تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 63977

علت ارزان بودن گوشی های شیائومی چیست؟

علت ارزان بودن گوشی های شیائومی چیست؟

علت ارزان بودن گوشی های شیائومی چیست؟ برای بسیاری از مشتریان، ارزان بودن گوشی های شیائومی نسبت به دیگر رقبا تعجب برانگیز است. در این پست علت ارزانی این محصولات را توضیح خواهیم داد.
شیائومی..

علت ارزان بودن گوشی های شیائومی چیست؟

برای بسیاری از مشتریان، ارزان بودن گوشی های شیائومی نسبت به دیگر رقبا تعجب برانگیز است. در این پست علت ارزانی این محصولات را توضیح خواهیم داد.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌سازها در جهان است. شرکت تحقیقاتی Canalys می‌گوید این کمپانی موفق شده اپل را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با سهم ۱۷ درصدی آن شکست دهد و دومین گوشی‌ساز بزرگ جهان لقب بگیرد. در واقع شیائومی فقط شرکت سامسونگ را با سهم ۱۹ درصدی در بالای سر خودش دارد.

علاوه بر سهم کلی از بازار، شیائومی موفق شده رکورد بیشترین فروش یک گوشی طی ۲۴ ساعت در گینس را هم به نام خودش ثبت کنید. این کمپانی در فستیوال “Mi Fan Fest” خود در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که ۲.۱۲ میلیون نسخه گوشی هوشمند فروخته است.

محبوبیت شیائومی نشات گرفته از دلایل مختلفی است و برخلاف بسیاری از ادعاها، کمترین شباهت را با اپل دارد. در واقع هم تبلت‌ها و هم گوشی های شیائومی معمولاً به خاطر شباهت با محصولات اپل همیشه مورد انتقاد قرار می‌گیرند. اما اگر هم شباهتی بین عملکرد این دو کمپانی باشد، فقط در بخش طراحی محصولات است. شیائومی می‌تواند سخت افزاری مشابه اپل را با قیمتی بسیار پایین‌تر ارائه کند که باعث متحیر شدن بسیاری از مشتریان و کاربران شده است.

چرا گوشی های شیائومی این قدر ارزان هستند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل ارزان بودن محصولات شیائومی، به خاطر تمرکز این کمپانی روی حجم زیاد فروش به جای حاشیه سود بالاتر است. مدیرعامل شیائومی می‌گوید قیمت قطعات هر دستگاه آیفون ۱۳ اپل بین ۳۶ تا ۳۷ درصد قیمت آن را شامل می‌شود و نزدیک ۶۰ درصد ماباقی آن سودی است که به جیب اپل می‌رود. این درحالیست که حاشیه سود شیائومی در هر گوشی فقط ۸ تا ۹ درصد است.

اما یکی دیگر از عواملی که باعث پایین نگه داشتن قیمت محصولات شیائومی می‌شود، حریم خصوصی است. گزارشی که توسط Forbes منتشر شده نشان می‌دهد مرورگر وبی که با دستگاه‌های شیائومی عرضه می‌شود تمام فعالیت‌های کاربران در وب را رسد می‌کند؛ حتی اگر کاربر از حالت ناشناس (incognito) استفاده کند. ظاهراً شیائومی از دیگر دستگاه‌های خودش هم در حال جمع‌آوری اطلاعات است تا تصور کاملی از زندگی شخصی مشتریانش به دست بیاورد.

در گزارش Forbes آمده است:

شیائومی یکی از چهار گوشی‌ساز برتر جهان از نظر سهم فروش است که پشت سر اپل، سامسونگ و هواوی قرار می‌گیرد. برگ برنده شیائومی فروش گوشی‌های ارزان قیمتی است که بسیاری از ویژگی‌های آن‌ها مشابه گوشی‌های هوشمند بالارده است. اما این قیمت پایین، می‌تواند هزینه زیادی برای مشتریان داشته باشد و آن هم حریم خصوصی‌شان است.

منبع :slashgear

به همین دلیل است که گوشی های شیائومی معمولاً بسیار ارزان هستند

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.