تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر : 68229

عنوان : خواص گوشت قرقاول چیست؟ آیا می توانیم قرقاول را به جای مرغ مصرف کنیم؟

عنوان : خواص گوشت قرقاول چیست؟ آیا می توانیم قرقاول را به جای مرغ مصرف کنیم؟

آیا مصرف بیش از حد مرغ باعث شده است تا تناسب اندام و سلامتی شما در خطر باشد؟ در این صورت می توانید گوشت قرقاول را جایگزینی مناسب برای گوشت مرغ بدانید.

استفاده از مرغ برای جامعه ایرانی بسیار رایج شده است و می توان گفت که این گوشت بسیار پر مصرف می باشد. قیمت مناسب در کنار تنوع پذیری انواع خوراک طبخ شده با مرغ باعث شده است که ذائقه ایرانی آن را بیشتر مصرف کند. در این حال به دلیل مسائل پزشکی و بهداشتی همواره کارشناسان تغذیه و پزشکان به دنبال آن هستند که جایگزین مغذی تر و سالمی را برای گوشت مرغ پیدا کنند. گوشت قرقاول یکی از این جایگزین ها با بیشترین شباهت به گوشت مرغ می باشد.

استفاده از گوشت قرقاول امروزه بسیار رایج شده است، این پرنده به صورت بومی آسیا بوده و در کنار کالری پایین، میزان پروتئین بسیار بالایی را دارا می باشد. همین امر باعث شده است که مصرف این گوشت در افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند بسیار بالا باشد. در ادامه نسبت به بررسی بیشتر گوشت قرقاول می پردازیم. یکی از دلایلی که باعث می شود مصرف کننده ایرانی علاقمند به مصرف این گوشت باشد را می توان قیمت بسیار مناسب گوشت قرقاول دانست. این محصول امروزه به صورت بسته بندی های تمیز و بهداشتی در دسترس مصرف کننده ایرانی می باشد.

چرا باید از گوشت قرقاول استفاده کنیم؟

در این بخش با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در خصوص گوشت قرقاول در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

میزان کالری گوشت قرقاول بسیار پایین است

از اولین و مهم ترین دلایلی که باعث می شود مصرف کننده به گوشت قرقاول روی بیاورد، کالری بسیار پایین این گوشت نسبت به مرغ می باشد. قرقاول در هر وعده ای که مصرف می شود، انرژی برابر با ۱۳۴ کالری را دارا می باشد و این میزان تقریبا نصف میزان کالری گوشت مرغ خواهد بود. در کنار کالری بسیار پایین، این گوشت از پروتئین بالاتری برخوردار است.

ارزش خرید بالاتر نسبت به مرغ

گوشت قرقاول در میزان یک کیلوگرم میزان چربی و آب کمتری نسبت به گوشت مرغ دارد. همین امر باعث می شود که یک کیلوگرم از گوشت قرقاول، نسبت به گوشت مرغ از میزان گوشت لخم بیشتری برخوردار باشد. همین مسئله ارزش خرید این محصول را بسیار بالاتر می برد.

کاهش وزن با گوشت قرقاول

گوشت قرقاول را می توان یکی از مفید ترین محصولات برای کاهش وزن دانست. به خصوص کسانی که رشته های بدنسازی کار می کنند و در عین نیاز به پروتئین بالا نیاز به کالری مصرفی کمتری دارند، می توانند گوشت قرقاول را به عنوان جایگزین گوشت مرغ مصرف نمایند. این محصول در پرورش عضلات بدن انسان نیز دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و از این روی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سرشار از مواد مغذی

گوشت قرقاول را می توان به دلیل سطح آهن بالاتری که دارد، گزینه ای بسیار مناسب برای کودکانی دانست که در حال رشد هستند. همچنین این محصول به همین دلیل به تولید گلبول های قرمز در خون نیز کمک کرده و از بروز بیماری های مربوط به کم خونی در کودکان و بزرگسالان جلوگیری به عمل می آورد. در کنار این ویژگی باید گفت که گوشت قرقاول به عنوان یک منبع پتاسیم به شمار می رود و همین مسئله باعث شده است تا در حفظ سلامتی قلب و عروق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

وجود ویتامین های ضروری بدن از دیگر ویژگی هایی است که گوشت قرقاول دارد. در واقع این محصول می تواند علاوه بر ویتامین C که در انواع گوشت قرمز وجود دارد، شامل سایر انواع ویتامین های مورد نیاز برای بدن انسان باشد. همین مسئله باعث شده است تا خریداران بیشتری روی به مصرف این نوع گوشت بیاورند.

در نهایت باید گفت که به دلیل کلسترول بالا در گوشت قرقاول، توصیه می شود که مصرف آن بیش از اندازه نباشد. این محصول در کنار سایر انواع گوشت مانند گوشت کبک و گوشت ماهی سالمون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه بیشتر در خصوص رژیم غذایی سالم با شما صحبت خواهیم کرد.

رژیم غذایی سالم با مصرف کدام انواع گوشت رعایت می شود؟

برای این که بتوانیم رژیم غذایی سالمی داشته باشیم، نیازمند استفاده از انواع گوشت سالم هستیم. با توجه به همین نکته، مصرف گوشت های سالم دیگر مانند گوشت کبک و ماهی سالمون می تواند به ما کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشیم. این سری از انواع گوشت به عنوان مکمل می توانند مورد استفاده قرار گیرند و جایگزین رژیم های غذایی با مرغ و گوشت ماهی های ناسالم می باشند. از این روی توسط بسیاری از کارشناسان تغذیه و پزشکان توصیه می شوند.

استفاده از گوشت قرقاول، گوشت کبک و گوشت ماهی سالمون می تواند برای برخی از افراد فواید بسیار زیادی را داشته باشد. برای مثال اشخاصی که از ضعف بدنی رنج می برند و یا زنان باردار با مشورت پزشک خود در دوران بارداری می توانند مواد مغذی مورد نیاز جنین را با مصرف این نمونه از انواع گوشت می تواند تامین نماید. افراد مسن که کلسترول بالا دارند نیز می توانند از گوشت کبک استفاده نمایند و ماهی سالمون نیز دارای خواص بسیار زیادی می باشد که مصرف آن به این افراد توصیه می شود. همانطور که در بخشی از همین مقاله به آن اشاره کردیم شما قادر خواهید بود با استفاده از گوشت قرقاول در کودکان، میزان رشد آن ها را بهینه کنید و همین مسئله باعث شده است تا کاربران بسیاری روی به استفاده از این محصول بیاورند.

 خواص گوشت قرقاول2

نتیجه گیری نهایی

گوشت قرقاول یکی از بهترین جایگزین های گوشت مرغ به شمار می رود و با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شما می توانید انواع گوشت قرقاول، کبک و ماهی سالمون را با قیمتی مناسب ثبت سفارش اینترنتی کرده و درب منزل تحویل بگیرید. لازم است بگوییم که مصرف بیش از حد هرگونه گوشت می تواند عوارض بسیاری برای بدن انسان داشته باشد ولی گوشت قرقاول، کبک و ماهی سالمون برای رژیم غذایی سالم می تواند گزینه ای بسیار مطلوب به شمار رود. این سری از انواع گوشت امروزه در بسته بندی های بهداشتی به صورت تازه در بازار عرضه شده و خریداران می توانند با خیال راحت از آن استفاده داشته باشند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.