تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 590184

علت گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی چیست؟

علت گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات ممکن است پس از انداختن لباس ها داخل ماشین لباسشویی هنگام انتخاب برنامه یا شروع به کار آن، متوجه گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی خود شوید بطوری که دکمه از پاسخ دادن به فشار دست شما روی آنها خود داری نموده و چرخه شستشو آغاز نمی شود. طبق آمار کلیدهای پاور یا

گاهی اوقات ممکن است پس از انداختن لباس ها داخل ماشین لباسشویی هنگام انتخاب برنامه یا شروع به کار آن، متوجه گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی خود شوید بطوری که دکمه از پاسخ دادن به فشار دست شما روی آنها خود داری نموده و چرخه شستشو آغاز نمی شود. طبق آمار کلیدهای پاور یا استارت ماشین لباسشویی معمولاً بدلیل اینکه کاربر فشار زیادی بر آنها اعمال می کند گیر می کنند و به دستورات پاسخی نمی دهند . برای اینکه بدانید چگونه با این مشکل برخورد کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دلایل گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی

دلیل اصلی خراب شدن دکمه های ماشین لباسشویی و عدم پاسخگویی به فشار دادن، اتمام عمر مفید دستگاه است. هرچه بیشتر و بیشتر از دستگاه استفاده کنید، احتمال خرابی قطعات و عناصر عملکردی بیشتر است. دلایل دیگری نیز وجود دارد:

– پلاستیک بی کیفیت .
در اثر فشار دادن مکرر و قوی، کلیدها تغییر شکل داده یا شکسته می شوند. اغلب، تعمیر برای دکمه های پر استفاده، مانند “مکث” مورد نیاز است.

– مشکلات ناشی از نصب نامناسب قطعات پس از تعمیرات یا ایرادات کارخانه ای
این مورد یکی از دلایل رایج گیرکردن گیر کردن دکمه های کنترل پنل ماشین لباسشویی است. در این شرایط برای استفاده کامل از ماشین لباسشویی باید به سرعت خرابی برطرف شود.

 

چه زمانی می توانید مشکل گیر کردن دکمه های ماشین لباسشویی  خودتان برطرف کنید؟

گاهی اوقات این خود دکمه نیست که گیر می کند، بلکه فشار دهنده آن است  که شامل یک لایه پلاستیکی دور دکمه است که کاربر با انگشت خود آن را فشار می دهد. این لایه ممکن است به دلیل آلودگی در شیارهای پانل، به عنوان مثال، چربی ناشی از پوست دست باشد. برای حل مشکل، لازم است شیارها را از آلودگی تمیز کنید. این کار را می توان با اسپری کردن یک محلول شوینده مناسب مثل الکل دور دکمه انجام داد.

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند، کدامند؟

1.    دکمه ها به دلیل گرد و خاک گیر کرده یا مسدود شده اند.

در طول سالها استفاده از ماشین لباسشویی و یا حین کار دستگاه، گرد و خاک در سوکت دکمه ها، روی کنتاکت ها و روی خود فشار دهنده جمع می شود. اغلب ماشین لباسشویی های نصب شده در آشپزخانه در معرض این آسیب هستند که غیرمعمول نیست . همچنین ممکن است چیزی چسبناک روی دکمه های پانل ریخته شود و یا چربی حاصل از پخت و پز روی آن‌ها بنشیند، به همین دلیل است که کلیدها مسدود می‌شوند.
این مسئله باعث می شود که دکمه روشن/خاموش، شروع/مکث، یا دکمه های دیگر گیر کنند و کاربر نتواند پاسخ مناسب از آنها را دریافت کند. زیرا وقتی گیر می کند، دکمه کار نمی کند. اگر این کلید روشن/خاموش باشد، ماشین لباسشویی روشن نمی شود، اگر “شروع / مکث” باشد، برنامه انتخاب شده شروع نمی شود. هنگامی که دکمه روشن/خاموش در موقعیت فشرده گیر کند، دستگاه می تواند به طور عادی کار کند. اما فشار مداوم سایر دکمه ها (شروع، انتخاب دما و غیره) منجر به این واقعیت می شود که دستگاه برنامه های مختلفی را ایجاد می کند  فشردگی دائم دکمه ها روی پانل ماشین لباسشویی ممکن است باعث شدن آنها شود.
برای رفع این مشکل ، تعمیرکار پانل کنترل ماشین لباسشویی را جدا می کند و موارد زیر را تمیز می کند:
– خود دکمه ها
– اتصالات
– سوکت دکمه
برای حذف کامل چربی، تمیز کردن با محلول حاوی الکل انجام می شود.

2.    آسیب مکانیکی به دکمه ها باعث گیر کردن دکمه های کنترل پنل ماشین لباسشویی می شود

به دلیل سایش طبیعی در اثر استفاده زیاد و طولانی مدت در طول زمان یا بی دقتی در دست زدن به تجهیزات ماشین لباسشویی، فشار دهنده ها در دکمه ها می توانند هنگام فشار دادن بشکنند، در نتیجه کنتاکت ها بسته نشود و دستگاه به هیچ وجه به فشار دادن دکمه ها واکنش نشان نمی دهد.
در نتیجه ممکن است دکمه های مختلف دستگاه مانند دکمه روشن/خاموش، شروع / مکث یا سایر دکمه‌های روی صفحه کنترل پنل گیر کنند و دستگاه پاسخ مناسبی صادر نکند. کلیدهای گیر کرده به فشار دادن پاسخ نمی دهند.
در هنگام ایجاد این مشکلات تعمیرکار برای رفع مشکل ، دکمه های خراب شده را با دکمه های جدید تعویض می کند.

3.    اتصالات دکمه های روی برد کنترل خراب هستند

احتمالاً به دلیل رطوبت یا ساییدگی معمولی، دکمه های کنترل پنل ماشین لباسشویی پوسیده یا سوخته اند. این مسئله باعث می شود که در ماشین لباسشویی، دکمه روشن/خاموش، شروع” یا کلیدهای دیگر روی پانل کنترل سینک می شوند. در نتیجه دکمه های گیر کرده به فشار دادن پاسخ نمی دهند. برای رفع این خرابی لازم است که کنتاکت های دکمه های چسبیده روی برد کنترل را تمیز و لحیم کنید.
فراموش نکنید که اگر اگر متوجه متوجه گیر کردن دکمه های کنترل پنل ماشین لباسشویی خود شدید به جای دستکاری کردن که ممکن است منجر به تشدید مشکل شود از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در کرج را به ماهان سرویس بسپارید

در همه شهرها تعمیرگاه های معتبر و مجاز وجود دارند . در کرج برای تعمیر ماشین لباسشویی کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید .
ماهان سرویس ، نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در کرج ، نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ در فردیس ، مرکز تعمیر لباسشویی اسنوا در کرج بوده و با اعزان تکنسین های ماهر ، تعمیر را در منزل انجام می دهد .
( ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵ – وبسایت : www.arvandoxin.com )

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.