تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 69443

فحش و ناسزا به روسها در اینستاگرام و فیسبوک آزاد شد!

فحش و ناسزا به روسها در اینستاگرام و فیسبوک آزاد شد!

فحش و ناسزا به روسها در اینستاگرام و فیسبوک آزاد شد!شرکت متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، به دنبال حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفته تا سیاست مقابله با نفرت پراکنی خود را تغییر دهد.
شبکه‌های اجتماعی ای..

فحش و ناسزا به روسها در اینستاگرام و فیسبوک آزاد شد!

شرکت متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، به دنبال حمله روسیه به اوکراین تصمیم گرفته تا سیاست مقابله با نفرت پراکنی خود را تغییر دهد.

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک به تازگی فحش و ناسزا به روس‌ها و سربازان آن‌ها را مجاز اعلام کرده‌اند. البته تنها کاربرانی که در برخی از کشورها سکونت دارند می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند. لازم به ذکر است که ادامه یافتن جنگ اوکراین دلیل اصلی این موضوع اعلام شده است.

آرزوی مرگ برای پوتین در اینستاگرام مجاز اعلام شد

شرکت متا (مالک فیس‌بوک و اینستاگرام) همچنین سیاست مقابله با نفرت پراکنی خود را موقتا تغییر داده و به کاربران اجازه می‌دهد که در پست‌های خود برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس آرزوی مرگ کنند.

لهستان، اوکراین، روسیه، رومانی، ارمنستان، مجارستان، استونی، لیتوانی،‌ لتونی، آذربایجان، اسلواکی و گرجستان از جمله کشورهایی هستند که این تغییر سایست در آن‌ها اعمال شده‌ است. البته مشخص نیست متا برای کسب اطمینان از اعمال این سیاست در کشورهای منتخب سخت‌گیری خواهد کرد یا خیر.

سخن‌گوی شرکت متا با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با این موضوع عنوان کرده است که به دنبال حمله روسیه به اوکراین، ما تصمیم گرفتیم موقتا برخی از اظهارات سیاسی که معمولا مخالف با قوانین ما هستند را مجاز اعلام کنیم، مانند سخنان خشونت آمیز مثل (مرگ بر مهاجمان روسیه، البته شعار بر علیه غیر نظامیان روسیه همچنان غیرمجاز خواهد بود.

در عین حال متا تأکید کرده است که نباید در درخواست‌های مربوط به مرگ بوتین در ارتباط با چگونگی انجام این‌کار یا مکان آن صحبتی شده باشد.

روسیه در واکنش به این اقدام متا، ساعاتی پیش اینستاگرام را در این کشور فیلتر کرد که جزئیات آن را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.