تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر : 64676

عکس های جذاب مدارگرد چینی از سیاره مریخ را از دست ندهید

عکس های جذاب مدارگرد چینی از سیاره مریخ را از دست ندهید

عکس های جذاب مدارگرد چینی از سیاره مریخ را از دست ندهید Tianwen 1 مدارگرد چینی است که به تازگی توانسته از مریخ و مناظر دیدنی آن عکاسی کند. عکس های جذاب مریخ از مدارگرد چینی را در ادامه ببین..

عکس های جذاب مدارگرد چینی از سیاره مریخ را از دست ندهید

Tianwen 1 مدارگرد چینی است که به تازگی توانسته از مریخ و مناظر دیدنی آن عکاسی کند. عکس های جذاب مریخ از مدارگرد چینی را در ادامه ببینید.

بر فراز سیاره سرخ، مدارگرد چینی مریخ، تیانون ۱، مجموعه تصاویر شگرف و باورنکردنی از همسایه ما گرفته است. تصاویری که در ادامه خواهید دید توسط دوربین کوچکی که در Tianwen 1 تعبیه شده بود، ثبت شده است.

این تصاویر که در روز سال نو منتشر شدند تیانون ۱ را نشان می‌دهند که بر فراز سیاره سرخ تنها به نظر می‌رسد و فلاته یخ زده شمالی را به تصویر می‌کشد. این کلاهک منجمد به گونه‌ای به نظر می‌رسد که گویی فیلم علمی تخیلی است و در عین حال به طرز عجیبی شبیه خانه است.

عکس های جذاب مریخ از مدارگرد چینی را تماشا کنید

این مدارگرد هم اکنون در فاصله ۳۵۰ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد و به گفته بیانیه دولت چین، به اعماق فضا پرتاب شده است. طبق تصویر زیر، نمای نزدیکی از بدنه طلایی Tianwen 1 را به همراه آنتن علمی آن و آرایه خورشیدی (در سمت چپ تصویر زیر) که به این مدارگرد انرژی می‌دهد، می‌بینیم.

بسیاری از اعضای جامعه علمی در توییتر نسبت به تصاویر غافلگیرکننده‌ای که تیانون ۱ گرفته بود، واکنش نشان دادند و هیجان زده بودند.

عکس های جذاب مریخ از مدارگرد چینی

وای! این یک شگفتی دیگر از ماموریت مدارگرد تیونان ۱ است. این مدارگرد ظاهرا یک ماهواره کوچک را در مدار مریخ رها کرده بود و هنگام بازگشت این تصاویر را ثبت کرده است!

دوربین این مداگرد وسیله‌ای منحصر به فرد برای Tianwen 1 است چرا که فرصت‌های جالبی برای عکاسی از سیاره سرخ در اختیار آن قرار می‌دهد. اگر می‌پرسید که چگونه یک مدارگردی که در فضا قرار دارد، دوربین خود را برای گرفتن سلفی از خودش تنظیم می‌کند، باید به حرف اندرو جونز گوش دهید که می‌گوید:

دوربین به عمق فضا پرتاب می‌شود!

آژانس فضایی چین همچنین تصویری موزائیکی از مریخ نورد ژورنگ که روی سطح مریخ قرار دارد، ثبت کرده که منطقه‌ای آشنا اما خشک و بی‌حاصل را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تیانون ۱ از فوریه ۲۰۲۱ به دور مریخ می‌چرخد و مریخ نورد ژورنگ نیز در ماه می گذشته با موفقیت روی سطح سیاره سرخ فرود آمد. (ژورنگ اولین مریخ نورد چینی و ششمین مریخ نورد جهان است که با موفقیت در سطح مریخ نشسته)

عکس های جذاب مریخ از مدارگرد چینی

اداره ملی فضایی چین، صبح روز شنبه در بیانیه‌ای که همزمان با ثبت تصاویر مدارگرد تیانون ۱ منتشر شده بود، گفت:

ژورنگ با ارتفاع ۱.۸۵ و وزنی ۲۴۰ کیلوگرمی، حدود ۲۲۴ روز است که روز مریخ کاوش کرده که این تلاش او بیشتر از عمر سه ماهه وی است. همچنین این مریخ نورد حدود ۱۴۰۰ متر را طی کرده است.

منبع :sciencealertمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.