تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر : 68257

فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه متوقف شد

فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه متوقف شد

فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه متوقف شددرپی تهاجم روسیه و تحریم‌های اعمال شده بر آن‌ها، فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD به این کشور ممنوع شد و TSMC هم محدودیت‌های صادرات خود به ..

فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه متوقف شد

درپی تهاجم روسیه و تحریم‌های اعمال شده بر آن‌ها، فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD به این کشور ممنوع شد و TSMC هم محدودیت‌های صادرات خود به روسیه را در دستور کار قرار داد.

جنگ روسیه و اوکراین در پرتنش‌ترین حالت خود قرار دارد و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه هر روز شدیدتر می‌شوند. تا کنون شرکت‌های بزرگ تکنولوژی و سرویس‌های پرطرفدار مثل اپل، گوگل، فیسبوک، یوتیوب و اسپاتیفای تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه وضع کرده‌اند. همچنین ۵ بانک اصلی و بزرگ روسیه تا اینجای کار از اتحادیه جهانی سوئیفت اخراج شده‌اند و به صورت کلی تحریم‌های علیه روسیه به اوج خود رسیده. اما غول‌های فناوری پردازنده‌های جهان به تازگی به این اتحاد پیوسته‌اند و شاید بزرگ‌ترین ضربه را به روسیه وارد کنند.

اتحاد پردازنده‌های اینتل و AMD و TSMC علیه روسیه و تحریم‌های جدید

فروش پردازنده‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه

سازمان صنعت و امنیت ایالات متحده (BIS) به تازگی رای خود را صادر کرد و آن را غیرقابل تاخیر خواند. حرف آن‌ها کاملا مشخص بود؛ فروش محصولات ایالات متحده به روسیه ممنوع است! پردازند‌ه‌های اینتل و AMD هرچند که شاید در کشورهای دیگر مونتاژ شوند اما مبدا آن‌ها مربوط به آمریکا است و باید طبق این قوانین عمل کنند. البته این موضوع به معنی قطع همکاری و عدم فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD به روسیه نخواهد بود. بلکه آن‌ها باید طبق مسیرهای خاص اداری و پس از دریافت مجوزهای مخصوص، برای فروش محصولات خود به روسیه اقدام کنند.فروش پردازنده‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه

این مسئله علاوه بر کند شدن روند صادرات به کشور مقصد، می‌تواند مسائل مالی را هم تحت الشعاع خود قرار دهد. برای مثال با آهسته شدن روند صادرات پردازند‌ه‌های اینتل و AMD به روسیه و کمبود آن‌ها در این کشور، شاهد افزایش قیمت آن‌ها در روسیه خواهیم بود. همچنین ممکن است صادرات به روسیه مشمول مالیات بیشتری شود. هرچند در گذشته هم شاهد چنین تصمیماتی از سوی آمریکا بوده‌ایم. برای مثال در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دو شرکت چینی هواوی و ZTE تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌ بودند. همچنین سازمان BIS اعلام کرده که به طور ویژه تمام تحرکات صادراتی آمریکا را زیر نظر دارد و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

فروش پردازنده‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه

هرچند که شرکت اینتل و AMD هنوز به طور رسمی این خبر را رسانه‌ای نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد روس‌ها چنین صبری ندارند. طبق گزارشات رسمی شبکه RBC روسیه، شرکت اینتل و AMD در پی این قانون، توقف موقتی صادرات محصولات خود را به نمایندگان روسی این دو شرکت اعلام کرده‌اند. همچنین رییس سازمان سازندگان وسایل الکترونیکی روسیه (ARPE) هم این موضوع را تایید کرده است.

غول تراشه سازی تایوان و پیوستن به تحریم‌های علیه روسیه

فروش پردازنده‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه

شرکت TSMC که یکی از قطب‌های تولید پردازنده در جهان محسوب می‌شود هم به اتحاد تحریم روسیه پیوسته. این شرکت اعلام کرده است که محدودیت‌های صادرات خود به روسیه را تشدید خواهد کرد. آن‌ها در بیانه جدید خود اعلام کرده‌اند:

شرکت TSMC به تحریم‌های وضع شده علیه روسیه پایبند است و تا جایی که توان آن را داشته باشد، به این قوانین احترام خواهد گذاشت.

فروش پردازنده‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه

همچنین این شرکت اعلام کرده است که قوانین کنترل و نظارت بر صادرات خود را دو برابر خواهد کرد تا از تحریم‌ها سرپیچی نکند. شرکت TSMC سهم بزرگ از بازار جهانی تراشه سازی دارد و حدود نیمی از این بازار بزرگ را کنترل می‌کند و جالب است بدانید که سامسونگ در این زمینه بعد از TSMC قرار می‌گیرد. همچنین شرکت‌های تراشه سازی بسیار زیاد دیگری در تایوان قرار دارند که آن‌ها هم مانند TSMC عمل خواهند کرد ولی ترجیح داده‌اند تا این موضوع را رسانه‌ای نکنند.

در آخر شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

  • فروش پردازند‌ه‌های اینتل و AMD و محصولات TSMC به روسیه متوقف شد
  • پاسخ ایلان ماسک به تهدید روسیه برای ساقط کردن ایستگاه فضایی بین المللی
  • حمایت یوتیوب از اوکراین؛ کانال‌های دولتی روسیه تحریم شدند
  • راکت‌های ضد تانک آلمانی پانزرفاوست ۳ در راه اوکراین هستند
  • پهپاد ترکی بیرقدار TB2 به روس‌ها نیز رحم نکرد + ویدیو
  • تاثیر منفی تهاجم روسیه به اوکراین بر روی صنعت خودروسازی جهان
  • بیایید دعا کنیم روسیه چرنوبیل را بمباران نکند!
  • رئیس جمهور آمریکا: اگر روسیه را تحریم نکنیم، باید جنگ جهانی سوم را آغاز کنیم
  • نقشه محرمانه پوتین برای ترور رییس جمهور اوکراین، توسط سرویس MI6 لو رفت
  • آیا ناسا همکاری فضایی با روسیه را قطع می‌کند؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.