تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر : 36506

فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ

فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ

فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در اسنپشرکت اسنپ برای افراد دارای معلولیت همواره طرح‌های حمایتی ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد و با ایجاد بستر مناسب هم‌اکنون بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در ناوگان این شرکت فعالیت می‌کنند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، حدود ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان دارای معلولیت هستند؛ این بزرگترین اقلیت دنیا که ۱۵ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند با مشکلات متعددی مواجه‌اند که پیدا کردن یک شغل با درآمد مناسب جزو مهم‌ترین مشکلات آنها به‌شمار می‌رود. در دنیای امروز با پیشرفت فناوری شاهد شکل‌گیری مشاغل جدیدی هستیم که برای اقشار مختلف به ویژه افراد دارای معلولیت فرصت‌های شغلی بیشتری را به همراه دارند.
تاکسی‌های اینترنتی یکی از کسب‌وکارهای هوشمند و مبتنی بر فناوری محسوب می‌شود که هم‌اکنون قسمت چشمگیری از حمل و نقل شهری کشور توسط این ناوگان به انجام می‌رسد. تاکسی اینترنتی اسنپ طی شش سال فعالیت خود همواره پاسخ به نیازهای معلولان را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی خود دانسته است. طبق اعلام روابط عمومی شرکت اسنپ، در این ناوگا..

فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ

شرکت اسنپ برای افراد دارای معلولیت همواره طرح‌های حمایتی ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد و با ایجاد بستر مناسب هم‌اکنون بیش از ۱۳ هزار راننده دارای معلولیت در ناوگان این شرکت فعالیت می‌کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، حدود ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان دارای معلولیت هستند؛ این بزرگترین اقلیت دنیا که ۱۵ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند با مشکلات متعددی مواجه‌اند که پیدا کردن یک شغل با درآمد مناسب جزو مهم‌ترین مشکلات آنها به‌شمار می‌رود. در دنیای امروز با پیشرفت فناوری شاهد شکل‌گیری مشاغل جدیدی هستیم که برای اقشار مختلف به ویژه افراد دارای معلولیت فرصت‌های شغلی بیشتری را به همراه دارند.

تاکسی‌های اینترنتی یکی از کسب‌وکارهای هوشمند و مبتنی بر فناوری محسوب می‌شود که هم‌اکنون قسمت چشمگیری از حمل و نقل شهری کشور توسط این ناوگان به انجام می‌رسد. تاکسی اینترنتی اسنپ طی شش سال فعالیت خود همواره پاسخ به نیازهای معلولان را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی خود دانسته است. طبق اعلام روابط عمومی شرکت اسنپ، در این ناوگان بالغ بر ۲ میلیون نفر کاربر راننده مشغول به کار بوده که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار نفر داری معلولیت هستند و توانستند تا به امروز بیش از ۳۱ میلیون سفر اسنپی را به انجام برسانند.

طرح ویژه اسنپ برای رانندگان دارای معلولیت

معافیت از پرداخت کمیسیون

برای تغییر شرایط زندگی افراد دارای معلولیت در جهان اقدامات متعددی انجام شده است، اما همچنان چه در کشورهای پیشرفته و در چه در کشورهای در حال توسعه باید اقدامات زیادی انجام شود تا این افراد به شرایط مطلوب زندگی دسترسی داشته باشند. البته طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۸۰ درصد افراد داری معلولیت در کشورهای در حال توسعه قرار دارند که به همین دلیل باید در این کشورها اقدامات بیشتری انجام شود.

در ایران بر اساس ماده ۱۵ لایحه حمایت از حقوق معلولان، سهم افراد دارای معلولیت در طرح استخدامی دستگاه‌های دولتی ۳ درصد است، اما افراد دارای معلولیت نه فقط در سازمان‌های دولتی بلکه در اکثر شرکت‌های خصوصی نیز جایی ندارند. از این رو عدم یافتن شغل مناسبت باعث نابودی استقلال مالی و مشکلات متعددی برای این افراد می‌شود. در همین راستا شرکت اسنپ از ابتدای فعالیت خود برای افراد دارای معلولیت به ویژه جانبازان و ایثارگران کشور طرح ویژه‌ای را در نظر گرفته و تمام کاربران راننده دارای کارت معلولیت بهزیستی که مدرک خود را ارائه داده‌اند از پرداخت کمیسیون به شرکت اسنپ معاف می‌شوند.

همراه با بزرگ‌ترین اقلیت دنیا

بسیاری از افراد دارای معلولیت جسمی که با مشکلاتی چون قطع عضو، فلج یک عضو یا قسمتی از بدن، اختلالات بیولوژیکی و متابولیسمی، سالخوردگی، نابینایی و ناشنوایی مواجه هستند به دلیل نگاه‌های سایر افراد همواره خواهان حضور کمرنگی در جامعه هستند، اما با ایجاد شرایطی برای حضور موثر و مفید این افراد در جامعه می‌توان این موضوع را جا انداخت که آنها نیز همانند سایر افراد برای انجام دادن کارهای متعدد دارای توانایی هستند. در همین زمینه شرکت اسنپ تمام افرادی که قادر به دریافت گواهینامه رانندگی باشند را به عنوان عضوی از ناوگان خود جذب می‌کند.

روابط عمومی اسنپ در خصوص فعالیت افراد دارای معلولیت در اسنپ می‌گوید:

هنوز راه زیادی تا برداشتن موانع برای معلولان در سراسر دنیا وجود دارد، اما معتقدیم هر کدام از ما می‌توانیم به سهم خود قدم‌های کوچک اما موثری برای هموارتر شدن این مسیر برداریم. ما در اسنپ با قدم‌های محکم در کنار معلولان حرکت می‌کنیم و از پویایی و حضور آنها برای تلاش بیشتر در این مسیر انگیزه می‌گیریم.

واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از اینکه اسنپ برای افراد دارای معلولیت فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است ابراز خوشحالی کردند و در اولین مواجهه با این رانندگان اسنپ بازخوردهای جالبی دارند.

آرش همت، یکی از کاربران توییتر نوشت:

فکر نمی‌کنم موسسه‌ای در تاریخ ایران باشه که این تعداد شغل برای افراد معلول ایجاد کرده باشه. بابت این موضوع باید به اسنپ تبریک گفت.

کاربر دیگری به نام امیرحسین شریف‌نژاد توییت می‌کند:

چقدر چت آنلاین اسنپ خوبه. امروز اسنپ گرفته بودم. راننده ناشنوا بود. تونستم با چت آنلاین خود اسنپ بهش بگم که از کجا بره که توی ترافیک نریم.

نازنین قهرمانی نیز از حضور این افراد در اسنپ خوشحال است و می‌نویسد:

یه خبر خوب اینکه ناشنوایان هم وارد عرصه‌ی کار در اسنپ شدند. دوستان لطفا اگر پیک گرفتید و بهتون پیام داد به‌جای زنگ زدن بدونید ممکنه ناشنوا باشه. لطفا در کمال فرهنگ و ادب رفتار کنید.

برخی دیگر از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

اسنپ
اسنپ
اسنپ
اسنپ

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.