تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر : 57669

علیرضا تابش در نشست هماهنگی امور استان‌های جشنواره فیلم کودک: آشتی دوباره خانواده‌ها و کودکان با سالن‌های سینما در کشور

علیرضا تابش در نشست هماهنگی امور استان‌های جشنواره فیلم کودک: آشتی دوباره خانواده‌ها و کودکان با سالن‌های سینما در کشور

کافه دانش: صبح امروز نشست دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور برگزار شد. به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در این نشست هماهنگی، علیرضا تابش با اشاره به سابقه برگزاری رویدادهای هنری در سال گذشته گفت: این جشنواره …

کافه دانش: صبح امروز نشست دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در این نشست هماهنگی، علیرضا تابش با اشاره به سابقه برگزاری رویدادهای هنری در سال گذشته گفت: این جشنواره در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به دو شیوه آنلاین و حضوری برگزار شد و‌ نخستین جشنواره سینمایی آنلاین کشور در شرایطی برگزار شد که چشم‌انداز روشنی از تبعات کرونا در زیست فرهنگی مردم وجود نداشت. وی افزود: جشنواره امسال چند ویژگی مهم دارد از جمله اینکه اولین رویداد هنری در دولت جدید به شمار می‌رود. در یک سال و نیم گذشته عموما فضاهای رویدادمحور یا مجازی بودند و یا اینکه کاملا تعطیل بودند. این جشنواره می‌تواند آشتی دوباره خانواده‌ها و کودکان با سالن‌های سینما در سطح باشد، البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سر لوحه کار همه ما در برگزاری حضوری این جشنواره خواهد بود.

وی ادامه داد: سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم در دو بخش آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد. طبق شرایط رنگ بندی استان‌ها به لحاظ شیوع کرونا و دستورالعمل ستاد ملی کرونا سالن‌های سینما می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت اقدام به نمایش فیلم‌ها و آثار در استان‎های خود کنند. البته علاقه‌مندان برای دنبال کردن این جشنواره در سامانه جشنواره اقدام به ثبت نام کردند و امسال داوری آثار توسط نوجوانان را نیزبه دو صورت حضوری و آنلاین خواهیم داشت.

تابش در این نشست درباره برگزاری این دوره جشنواره کودک و نوجوان در استان‌ها نیز افزود: امسال جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهر به مدت ۵ روز در استان‌ها برگزار خواهد شد. علت این موضوع هم این است که آرایی که داوران کودک و نوجوان در سامانه ثبت می‌کنند، باید جمع بندی شود و در روز اختتامیه، این جایزه به فیلم برگزیده تعلق گیرد. از این جهت سالن‌هایی که برای نمایش فیلم‌های جشنواره انتخاب می‌شوند باید به لحاظ استانداردهای فنی مورد تایید باشد.

٭ فرصتی برای تحقق عدالت فرهنگی در همه استان‌ها

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان همچنین تاکید کرد: همکاری و حضور مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و صداوسیما استان‌ها بسیار کمک خواهد کرد تا جشنواره به شکل مطلوبی برگزار شود. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود و مدنظر قرار گیرد، این است که امسال سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که ۵۱ هزار کودک در جریان شیوع ویروس منحوس کرونا، پدر یا مادر خود را از دست دادند که این واقعیتی تلخ و بسیار قابل‌ تأمل است و رسالت سنگینی بر دوش همه دغدغه‌مندان به خصوص فعالان فرهنگی کشور گذاشته است. در تعاملی که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با ادارات بهزیستی و کمیته امداد در این شهرها خواهید داشت، خوب است که یک سهمیه جداگانه‌ای برای این عزیزان درنظر گرفته شود تا آنها نیز از فضای جشنواره بهره ببرند و این امر به تحقق عدالت فرهنگی در همه استان‌ها کمک خواهد کرد.

وی همچنین درباره پاسداشت و گرامیداشت یاد «علی لندی» نوجوان شجاع و فداکار خوزستانی در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: در گفتگویی که با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان داشتم بنا شد تا یاد و خاطره این نوجوان ایثارگر که در روزهای اخیر به سبب شدت جراحات سوختگی به شهادت رسید، در ایام برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گرامی داشته شود.

تابش همچنین با اشاره به سامانه‌های برخط جشنواره درباره نحوه دسترسی کودکان و نوجوانان برای تماشای مجازی آثار، گفت: پخش برنامه‌های برخط شامل افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، و المپیادفیلمسازی نوجوانان، نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌ها در پلتفرم تیوا خواهد بود، هاشور و فیلیمو پلتفرم‌های میزبان مجازی جشنواره بر اساس جدول برنامه‌های نمایش فیلم هستند و پلتفرم هاشور علاوه بر کتابخانه ویدئویی، فیلم‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌ها را هم پوشش می‌دهد ضمن آن که فیلیمو تنها اکران فیلم‌ها را به صورت آنلاین انجام خواهد داد.

در این نشست همچنین علی تاجیک مدیر امور استان‌ها و مسعود احمدیان مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان به تشریح جزییات برگزاری این جشنواره با مدیران استانی فرهنگ و ارشاد سراسر کشور پرداختند.

خبرنگار رسانه: رزا مسیحا

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.