تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر : 591886

علائم ظاهری بیماری قلبی

علائم ظاهری بیماری قلبی

بیماری قلبی وضعیتی است که در اثر اختلال در عملکرد پمپاژ قلب ایجاد می شود. این بیماری دارای علائم یا نشانه های متعددی می باشد مانند دلایل درد قفسه سینه که در صورت مشاهده آنها، باید به پزشک مراجعه کرد. این نشانه ها عبارتند از: افزایش خستگی یا ضعف تنگی نفس در هنگام فعالیت یا

بیماری قلبی وضعیتی است که در اثر اختلال در عملکرد پمپاژ قلب ایجاد می شود. این بیماری دارای علائم یا نشانه های متعددی می باشد مانند دلایل درد قفسه سینه که در صورت مشاهده آنها، باید به پزشک مراجعه کرد. این نشانه ها عبارتند از:

    • افزایش خستگی یا ضعف
  • تنگی نفس در هنگام فعالیت یا استراحت
  • عدم افزایش یا کاهش وزن (به ویژه در کودکان کم سن)
  • ورم
  • از دست دادن هوشیاری
  • سرگیجه
  • نبض بسیار آهسته یا سریع قلب
  • وقفه در کار قلب
  • فشار خون بالا یا پایین

البته بروز این نشانه ها به تنهایی نمی تواند دلیلی بر تشخیص بیماری قلبی باشد. جهت تشخیص دقیق این بیماری، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. که ما به شما  دکتر محمد ریاستی معرفی می کنیم دکتر محمد ریاستی در زمینه آنژیو گرافی، اکو قلب، تنظیم فشار خون و پرولاپس دریچه میترال تخصص دارند ایشان یکی از بهترین متخصصان آریتمی قلب هم می باشند. در ادامه، برخی از علائم آن را به وضوح شرح داده ایم.

تنگی نفس

در بیشتر موارد، تنگی نفس به دلیل بیماری قلبی یا ریوی است. قلب و ریه ها در انتقال اکسیژن به بافت ها و حذف دی اکسید کربن از بدن نقش دارند. به همین دلیل مشکلات مربوط به هر یک از این فرآیندها، بر تنفس تاثیر می گذارد.

تپش قلب

اختلال ریتم قلب یا آریتمی یک وضعیت پاتولوژیک است. این اختلال منجر به نقض فرکانس، ریتم و توالی تحریک و انقباض قلب می شود. آریتمی در کودکان بسیار شایع بوده و پس از نقایص مادرزادی قلب، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. اگر کودکی از وقفه در کار یا ضربان قلب رنج می برد، باید تحت معاینه پزشک متخصص قرار گیرد. تقریبا تمام اختلالات ریتم می توانند توسط پزشک در طی معاینه بالینی استاندارد تشخیص داده شوند.

به طور معمول، ضربان قلب در کودکان بسته به سن، می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هر دوره سنی شاخص های هنجاری خاص خود را دارد. معیارهای تشخیص سرعت نبض در کودکان با هنجارهای سنی تعیین می شوند. شایع ترین اختلال ریتم قلب در کودکان، اکستراسیستول (انقباض فوق العاده قلب) است. اکستراسیستول می تواند باعث ایجاد احساس وقفه در قلب شود.

همچنین ممکن است با علائم بالینی همراه نبوده و در کودکی که هیچ علائمی ندارد، قابل تشخیص باشد. در این حالت ضربان قلب در هنگام حمله، بسیار بالا و بیش از 150 بار در دقیقه خواهد بود. علاوه بر تپش قلب، ضعف، سرگیجه، سیاهی چشم، حتی از دست دادن هوشیاری نیز قابل مشاهده می باشد. حملات تاکی کاردی باید فورا متوقف شوند. تسکین حمله توسط تیم آمبولانس انجام پذیر است. در صورت بی اثر بودن درمان، بستری شدن و تسکین حمله در بیمارستان ضروری می باشد.

درد قفسه سینه

درد قفسه سینه، علامت اصلی بیماری قلبی است. این درد می تواند حاد، کسل کننده، فشاری و حمله ای باشد. حملات این نوع درد، با سوزش شدید در سینه همراه بوده و در شب یا هنگام خواب نیز رخ می دهند. درد طولانی مدت که به نیمه چپ بدن سوق یابد، نشان دهنده یک حمله قلبی در حال توسعه است.

علائم ظاهری بیماری قلبی

تعرق زیاد

طبق تحقیقات، در موارد هیپرهیدروزیس اولیه یا موضعی، بخشی از مغز که تعریق را تنظیم می کند، سیگنال هایی را به غدد اکرین ارسال خواهد کرد. این اتفاق حتی زمانی که نیاز خاصی به خنک کردن بدن وجود ندارد، رخ می دهد. این اختلال در سیستم عصبی می تواند منجر به تعریق شود که طبیعتا هیچ دلیل ظاهری هم ندارد و فرد متوجه علت آن نخواهد شد. البته دیگر علل هیپرهیدروزیس می توانند شامل موارد زیر باشند.

  • بیماری قلبی
  • دیابت
  • نارسایی تنفسی
  • پرکاری غده تیروئید
  • برخی داروها
  • آسیب عصب محیطی
  • بیماری پارکینسون

خستگی شدید

ضعف، اختلالات خواب، لرزش در بازوها یا پاها نیز از علائم بیماری قلبی هستند. با اختلالات عملکردی در قلب،  بیمار به سرعت خسته شده و حتی احساس اضطراب می کند. رنگ پریدگی در بیماری قلبی زمانی رخ می دهد که دریچه های آئورت آسیب دیده باشند. گاهی اوقات این علائم ممکن است با کم خونی اشتباه گرفته شوند.

علائم ظاهری بیماری قلبی

جمع بندی

در کلینیک دکتر ریاستی، با بررسی علائم و علل بیماری با بروزترین متدهای روز دنیا، به بیماران کمک خواهیم کرد. مجموعه ما با تجربه چندین ساله و تخصص بالا، حتی قادر به درمان بیمارانی با سابقه و شدت بیماری بالا می باشد. اگر هر یک از علائم هشدار دهنده بالا را دارید، بلافاصله برای معاینه و درمان به کلینیک ما مراجعه کنید. درمان، به بهبود کیفیت زندگی و نجات شما و عزیزانتان کمک خواهد کرد. ضمن اینکه درمان سریع تر این بیماری، از صرف هزینه های گزاف برای عمل های جراحی نیز جلوگیری می کند.

اغلب آقایان یا خانم ها این علائم را نتیجه خستگی و کار شدید تلقی کرده و به آن بی توجهی می کنند. اینکار نه تنها باعث بهبود حال شما نمی شود، بلکه روز به روز از عمر شما خواهد کاست.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.