تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 65404

فاجعه در راه است؛ گرمایش جهانی شهرهای بزرگ را زیر آب می‌برد

فاجعه در راه است؛ گرمایش جهانی شهرهای بزرگ را زیر آب می‌برد

فاجعه در راه است؛ گرمایش جهانی شهرهای بزرگ را زیر آب می‌برد دانشمندان با هشدار نسبت به افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر اعلام کردند گرمایش جهانی به زودی شهرهای بزرگ را غرق خواهد کرد…

فاجعه در راه است؛ گرمایش جهانی شهرهای بزرگ را زیر آب می‌برد

دانشمندان با هشدار نسبت به افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر اعلام کردند گرمایش جهانی به زودی شهرهای بزرگ را غرق خواهد کرد.

دانشمندان گرمایش جهانی را تهدیدی بسیار جدی برای زندگی بشر می‌دانند و از دولت‌ها می‌خواهند تا به شکل جدی‌تری برای کاهش گرمای جهانی قدم بردارند؛ چرا که اگر هر چه زودتر تمهیداتی اندیشیده نشود بسیاری از شهرهای ساحلی در سراسر جهان غرق خواهند شد که خطرات جانی و مالی شدیدی را به همراه خواهد داشت. طبق گفته دانشمندان، بسیاری از کلانشهرهای ساحلی در جهان احتمالا تا سال ۲۰۳۰ میلادی به دلیل پیامدهای گرمایش زمین با مشکلاتی چون سیل، بالا آمدن سطح آب دریاها و رودخانه‌ها مواجه خواهند شد.

غرق شدن شهرهای بزرگ به دلیل گرمایش جهانی

گرمایش جهانی

طبق مدل‌سازی‌هایی که توسط Climate Central انجام شده است، بصره به عنوان دومین شهر بزرگ عراق تا سال ۲۰۳۰ به دلیل سیل‌های ساحلی غرق خواهد شد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، پیامدهای گرم شدن زمین از مرزهای عراق نیز فراتر خواهد رفت و باعث مهاجرت ساکنان این مناطق خواهد شد.

طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۹۳ میلیون نفر از جمعیت چین تا سال ۲۰۵۰ میلادی با بحران سیل و بالا آمدن آب دریاها مواجه خواهند شد؛ برای مثال شانگهای که به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر چین محسوب می‌شود به دلیل این که از تجهیزات حفاظت ساحلی بهره نمی‌برد، بیش از هر منطقه دیگری از این کشور با مشکل گرمایش جهانی مواجه خواهد شد.

گرمایش جهانی

همچنین بیش از ۳۱ میلیون نفر یا حدود یک‌چهارم از جمعیت ویتنام نیز در مناطقی سکونت دارند که تا سال ۲۰۳۰ طغیان آب‌های شور زندگی آنها را به خطر خواهد انداخت. طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۳۰ میلادی سیلاب‌های سالانه روی جمعیت متراکم دلتای مکنوگ و سواحل شمالی هانوی (پایتخت ویتنام) تاثیر خواهد گذاشت.

۳۶ میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحلی کشور هند نیز تا سال ۲۰۳۰ میلادی با بحران سیلاب‌های سالانه مواجه خواهند شد. طبق بررسی‌ها، بنگال غربی، ادیشا و شهر شرقی کلکته جزو آسیب‌پذیرترین مناطق در معرض سیل محسوب می‌شوند. از آنجایی که در این شهرها برای مقابله با چنین بحران‌هایی تدابیر لازم اندیشیده نشده است، احتمالا مناطق زیادی به زیر آب خواهند رفت.

سیل و بالا آمدن سطح دریاها باعث آسیب جدی به میراث فرهنگی در سراسر جهان خواهد شد؛ برای مثال شهر اسکندریه مصر که بیش از ۲۰۰۰ سال قبل بنا شده است با حدود ۵ میلیون جمعیت به دلیل ارتفاع کم از سطح دریا با خطر غرق‌شدگی مواجه می‌شود.

ونیز به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی در جهان نیز از پیامدهای گرمایش جهانی در امان نخواهد بود؛ در واقع اگر ۱ متر سطح آب دریا افزایش پیدا کند، این شهر غرق خواهد شد. ضمن این که ونیز تا به امروز چندین بار با آب گرفتگی جدی مواجه شده و سیلاب‌ها به ساختمان‌های تاریخی آن میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرده‌اند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.