تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 65393

غول اینترنتی چین از یک کامیون برقی شگفت انگیز رونمایی کرد + عکس و مشخصات

غول اینترنتی چین از یک کامیون برقی شگفت انگیز رونمایی کرد + عکس و مشخصات

غول اینترنتی چین از یک کامیون برقی شگفت انگیز رونمایی کرد + عکس و مشخصات غول اینترنتی چین بایدو – Baidu از کامیون برقی Xingtu با طراحی نوین و فناوری رانندگی خودکار پرده برداشته است. در ادام..

غول اینترنتی چین از یک کامیون برقی شگفت انگیز رونمایی کرد + عکس و مشخصات

غول اینترنتی چین بایدو – Baidu از کامیون برقی Xingtu با طراحی نوین و فناوری رانندگی خودکار پرده برداشته است. در ادامه مشخصات آن را مشاهده کنید.

غول اینترنتی چینی «بایدو» (Baidu) کامیون برقی سنگین Xingtu با قابلیت‌های رانندگی خودکار پیشرفته را معرفی کرده است که بخشی از اقدامات این شرکت جهت گسترش کسب و کار خود در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود. این کامیون که «پینینفارینا» (Pininfarina) طراحی آن را بر عهده داشته، جزو زیرمجموعه بایدو با نام «دیپ وی» (DeepWay) است.

کامیون برقی بایدو Xingtu

اول از همه، طراحی آینده‌نگرانه نمای بیرونی این کامیون برقی به چشم می‌آید که کاملاً متفاوت از تمام کامیون‌های است. در نمای جلوی این خودرو چراغ‌های جلوی عمودی با یک لایت بار LED را مشاهده می‌کنیم. همچنین شاهد آینه‌های بغل باریک و آینه جلوی یکپارچه‌ای هستیم که دور قسمت جلوی کامیون کشیده شده است. در قسمت عقب کامیون، چراغ‌های LED دور لبه بیرونی درب جمع‌شونده عقب به کار رفته است.

کامیون برقی بایدو Xingtu
کامیون برقی بایدو Xingtu

فضای داخلی کامیون برقی بایدو نیز هیچ شباهتی با سایر کامیون‌ها ندارد. Xingtu از یک فرمان دو پره و یک نمایشگر عریض که کل داشبورد را در بر می‌گیرد، برخوردار است. همچنین نمایشگرهای کوچکی در دستگیره‌های درب و نمایشگری در ستون A و بالای شیشه جلو تعبیه شده است. پشت دو صندلی جلو نیز یک صندلی عریض قرار گرفته است.

کامیون برقی بایدو Xingtu
کامیون برقی بایدو Xingtu

کامیون برقی Xingtu مجهز به یک باتری بسیار بزرگ ۴۵۰ کیلووات ساعتی است و با یک بار شارژ کامل، مسافت ۳۰۰ کیلومتری را با بار کامل ۴۹ تنی طی می‌کند. این باتری طی یک ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود و حتی امکان تعویض آن در تنها ۶ دقیقه وجود خواهد داشت. کامیون Xingtu برای رانندگی خودکار از سیستمی با نام Highway Intelligence System بهره می‌برد که شامل ۱۱ دوربین روی کامیون، ردیاب مادون قرمز، ۵ رادار موج میلی‌متری و یک سنسور لیدار می‌شود.

گفتنی است کامیون برقی Xingtu دارای ضریب درگ پایین ۰.۳۵ است. پوشش چرخ‌های جلو و اینکه سایر چرخ‌ها توسط بدنه کامیون پوشیده شده‌اند، در ضریب درگ این کامیون تاثیرگذار هستند.

کامیون برقی بایدو Xingtu

همچنین بخوانید:

بایدو خودرو خودران روبوکار را معرفی کرد

شرکت دیپ وی هنوز رسماً اعلام نکرده است که کامیون برقی Xingtu را به تولید می‌رساند یا خیر، ولی اظهار داشته است که طی سال‌های آینده همچنان تحقیق و توسعه در زمینه کامیون‌های برقی هوشمند را دنبال خواهد کرد و روی تجاری‌سازی فناوری خودران سطح چهار در صنعت ترابری چین متمرکز خواهد بود.

منبع :Carscoops

baidus-deepway-xingtu-electric-truck-has-a-450-kwh-battery-and-level-4-autonomy

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.