تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 16608

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه عفاف وحجاب، با هدف ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه، ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف، نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» را برگزار می‌کند.
این نمایشگاه به منظور فعال ساختن ظرفیت‌های بالقوه موجود در حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب و به منظور ایجاد جهش در تولید کشور و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی، از نوزدهم لغایت بیست‌وهفتم تیرماه سال ۱۳۹۹ همزمان با هفته عفاف وحجاب برگزار خواهد شد.
اهداف:
معرفی ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب
افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه درمدو لباس اسلامی – ایرانی و ساماندهی آن
کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه
فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان جهت..

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد.

فراخوان نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» منتشر شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با مشارکت و همکاری هنرمندان، فعالان و دست‌اندرکاران عرصه عفاف وحجاب، با هدف ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه، ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به جای پوشش نامتعارف، نمایشگاه ملی «عفاف و حجاب» را برگزار می‌کند.

این نمایشگاه به منظور فعال ساختن ظرفیت‌های بالقوه موجود در حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب و به منظور ایجاد جهش در تولید کشور و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی، از نوزدهم لغایت بیست‌وهفتم تیرماه سال ۱۳۹۹ همزمان با هفته عفاف وحجاب برگزار خواهد شد.

اهداف:

معرفی ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب

افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه درمدو لباس اسلامی – ایرانی و ساماندهی آن

کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان جهت دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب

بسترسازی، به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی

ارج نهادن به چهره‌های ماندگار، تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست‌اندرکاران موفق حوزه عفاف و حجاب

رویکرد نمایشگاه:

رویکرد غالب نمایشگاه معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی- اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند.

بخش‌های نمایشگاه :

این دوره از نمایشگاه در چهار بخش برگزار می‌شود:

الف ) مسابقه و نمایش طرح عفاف و حجاب

ب ) مسابقه ایده تا اجرا

ج) فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی

د) عرضه محصولات عفاف و حجاب

الف ) مسابقه طراحی لباس اجتماع بانوان:

در این بخش تمامی طراحان و تولیدکنندگان می‌توانند با ارائه طرح‌های زیر که با نگاه کاربردی و متناسب با فرهنگ و موازین ایرانی-اسلامی آماده شده باشد، حضور یابند:

الف ) چادر

ب ) مانتو (تا مچ پا)

ج) پوشش سر

ب ) مسابقه ایده تا اجرا

متقاضیان شرکت در این بخش با گرایش چادر اربعین ، مانتو عبایی و اسلامی می‌توانند ضمن ثبت‌نام در سایت نمایشگاه، آمادگی خود را در فرم ارائه شده اعلام کنند و تمامی سوابق تخصصی خود و افراد گروه سه نفره خود متشکل از ( طراح / الگوساز / دوزنده ) را به عنوان رزومه فعالیت و توانایی مشخص سازند. هیأت انتخاب پس از بررسی فرم‌های ارسالی و با در نظر گرفتن مندرجات اعلامی و اولویت متقاضیان، نسبت به انتخاب گروه اقدام خواهد کرد و نتایج نهایی از طریق سایت نمایشگاه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

در این بخش قرار است گروه‌های مربوطه طی دو روز نسبت به برپایی کارگاه زنده طراحی و دوخت آثار خود اقدام کنند و در پایان زمان تعیین شده، گروه برگزیده به عنوان گروه برتر معرفی و در مراسم تجلیل از فعالان عفاف و حجاب از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

۱-ب ) موسسات عفاف وحجاب

در این بخش آن دسته از مؤسسات عفاف و حجاب که در عرصه‌های علمی-پژوهشی فعالیت دارند و می‌توانند دستاوردهای خود با محوریت حجاب را در قالب مقاله، کتاب، بروشور و … در معرض نمایش قرار دهند، قادر به شرکت خواهند بود.

۲-ب) رونمایی از آثار برتر حوزه عفاف وحجاب

۳-ب) سرای حجاب

سرای حجاب به عنوان مکانی برای تعامل طراحان، تولیدکنندگان، مزون‌داران و کانونی برای فکر و معارفه در دستور کار خواهد بود.

۴-ب) طرح تعویض چادر

این طرح با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت بخش خصوصی اجرا خواهد شد؛ روش اجرای آن به این شکل است که متقاضیان می‌توانند چادرهای مستهلک خود را تحویل مؤسسه مجری بدهند و با پرداخت مبلغی معین (قیمتی که کمیته ارزیابی مشخص کرده است )که قیمت تولید آن است، چادری نو و با کیفیت مناسب دریافت کنند.

۵-ب )کارگاه دوخت رایگان انواع چادر

۶-ب) برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی

کمیته علمی و دانشگاهی نمایشگاه با شناسایی نیازهای آموزشی و با دعوت از اساتید، صاحب‌نظران و پیشکسوتان حوزه عفاف و حجاب اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می‌کند.

مشخصات دقیق، عنوان و زمان نشست‌ها و کارگاه‌ها از طریق سایت کارگروه قابل پیگیری خواهد بود.

۷-ب) مهد کودک

در این بخش از نمایشگاه با بهره‌گیری از کارشناسان امور تربیتی، آموزه‌های دینی موجود در حوزه عفاف و حجاب با استفاده از وسایل کمک آموزشی و نقاشی به کودکان آموزش داده خواهد شد.

ج) بخش فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی:

در این بخش از نمایشگاه تمامی مؤسسات دولتی و خصوصی، نهادها، ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی و دینی که دارای آثاری جهت عرضه و نمایش باشند، می‌توانند حضور پیدا کنند.

د) عرضه محصولات عفاف و حجاب

این بخش با هدف حمایت از کالای ایرانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید داخلی برگزار می‌شود؛ بدین ترتیب، کارگروه ساماندهی مد و لباس با فراهم ساختن بستر حضور و مشارکت فعالان عفاف و حجاب نسبت به نمایش آثار و طرح‌های ارائه شده اقدام می‌کنند و بستر لازم را برای دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب فراهم خواهد ساخت.

تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان جهت شرکت در این بخش می‌توانند محصولات خود را به تفکیک در چهار بخش «چادر»، «پوشش سر»، «مانتو اجتماع بانوان» و «ملزومات عفاف و حجاب» که موفق به دریافت نشان شیما یا مالکیت معنوی شده است، به مخاطبان عرضه کنند.

*معیارها و ضوابط مهم جهت حضور دربخش عرضه:

۱- تمام آثار قابل عرضه باید نشان شیما را قبل از عرضه برای هر یک از محصولات دریافت کنند.

۲-تمام محصولات عرضه شده در بخش فروش باید تحت نظارت کامل کارگروه ساماندهی مد و لباس قیمت‌گذاری و مطابق با ضوابط طراحی و دوخت ایرانی-اسلامی تدارک دیده شده باشند.

۳-قیمت‌گذاری تمامی آثار با حضور کارشناسان اتحادیه،کارگروه، تعزیرات و اماکن تهران انجام خواهد شد.

۴-قیمت‌گذاری غرفه‌ها بر اساس متراژ درخواستی و هزینه‌های جاری تعیین و اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این نمایشگاه می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت نمایشگاه به نشانی https://iranmode.farhang.gov.ir/ و مطالعه اطلاعات تکمیلی در وب سایت، آثار خود را از اول اردیبهشت ماه جاری تا یکم تیرماه سال جاری به ستاد نمایشگاه ارسال کنند.

تقویم اجرایی و نشانی دبیرخانه نمایشگاه:

زمان ثبت نام: از ۷ اردیبشهت ماه جاری تا ۱ خرداد ماه ۱۳۹۹

نشانی دبیرخانه: تهران، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین،کوچه هلال احمر، پلاک ۶

مکان برگزاری: مصلای امام خمینی(ره)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۲

نمابر: ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۳

لنزهای بی‌باک|عکاسی که کرونا را زمین‌گیر کرد/ روزی که عکاسان دوربین‌هایشان را زمین گذاشتند!سعید شمس انصاری درگذشتلحظه‌های ثبت نشده سالهای دفاع مقدس عکاسی می‌شوندنمایشگاه «اسماء‌ الحسنی» مجازی شدمهلت ارسال اثر به مسابقه‌ هنری «همچون پدر، مهربان» تمدید شدصادقی: هنوز موزه مستقلی برای حفظ گنجینه هنر انقلاب نداریم/کرونا بیدارباشی برای فراموشکاران جهان است

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.