تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱:۵۷
کد خبر : 7722

فرصت‌های طالایی صادرات صنعت چاپ/ می‌توانیم بازار منطقه را از ترکیه بگیریم

فرصت‌های طالایی صادرات صنعت چاپ/ می‌توانیم بازار منطقه را از ترکیه بگیریم

فرصت‌های طالایی صادرات صنعت چاپ/ می‌توانیم بازار منطقه را از ترکیه بگیریم عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران از فراهم شدن فرصت‌های طلایی صادرات برای صنعت چاپ و بسته بندی با توجه به اختلاف نرخ ارز در ایران خبر داد و گفت:‌ می‌توانیم بازارهای منطقه را از دست ترکیه خارج کنیم. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته است،‌ به گونه‌ای که اگر در سال‌های گذشته حجم واردات محصولات چاپی همواره دغدغه‌ای برای مسئولان شده بود‌، این روزها با آرامش می‌توان از کاهش قالب توجه این واردات سخن گفت. با این حال هنوز در بخش صادرات به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها نتوانسته‌ایم انچنان که ظرفیت آن را داریم فعالیت کنیم.
پیشتر بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان چاپ به تسنیم گفته بود: فرصت خوبی که به وجود آمده و مبادلات ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون یورویی را فراهم می‌کند‌، مبادلات تجاری در حوزه چاپ با اقلیم کردستان عراق است‌، به دلیل حملات ارتش ترکیه به کردستان عراق و تحریم کالای ترکیه در این منطقه فرصت خوبی فراهم شده است که بتوانیم داد و ..

فرصت‌های طالایی صادرات صنعت چاپ/ می‌توانیم بازار منطقه را از ترکیه بگیریم

عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران از فراهم شدن فرصت‌های طلایی صادرات برای صنعت چاپ و بسته بندی با توجه به اختلاف نرخ ارز در ایران خبر داد و گفت:‌ می‌توانیم بازارهای منطقه را از دست ترکیه خارج کنیم.

فرصت‌های طالایی صادرات صنعت چاپ/ می‌توانیم بازار منطقه را از ترکیه بگیریم – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته است،‌ به گونه‌ای که اگر در سال‌های گذشته حجم واردات محصولات چاپی همواره دغدغه‌ای برای مسئولان شده بود‌، این روزها با آرامش می‌توان از کاهش قالب توجه این واردات سخن گفت. با این حال هنوز در بخش صادرات به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها نتوانسته‌ایم انچنان که ظرفیت آن را داریم فعالیت کنیم.

پیشتر بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان چاپ به تسنیم گفته بود: فرصت خوبی که به وجود آمده و مبادلات ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون یورویی را فراهم می‌کند‌، مبادلات تجاری در حوزه چاپ با اقلیم کردستان عراق است‌، به دلیل حملات ارتش ترکیه به کردستان عراق و تحریم کالای ترکیه در این منطقه فرصت خوبی فراهم شده است که بتوانیم داد و ستد مالی با این منطقه را بیشتر برقرار کنیم. این تنها محدود به صنعت چاپ نمی‌شود،‌ بلکه در کلیه صنایع کاربرد دارد.

صنعت چاپ در آستانه ورشکستگی؛ صف‌های چند‌ متری برای خرید یک بسته کاغذ A4‌حضور صنعت چاپ مازندران در بازارهای بین‌المللی ضعیف است

حالا احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران نیز در گفت‌وگوبا تسنیم از فرصت‌های ایجاد شده سخن می‌گوید،‌ وی با اشاره به فرصت‌های صادرات برای صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران گفت‌: متاسفانه با عدم مدیریت و عدم آشنایی صنعت چاپ به بازارهای منطقه بالغ بر ۱۵ سال است که ترکیه بیشترین بازار منطقه را به دست گرفته است. بالغ بر ۴۵ درصد بازار امروز در دست ترکیه است‌، حتی تا دو سال پیش بخش مهمی از بازار ایران را در دست داشت و کالاهایی که امروز توانایی تولید آن را پیدا کرده‌ایم،‌ مثل لیبل‌ها از ترکیه وارد می‌شد.

وی ادامه داد:‌ سیاست‌های دولت ترکیه برای حمایت از تولید داخلی در سال‌های اخیر برای توانمند شدن صنعت چاپ این کشور بسیار موثر بوده است،‌ برای نمونه ترکیه تنها اجاره واردات مواد اولیه را می‌دهد و هیچ کالای کاملی را اجازه واردات نمی‌دهد، بنابراین هم تولید،‌ هم وادرات مواد اولیه و هم حمایت از از محصول تولید شده برای فروش را در دستور کار دارد. فراهم کردن سرمایه در گردش و تشویق صادرات در کنار حذف مالیات‌های تولید و پرداخت سوبسید برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی از دیگر حمایت‌های ترکیه از صنعت چاپ این کشور است.

ابوالحسنی تصریح کرد: با این وجود با توجه به تغییرات نرخ ارز در ایران اکنون بهترین فرصت صادرات صنعت چاپ و رقابت با ترکیه در منطقه برای ایران فراهم شده است،‌ در ایران نسبت به منطقه نیروی کار بسیار ارزان است و با توجه به اختلاف نرخ ارز اگر به صادرات توجه کنیم با توجه به ارزان‌تر عرضه شدن کالای ایرانی هم صادرکننده ایرانی و هم خریدار خارجی سود خواهند برد. چراکه اگر کالایی را مثلا ۱۰ دلار عرضه کنیم،‌ برای ما سودآور خواهد بود و برای طرف خارجی نیز بسیار مناسب است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.