تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۸
کد خبر : 66451

عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ به تویوتا رسید

عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ به تویوتا رسید

عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ به تویوتا رسیدتویوتا با سبقت از رقبای آمریکایی خود توانست عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ را از آن خود کند. در ادامه آمار فروش این خودروساز ژاپنی در سال گذشته میلادی را..

عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ به تویوتا رسید

تویوتا با سبقت از رقبای آمریکایی خود توانست عنوان پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ را از آن خود کند. در ادامه آمار فروش این خودروساز ژاپنی در سال گذشته میلادی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بسیاری از خودروسازان جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل مشکل تامین قطعاتی نظیر چیپ‌ها برای تولید محصولات خود با مشکلات جدی روبه‌رو شدند، اما در این میان برخی از خودروسازان توانستند با مدیریت بهتر این بحران از رقبای سرسخت خود سبقت بگیرند. تویوتا یکی از این خودروسازان محسوب می‌شود که موفق شد لقب پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهد. این شرکت ژاپنی اخیرا آمار فروش محصولات خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد با وجود مشکل کمبود چیپ توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند.

تویوتا پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ شد

 پرفروش ترین خودروساز 2021

شرکت تویوتا در سال ۲۰۲۱ توانست آمار فروش ۱۰ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۴۸ دستگاه را در بازارهای سراسر جهان به ثبت برساند و در جایگاه نخست پرفروش ترین خودروساز ۲۰۲۱ قرار بگیرد. فولکس واگن نیز با فروش ۹ میلیون و ۳۰۵ هزار دستگاه توسط تمام برندهای خود در جایگاه دوم قرار گرفت. تویوتا توانست طی سال ۲۰۲۱ آمار فروش خود را حدود ۱۰.۱ درصد افزایش دهد، اما این در حالی است که آمار فروش فولکس واگن طی سال قبل حدود ۴.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

تویوتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا روی تویوتا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ به مراتب کاهش پیدا کرده و به همین دلیل این خودروساز ژاپنی توانست در سال قبل آمار فروش چشمگیری را به ثبت برساند. البته همچنان این خودروساز و سایر خودروسازان بزرگ برای تامین قطعات محصولات خود در سال ۲۰۲۲ با مشکل مواجه هستند.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

گروه فولکس واگن در سال ۲۰۲۱ روی فروش محصولات الکتریکی خود تمرکز داشته است. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۱ توانست با تمام برندهای خود فروش مدل‌های الکتریکی را به ۲ برابر افزایش دهد و آمار فروش ۴۵۲ هزار و ۹۰۰ دستگاهی را در این بخش ثبت کند. این میزان فروش سهمی ۵.۱ درصدی از کل فروش این گروه را شامل می‌شود. با وجود اینکه تویوتا در آمار فروش سال ۲۰۲۱ در صدر قرار دارد، اما نمی‌توان گروه فولکس واگن را با اطمینان در جایگاه دومین خودروساز پرفروش سال قرار دارد؛ چراکه آمار فروش کلی جنرال موتورز و استلانتیس هنوز منتشر نشده است.

 پرفروش ترین خودروساز 2021

طبق آمارهای منتشر شده، تویوتا توانست لقب پرفروشترین خودروساز آمریکا را نیز از آن خود کند. در واقع جنرال موتورز به دلیل مشکل کمبود چیپ برای اولین بار پس از ۹ دهه لقب پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از دست داد. همچین فروش استلانتیس نیز در این بازار حدود ۱.۸ میلیون دستگاه اعلام شده که از کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل حکایت دارد. به طور کلی پس از اینکه جنرال موتورز و استلانتیس آمار فروش کامل خود را منتشر کردند، می‌توان نتیجه‌گیری بهتری را در این حوزه انجام داد.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.