تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 38098

علی‌رغم معرفی هارمونی او اس، هواوی همچنان به اندروید علاقه‌مند است

علی‌رغم معرفی هارمونی او اس، هواوی همچنان به اندروید علاقه‌مند است

علی‌رغم معرفی هارمونی او اس، هواوی همچنان به اندروید علاقه‌مند استطبق گزارش یاهو، اگرچه هواوی به‌تازگی اولین گوشی خود را با سیستم‌عامل جایگزین اندروید با نام هارمونی او اس معرفی کرده است و این سیستم‌عامل در گوشی هوشمند جدید تاشوی میت ایکس ۲ استفاده شده است، اما این سازنده چینی قصد ندارد اندروید را به‌طور کلی از تمام محصولاتش حذف کند. از آنجایی که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ هواوی را در فهرست تحریم‌ها و محدودیت‌ها قرار داده است، این کشور هرگز به هواوی اجازه خرید و استفاده از سخت‌افزار، نرم‌افزار و اجزای سازنده شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل را بدون اخذ تأییده و مجوز از طریق مراجع قانونی نداده است.
هواوی امیدوار است که سرانجام مجوز استفاده مجدد از نرم‌افزارهای ساخت شرکت گوگل را دریافت کندتام پوردی، رئیس ارشد بخش امنیت شرکت هواوی در ایالات متحده اظهار داشت که این شرکت امیدوار است که سرانجام بتواند از سرویس‌های مربوط به اندروید موبایل که شامل فروشگاه گوگل پلی و برنامه‌های دیگر مانند یوتیوب، جستجوی گوگل، جی میل، گوگل کروم و گوگل مپس است، استفاده کند. اگرچه برنامه‌های اصلی اندروید شرکت گوگل در چین ..

علی‌رغم معرفی هارمونی او اس، هواوی همچنان به اندروید علاقه‌مند است

طبق گزارش یاهو، اگرچه هواوی به‌تازگی اولین گوشی خود را با سیستم‌عامل جایگزین اندروید با نام هارمونی او اس معرفی کرده است و این سیستم‌عامل در گوشی هوشمند جدید تاشوی میت ایکس ۲ استفاده شده است، اما این سازنده چینی قصد ندارد اندروید را به‌طور کلی از تمام محصولاتش حذف کند. از آنجایی که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ هواوی را در فهرست تحریم‌ها و محدودیت‌ها قرار داده است، این کشور هرگز به هواوی اجازه خرید و استفاده از سخت‌افزار، نرم‌افزار و اجزای سازنده شرکت‌های آمریکایی مانند گوگل را بدون اخذ تأییده و مجوز از طریق مراجع قانونی نداده است.

هواوی امیدوار است که سرانجام مجوز استفاده مجدد از نرم‌افزارهای ساخت شرکت گوگل را دریافت کند

تام پوردی، رئیس ارشد بخش امنیت شرکت هواوی در ایالات متحده اظهار داشت که این شرکت امیدوار است که سرانجام بتواند از سرویس‌های مربوط به اندروید موبایل که شامل فروشگاه گوگل پلی و برنامه‌های دیگر مانند یوتیوب، جستجوی گوگل، جی میل، گوگل کروم و گوگل مپس است، استفاده کند. اگرچه برنامه‌های اصلی اندروید شرکت گوگل در چین ممنوع شده است، شعبه بین المللی این شرکت مجاز است از آن‌ها استفاده کند. جناب پوردی از طرف شرکت هواوی آمریکا گفت:

این یک مبارزه حقوقی بسیار دشوار است. با این حال، ما یک رویکرد بسیار طولانی‌مدت را برای اخذ مجوزهای لازم دنبال می‌کنیم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا مهم‌ترین محصولات و قطعات ساخت شرکت‌های آمریکایی را در اولویت قرار دهیم. سال گذشته، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا تغییرات مهمی را در زمینه تجارت شرکت ما ایجاد کرد. مقررات صادرات جدید از طراحی و ساخت تراشه‌های تولیدشده با استفاده از فناوری آمریکایی و فرستادن آن‌ها به شرکت هواوی جلوگیری می‌کند که این امر وضعیت هواوی را بدتر از همیشه کرده است. در نتیجه، این شرکت مجبور شد سطوح تراشه‌ها و قطعات موجودی خود را با دقت زیاد و به‌صورت محدود در محصولات خود استفاده کند، زیرا دیگر قادر به درخواست از شرکت ریخته‌گری پیشرو یعنی تی اس ام سی نبوده است تا تراشه ۵ نانومتری هواوی یعنی کرین ۹۰۰۰ که از فناوری‌های پیچیده و جدید استفاده می‌کند را برای هواوی بسازد.

تراشه کرین هواوی

هواوی قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که موجودی تراشه ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ این شرکت تمام نخواهد شد.

به علت تحریم‌های ایالات متحده، میزان فروش هواوی به‌شدت سقوط کرد

در ابتدای سال گذشته، هواوی توانست از شرکت سامسونگ پیشی گیرد و به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود. این هدفی بود که این شرکت از سال ۲۰۱۶ آن دنبال کرده است و سرانجام توانست به آن برسد. اما در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، میزان حمل و نقل سالانه محصولات این شرکت به میزان ۴۲ درصد کاهش یافت و این شرکت از نظر میزان محصولات ارسال‌شده، پشت سر شرکت‌های سامسونگ، اپل و شیائومی قرار گرفت. امسال، هواوی برند فرعی خود یعنی آنر خود را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار فروخت؛ اقدامی که با هدف خارج شدن آنر از ممنوعیت و تحریم‌های آمریکا انجام شد. در نتیجه، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که هواوی امسال به رتبه هفتم در رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند سقوط خواهد کرد، در حالی که آنر در رتبه هشتم قرار خواهد گرفت. برای هواوی، که متهم به ارتباط نزدیک با دولت کمونیست چین است، این یک شکست بزرگ است. اقدامات جدید شرکت هواوی باعث شده است که به تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده تبدیل شود. دولت جدید بایدن مسئولیت جبران خسارت وارده به این شرکت در دولت قبلی را دارد. در حال حاضر، به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور جدید آمریکا یعنی آقای بایدن نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است، اگرچه او مسائل فوری دیگری از جمله مهار ویروس کرونا را در دستور کار دارد. از نظر هواوی، این حرکت برای آینده این شرکت حیاتی است. پوردی گفت:

هرچه زودتر تصمیم بگیریم که به گوگل برگردیم، بهتر است.

هواوی امیدوار است که رئیس‌جمهور جدید آمریکا بتواند روابط میان چین و آمریکا را بهبود بخشد

هواوی بیان کرد که واقعاً امیدوار است که جو بایدن بتواند روابط بین ایالات متحده و چین را بهبود بخشد. رن ژیگانگ بیان کرد که هواوی علاقه‌مند است دوباره تجهیزات مورد نیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کند و اجازه دادن به این شرکت یعنی هواوی برای هر دو کشور مفید است. با توجه به دسترسی بلامانع هواوی به زنجیره تأمین ایالات متحده در سال گذشته، این شرکت در واقع ۱۸ میلیارد دلار در شرکت‌های آمریکایی سرمایه‌گذاری کرده است که مبلغ زیادی برای ایالات متحده محسوب می‌شود. البته هواوی تنها شرکتی نیست که به دلیل وضعیت خاص خود در لیست موجودیت، ضرر زیادی کرده است. آمارهای مختلف نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های فناوری آمریکایی به دلیل تصمیم دولت قبلی در تجارت خود با ضرر بزرگ مواجه شده‌اند یا حتی ورشکست شده‌اند.

رن ژیگانگ گفت:

ما امیدواریم که دولت جدید آمریکا سیاست درستی را برای شرکت‌های آمریکایی و توسعه اقتصادی ایالات متحده اتخاذ کند. ما هنوز امیدواریم که بتوانیم مقدار زیادی مواد اولیه، قطعات و تجهیزات آمریکایی خریداری کنیم تا همه دنیا از رشد چین بهره‌مند شوند.

مدیران این شرکت در هفته گذشته نیز بیان کردند که هواوی ۱ میلیارد تلفن هوشمند فعال در دنیا دارد. هدف این شرکت این است که از برنامه بازی اپل پیروی کرده و خدمات خود را به دنیا عرضه کند و هزینه‌های جانبی خرید محصولات هواوی را از آن خود کند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.