تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 50493

فضاپیمای ویرجین گلکتیک پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند

فضاپیمای ویرجین گلکتیک پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند

فضاپیمای ویرجین گلکتیک پرواز خود را با موفقیت به پایان رساندهواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک اولین پرواز موفق آمیز فضایی خود را پس از بیش از دو سال در روز شنبه به پایان رساند و فضاپیمای وی اس اس یونیتی که توسط این هواپیمای فضایی حمل می‌شد، تا ارتفاع بیش از ۴۴ هزار فوتی بالا رفت تا اینکه به سلامت به زمین برگردد. این اولین پرواز فضایی از نیومکزیکو بود و آن را به سومین ایالت آمریکا تبدیل کرد که انسان را به فضا پرتاب کرده است. نماد خورشید زیا که در پرچم ایالت نیومکزیکو وجود دارد، در قسمت بیرونی این هواپیمای فضایی نشان داده شد.
همچنین هواپیمای حامل ویرجین با نام وی اِم اس ایو در حدود ساعت ۱۰: ۳۵ بامداد به وقت محلی به همراه هواپیمای فضایی دیگری از شرکت اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو برخاست. وی اس اس یونیتی حدود ۱۰ دقیقه قبل از پرواز، باتری خود را روشن کرد و کنترل پرواز و بررسی‌های الکتریکی را به صورت نیمه خودکار انجام داد.
خلبانان هواپیمای فضایی وی اس اس یونیتی یعنی سی جی استارکو و دیو مکی، در هنگامی که وی ام اس ایو کار خود را به پایان رساند، موتور موشک را مشتعل کردند و سپس چند دقیقه بعد، آن را ..

فضاپیمای ویرجین گلکتیک پرواز خود را با موفقیت به پایان رساند

هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک اولین پرواز موفق آمیز فضایی خود را پس از بیش از دو سال در روز شنبه به پایان رساند و فضاپیمای وی اس اس یونیتی که توسط این هواپیمای فضایی حمل می‌شد، تا ارتفاع بیش از ۴۴ هزار فوتی بالا رفت تا اینکه به سلامت به زمین برگردد. این اولین پرواز فضایی از نیومکزیکو بود و آن را به سومین ایالت آمریکا تبدیل کرد که انسان را به فضا پرتاب کرده است. نماد خورشید زیا که در پرچم ایالت نیومکزیکو وجود دارد، در قسمت بیرونی این هواپیمای فضایی نشان داده شد.

همچنین هواپیمای حامل ویرجین با نام وی اِم اس ایو در حدود ساعت ۱۰: ۳۵ بامداد به وقت محلی به همراه هواپیمای فضایی دیگری از شرکت اسپیس پورت آمریکا در نیومکزیکو برخاست. وی اس اس یونیتی حدود ۱۰ دقیقه قبل از پرواز، باتری خود را روشن کرد و کنترل پرواز و بررسی‌های الکتریکی را به صورت نیمه خودکار انجام داد.

خلبانان هواپیمای فضایی وی اس اس یونیتی یعنی سی جی استارکو و دیو مکی، در هنگامی که وی ام اس ایو کار خود را به پایان رساند، موتور موشک را مشتعل کردند و سپس چند دقیقه بعد، آن را خاموش کردند. هواپیمای فضایی نیز به طور خودکار به سمت بالاترین نقطه ممکن حرکت داد. این موضوع به خاطر نبود جاذبه اتفاق افتاد.

مطالب مرتبط:

  • ناسا چین را به خاطر فرود موشک خارج از کنترل در اقیانوس هند سرزنش کرد

  • کاوشگر خورشیدی ناسا سیگنال رادیویی طبیعی سیاره زهره را شناسایی کرد

  • مریخ نورد استقامت ناسا دارای پردازنده مشابه آی مک سال ۱۹۹۸ است

وی اس اس یونیتی پس از آزاد شدن از وی ام اس ایو به سرعت ۳ ماخ رسید و در ارتفاع ۵۵٫۴۵ مایلی به فضا رسید. حدود ساعت ۱۱: ۳۰ صبح به وقت محلی به اوج رسید و سپس یک چرخش آهسته را انجام داد و سپس دوباره به جو زمین برگشت و در ساعت ۱۱: ۴۳ صبح بامداد به همان باند اسپیس پورت آمریکا که پرواز در آن آغاز شد، برگشت.

مایکل کلگزازیر که مدیر عامل شرکت ویرجین گلکتیک است، در روز شنبه و بعد از بازگشت یونیتی و وی ام اس ایو به زمین، در مصاحبه‌ای تلفنی با د ورج گفت:

این پرواز کاملا عالی بود. ما می‌خواهیم داده‌های جمع‌آوری شده را عمیق و دقیق بررسی کنیم، مثل همیشه.

در بیانیه‌ای، کولگزایر این پرواز را یک گام بزرگ به جلو برای پرواز فضایی ویرجین گلکتیک و انسان در نیومکزیکو خواند که تا به امروز هرگز میزبان مأموریت آزمایشی پرواز خدمه به فضا نبوده است.

کلگزازیر درباره تیم مهندسی ویرجین گلکتیک گفت:

شما هرگز ترکیبی بهتر نسبت به مهندسین با افتخار این پروژه را در پروژه‌های دیگر ندیده‌اید. ده‌ها کارمند شرکت ما برای تماشای پرواز آزمایشی در زیر آسمان آبی روشن در اسپیس پورت آمریکا که مقر اصلی این شرکت برای ماموریت‌های تجاری آینده است، جمع شدند.

پرواز روز شنبه، آخرین مرحله ویرجین گلکتیک برای رسیدن به یک برنامه گردشگری فضایی است. این شرکت حدود ۶۰۰ بلیط را برای پرواز‌های فضایی آینده رزرو کرده است که هرکدام حدود ۲۵۰ هراز دلار هزینه دارند. وی اس اس یونیتی قادر به حمل شش مسافر و دو خلبان است.

وی اس اس یونیتی که در روز شنبه به پرواز درآمد، دارای برخی از فناوری‌های جدید سخت‌افزاری نصب شده از جمله یک کنترل‌کننده دیجیتال جدید است که خلبانان از آن برای کنترل دقیق‌تر این هواپیمای فضایی استفاده می‌کنند.

ویرجین گلکتیک در ماه فوریه تأیید کرد که در مجموع چهار پرواز فضایی برای امسال برنامه‌ریزی شده است. قرار است در هواپیمای بعدی دو خلبان و چهار کارمند ویرجین گلکتیک به عنوان مسافر حضور داشته باشند و در پرواز سوم قرار است بنیانگذار ویرجین گلکتیک یعنی ریچارد برانسون حضور داشته باشد. پرواز چهار در نظر گرفته شده است یک پرواز تجاری برای نیروی هوایی ایتالیا نیز در نظر گرفته شده است که ۲ میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.

پرواز روز شنبه چهارصدمین پرتاب فضای تجاری این شرکت بود. تاریخ پرواز‌های آینده وی اس اس یونیتی هنوز اعلام نشده است.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.