد می‌توانید آن را در داخل دستمال مرطوب بگذارید که این دستمال که به گلاب و اسطوخودوس آغشته شده را در جای بدون وجود نور به مدت دو یا سه روز نگهداری کنید. اگر با بوی عنبر نسارا مشکلی ندارید بهتر است همان موقع که از عطاری می خرید آنرا استفاده کنید.

این نکته را به خاطر بسپارید که طی تحقیقاتی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده مشخص نموده اند که عنبرنسارا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی و ضد قارچی بوده و موارد زیر را شامل می‌شود:

  • هگزان
  • استیک اسید
  • آکونیتین
  • بتا کاروتن
  • دی متیل آمین
  • خواص آنتی اکسیدانی
  • خواص آنتی باکتریال (ضدباکتریایی)

عنبر نسارا چه خواصی دارد؟

اصلی ترین خاصیتی که برای عنبر نسارا معرفی می شود برای ضدعفونی کردن منزل می باشد؛ اما در کنار آن از عنبر نسارا برای درمان عفونت های رحمی یا کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان نیز استفاده می‌شود و در درمان بواسیر و درمان صرع، متوقف کردن خونریزی، درمان تاول و زخم های ترشح دار، درمان خون دماغ و درمان اگزما موثر می باشد و به عنوان ضد سرماخوردگی نیز شناخته می شود.
ممکن است عوارض ریوی بر اثر استنشاق دود عنبر نسارا به وجود بیاید؛ به همین جهت طب سنتی پیشنهاد می کند که دود را فقط به فضای بینی و سینوس ها راه بدهید و برای درمان سینوس ها به این شکل از آن استفاده کنید و این دود باید ملایم باشد و وجود دود زیاد در محیط های کوچک و بسته سبب می شود تا به ریه ها وارد گردد و می تواند برای ریه ها خطرناک باشد و به همین جهت افراد نباید در مصرف آن زیاده روی کنند و حد تعادل را رعایت کنند چرا که می‌تواند دود بسیار زیاد آن حتی سرطان را به دنبال داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که عنبر نسارا معمولاً بدون عارضه است و باید به صورت صحیح استفاده شود و در چنین شرایطی علاوه بر اینکه هیچ مشکلی برای شما به همراه نمی آورد بلکه مفید نیز می باشد.

عنبر نسارا چه خواصی دارد؟

شیوه ی صحیح نگهداری عنبر نسارا

عنبر نسارای را میتوان مرغوب دانست که رنگ قهوه ای سوخته مایل به سیاه دارد و نظر شکلی به کلیه شبیه بوده و برای نگهداری آن باید در یک کیسه نایلونی بگذارید و حتماً در جای خشک آن را نگهداری کنید تا به حفظ شدن خاصیتهای عنبر نسارا کمک کنید.

برای اینکه کیفیت بهتری از عنبر نسارا حاصل شود باید به صورت سالم و بدون شکستگی باشد و به همین جهت باید از شکسته شدن عنبر نسارا و فشار دادن به آن خودداری کرد.

دیگر خواص درمانی عنبر نسارا

علاوه بر مواردی که گفته شد از عنبر نسارا در درمان آفت دهان، تسهیل روند زایمان طبیعی، جلوگیری از پوسیدگی دندان، برطرف کننده زخم های چرکین، تقویت کننده تارهای صوتی و درمان بیماری آسم استفاده میشود.
اگر عنبر نسارا برای ضدعفونی کننده منزل استفاده می کنید باید عنبرنسارا را درون اسپند دود کن بریزید و بر روی شعله بسیار کم بگذارید تا دود آن در خانه بپیچد. به دلیل خاصیت میکروب کشی قوی عنبر نسارا به ضد عفونی شدن خانه کمک خواهد کرد.
اگر که می خواهید به عنوان ضد سرماخوردگی آن را استفاده کنید باید عنبر نسارا در خانه دود کنید و بهتر است در فصل سرد این کار را چندین بار تکرار کنید. عنبر نسارا می‌تواند به کاهش میزان ویروس در فضای منزل کمک کند و به دلیل خاصیت میکروب کشی بسیار موثر و مفید در درمان سرماخوردگی خواهد بود.

نکته) الاغ نر دارای طبع گرمی است و طبع گرم مریضی و عفونت می باشد اما طبع الاغ ماده خنکی بوده و به همین جهت برای درمان بیماری ها مفید است اما در صورت استفاده از پشگل الاغ نر منجر به تشدید بیماری خواهد شد. برای تهیه عنبر نسارا حتما از عطاری های معتبر استفاده کنید.

عنبر نسارا را برای درمان عفونت زنان

همانطور که گفته شد عنبر نسارا را مثل اسپند دود کنید و در محل مورد نظر قرار دهید. برای اینکه از عفونت پیشگیری شود محل سوختگی بدن را می توان بر روی دود عنبر نسارا قرار بدهید تا علاوه بر اینکه درمان سریع تری برای شما اتفاق می افتد بلکه به پیشگیری از عفونت هم به دلیل خاصیت ضد باکتریایی کمک کند و موثر در درمان عفونت های واژن بوده و به راحتی آن را از بین خواهد برد
برای گوشی که عفونت کرده میتوان گوش را سمت دود گرفته و خواهید دید که در زمان کوتاهی عفونت از بین می رود و درد آن کاهش پیدا می‌کند.

مطالب جذاب و مفید در حوزه سلامتی و خانه و خانواده را در دسته بندی مطالب جذاب ببینید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.