تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 22735

غضنفری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی: در مهر امسال هیچ کمبودی در نوشت‌افزار نخواهیم داشت

غضنفری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی: در مهر امسال هیچ کمبودی در نوشت‌افزار نخواهیم داشت

رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار گفت: صنعت نوشت‌افزار و لوازم مهندسی نیز از اعمال محدودیت‌های واردات و تخصیص ارز به این بخش از صنعت کشور تحت تاثیرات منفی قرار گرفته است. به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی٬ پیش از ظهر امروز دوشنبه ۹ …

رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار گفت: صنعت نوشت‌افزار و لوازم مهندسی نیز از اعمال محدودیت‌های واردات و تخصیص ارز به این بخش از صنعت کشور تحت تاثیرات منفی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری هفتمین نمایشگاه نوشت افزار و لوازم مهندسی٬ پیش از ظهر امروز دوشنبه ۹ تیر ماه ۹۹ با حضور کامبیز معتمد وزیری معاون امور نمایشگاهی و عضو هیات مدیره شهرآفتاب٬ محمد اکبری مدیر عامل شرکت ایران پنکس و مجری هفتمین نمایشگاه٬ موسی فرزانیان رئیس اتحادیه صنف نوشت افزار٬ حمیدرضا غضنفری رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار٬ دکتر حسین برخدا نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم التحریر کشور٬ آرش امیری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب و جمعی از اصحاب رسانه٬ در محل فرهنگستان هنر تهران برگزار شد.

حمیدرضا غضنفری، رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار

حمیدرضا غضنفری، رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار٬ در ادامه این نشست خبری٬ ضمن تاکید بر ضرورت حضور بازدیدکنندگان تخصصی از نمایشگاه‌ها گفت: درسالهای گذشته برخی از شرکت‌کنندگان نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه در محل شهرآفتاب انتقاد می‌کردند اما به تدریج با حضور بیشتر بازدیدکنندگان تخصصی که هدف اصلی از برگزاری این نمایشگا‌ه‌ها است از برگزاری آن در محل شهرآفتاب استقبال کردند.

وی با اشاره به فضای حاکم بر تولید و تجارت در کشور و تبعاتی که اخذ تصمیم‌های یک شبه و یکباره بر کسب و کارها دارد، اظهار داشت: صنعت نوشت‌افزار و لوازم مهندسی نیز از اعمال محدودیت‌های واردات و تخصیص ارز به این بخش از صنعت کشور تحت تاثیرات منفی قرار گرفته است. تولیدکنندگان نیز باید برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشند اکنون بخش زیادی از تولیدات در این حوزه متکی به واردات است به طور مثال نوک خودکار و جوهر خودکار یا حتی چوب تولید مداد به واردات مواد اولیه متکی است و نمی‌توان تخصیص ارز به واردات این مواد اولیه را محدود کرد.

رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار٬ با تاکید بر ضرورت قابل پیش‌بینی بودن برنامه‌ریزی‌های تولید و تجارت در کشور بیان داشت: تولیدکننده باید بداند تا چند ماه آینده چه برنامه‌ریزی از تولید را باید در دستور کار خود داشته باشد و طبیعی است که واردات مواد اولیه نیز باید با روال تسهیل‌شده تری انجام شود.

غضنفری تصریح کرد: بانک مرکزی تخصیص ارز به واردات مواد اولیه را محدود کرده است و درحالی که تولیدات این صنعت باید تا مهرماه به بازار عرضه شود، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی درباره احتمال کمبود نوشت‌افزار در مهر ماه امسال با توجه به محدودیت‌هایی که برای واردات مواد اولیه تولید یا واردات کالای نهایی در این بخش اعمال شده است، اظهار کرد:‌ در مهر امسال هیچ کمبودی در نوشت‌افزار نخواهیم داشت. نوشت افزار طیف وسیعی از کالا و محصولات است و ممکن است به صورت موردی برخی از محصولات با کمبود مواجه باشند اما در کالاهای پر مصرف کمبودی وجود نخواهد داشت.

رئیس هیات مدیره مجمع وارد کنندگان نوشت افزار٬ با اشاره به تاثیرات نامناسب افزایش نرخ ارز بر قیمت ‌تمام شده محصولات تصریح کرد: برخی از برندهای موجود در بازار محصولاتی هستند که تحت لیسانس برندهای خارجی در داخل کشور درحال تولید هستند.

غضنفری٬ در پایان سخنان خود تاکید کرد: به عقیده من موضوع قاچاق در کشور کاملا قابل کنترل است؛ اما شاید سیاستی وجود دارد تا این پدیده مذموم در کشور وجود داشته باشد.

بنا به این گزارش٬ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و لوازم مهندسی از ۱۴ الی ۱۷ مرداد سالجاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار  می شود.

گفتنی است٬ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران و کنار عوارضی آزاد راه تهران-قم و در مجاورت حرم مطهر روح‌الله خمینی، و در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده‌است، مساحت کل نمایشگاه حدود ۱۳۸ هکتار است و این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران–قم و یک ورودی از کمربندی شهر آفتاب است.

خبرنگار: محمد رضایی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.