تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 54402

غلیظ شدن شربت البالو | راه حل برطرف کردن آن

غلیظ شدن شربت البالو | راه حل برطرف کردن آن

فهرست۱ طرز تهیه شربت البالو۱.۱ نکته مهم در خصوص غلیظ شدن شربت۱.۲ شربت آلبالوی ترش۱.۳ چرا شربت آلبالو شکرک می زند؟ غلیظ شدن شربت البالو : ابتدا قبل از اینکه روش غلیظ شدن شربت البالو را برای شما توضیح دهیم بهتر است مختصری در مورد تهیه شربت البالو برای شما ارائه کنیم تا بتوانید شربت …

غلیظ شدن شربت البالو : ابتدا قبل از اینکه روش غلیظ شدن شربت البالو را برای شما توضیح دهیم بهتر است مختصری در مورد تهیه شربت البالو برای شما ارائه کنیم تا بتوانید شربت های بهتر و خوشمزه تری را تهیه کنید و از مصرف آن لذت ببرید. شربت آلبالو یکی از شربت های خوشمزه ی است که معمولا در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد و البته طرفداران بسیار زیادی نیز داشته است چرا که نوشیدن یک لیوان شربت البالو خنک قطعا در هوای گرم بسیار لذت بخش خواهد بود.

طرز تهیه شربت البالو

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو 
– البالو ۲کیلو
– شکر ۲کیلو ونیم
– گلاب نصف استکان
– وانیل ۱قاشق غذا خوری
– اب جوشیده خنک ۱لیوان
– پودر زنجبیل نصف قاشق چای خوری

نکته) اگر قرار است که برای تعداد زیاد شربت آلبالو درست کنید باید میزان مواد اولیه را افزایش بدهید.

۱) ابتدا البالو ها را تمیز کرده وکاملا شسته و هسته انها را دست یا دستگاه هسته جدا کن جدا میکنیم و شکر و یک‌لیوان اب خنک رابه آن اضافه میکنیم وهم میزنیم واجازه میدهیم از شب تا صبح بماند.

۲)بعد آن را روی اجاق گاز قرار میدهیم که ترجیحا شعله گاز متوسط باشد تا مواد به آرامی پخته شود.

۳)در ظرف را کامل نبندید  و پس از ۱۰دقیقه وانیل و پودر زنجبیل را اضافه میکنیم ومرتب به هم میزنیم؛ وقتی البالو ها به اندازه کافی نرم شدند گلاب را اضافه میکنیم و بعد از ۵دقیقه از روی شعله باید برداشته شود.

۴) اجازه میدهیم مواد خنک شود بعد آنها را از صافی (اب کش ) رد میکنیم که اب البالو ها ازمواد جدا شود که البته مواد باقی مانده را می توانید برای درست کردن مربا استفاده کنید و شربت البالوی اماده شده را در یخچال قرار میدهیم تا خنک شود. امیداوارم شربت البالوی خوش مزه ای شده باشد و از خوردن ان لذت ببرید.

طرز تهیه شربت البالو

نکته مهم در خصوص غلیظ شدن شربت

نکته که در مورد غلیظ شدن شربت باید گفته شود این است که اگر شکر شما کم باشد شربت شما رقیق میشود سعی کنید شکر را به اندازه کافی استفاده کنید که شربت شما قوام پیدا کند و نکته دیگر اینکه اینکه نباید بیش از یک لیوان اب به آن اضافه کرد چون باعث میشود شربت شما رقیق شود و کپک میزند و در اخر اگر شعله گاز زیاد کنید رنگ شربت شما تیره میشود و یا باعث سوخته شدن آن میشود.

برای درست شربت حتما به اندازه مواد داده شده دقت کنید تا شربتی خوش رنگ وبو و با قوام به دست اورید.

شربت آلبالوی ترش

همان طور که اشاره کرده ایم درست کردن شربت آب آلبالو دقیقا به ذائقه شما بستگی داشته است. برخی از افراد ترجیح می دهند شربت آلبالوی را که درست میکنند ترش باشد و مزه شیرینی نداشته باشد که برای این گونه تهیه شربت آلبالو شما باید مقدار شکر کمی را در نظر داشته باشید. شما برای درست کردن شربت آلبالو به ازای هر ۱۰۰ گرم آلبالو باید ۱۵۰ گرم شکر اضافه کنید اما اگر تمایل به ترش درست کردن شربت خود دارید باید این میزان شکر را کاهش بدهید.

 

چرا شربت آلبالو شکرک می زند؟

بسیاری از افرادی که شربت آلبالو را تهیه می کنند از شکرک زدن آن گله دارند که البته باید بدانید دلایل مختلفی موجب می‌شود تا شربت آلبالوی شما شکرک بزند.
– شکر زیاد از جمله مواردی به شمار می‌رود که موجب شکرک زدن شربت آلبالو خواهد شد به بیان دیگر شما در تهیه شربت خود مقدار بیش از اندازه شکر اضافه کرده اید ولی اگر که می‌خواهید شربت شما خیلی شیرین باشد و شکرک نزند حتما در مرحله آخر آن به شربت به میزان یک قاشق غذاخوری آب لیمو را اضافه نمایید تا دیگر شربت شما شکرک نداشته باشد.
– حرارت زیاد نیز از دلایل دیگری در خصوص شکرک زدن شربت آلبالو بوده است ولی شما می‌توانید مقدار آب جوش را به شربت خود اضافه کنید و اجازه دهید دوباره برای چند دقیقه بجوشد که شکر موجود در شربت برطرف گردد.

برای اینکه شما بتوانید یک شربت قوام دار و غلیظ و خوشمزه را تهیه کنید حتماً در زمان تهیه شربت اجازه بدهید تا بر روی حرارت به غلظت ایده‌آلی برسد و پس از آن شعله را خاموش کنید. با توجه به اینکه این شربت با آب مخلوط می شود و اینگونه شرو می گردد شما نباید نگران کم شدن شربت باشید و اجازه دهید تا کافی را به دست بیاورند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.