تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 63038

عفونت کاشت مو چه علائمی دارد؟

عفونت کاشت مو چه علائمی دارد؟

فهرست۱ علائم عفونت بعد از کاشت موی طبیعی۱.۱ زخم های زیاد۱.۲ ترشح از زخم ها۱.۳ خارش زخم ها۱.۴ جوش۱.۵ پوسته پوسته شدن زیاد و طولانی۲ دلایل عفونت بعد از کاشت مو چیست؟۳ چطور جلوی عفونت بعد از کاشت مو را بگیریم؟۴ جمع بندی آنچه بیش از هر عضو دیگری در بدن می‌تواند روی زیبایی و …

آنچه بیش از هر عضو دیگری در بدن می‌تواند روی زیبایی و جذابیت چهره تاثیر داشته باشد، موها هستند. داشتن موهای خوش فرم، زیبا و پرپشت می‌تواند روی جذابیت ظاهری فرد تاثیرگذار باشد. بسیاری از افراد برای حل این مشکل به دنبال یک راه دائمی هستند. کاشت مو می‌توان یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها برای درمان ریزش مو و طاسی موهای سرتان باشد.
شاید این سوال برایتان مطرح شود که کاشت مو چگونه انجام می‌شود؟ با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با کاشت مو در سایت کلینیک صدف : کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

علائم عفونت بعد از کاشت موی طبیعی

یکی از رایج‌ترین عارضه‌ها که در بیشتر افراد بعد از کاشت مو ممکن است بروز کند، عفونت است. بسیاری از افراد به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، عدم مهارت پزشک و… ممکن است به عفونت مبتلا شوند. نمی‌توان گفت که عمل کاشت مو عوارضی ندارد. در بسیاری از روش‌های کاشت مو، احتمال ایجاد عفونت بسیار کمتر است. اگر آسیب وارد شده به موها جدی باشد و عفونت شدید شود، پزشک بعد از درمان عفونت بار دیگر کاشت مو را انجام می‌دهد. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که چه علائمی نشان دهنده عفونت در موهای کاشته شده است؟ در ادامه با این علائم بیشتر آشنا خواهید شد:

زخم های زیاد

بعد از کاشت مو به دلیل خارج کردن بانک مو و پیوندهای زده شده، در نواحی موهای کاشته شده و موهایی که از بانک مو برداشت شده است زخم‌های بسیاری ایجاد می‌شود. این زخم‌ها می‌توانند میزان ابتلا به عفونت را افزایش دهند، از این رو تا بهبودی کامل زخم‌ها سعی کنید تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید.

ترشح از زخم ها

اگر موهای کاشته شده، ترشح داشته باشند می‌توان آن را یکی از علائم عفونت تلقی کرد. علائم دوران نقاهت کاشت مو بسیار شبیه به علائم عفونت است، از این بسیاری از افراد این علائم را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. البته ترشح از زخم‌ها در زمان عفونت می‌تواند با کمی درد همراه باشد.

خارش زخم ها

در یکی دو روز اول بعد از کاشت مو خارش زخم‌ها و پینه‌ها طبیعی است. اما اگر برای مدت زمان طولانی این خارش‌ها ادامه پیدا کند می‌تواند یکی از علائم عفونت باشد.

عفونت کاشت مو چه علائمی دارد؟

جوش

در دوران نقاهت جوش زدن یک امر کاملا طبیعی است. در واقع واکنشی است که پوست سر نسبت به داروهای تزریق شده نشان می‌دهد. این جوش‌ها معمولا قرمز و ملتهب هستند.

پوسته پوسته شدن زیاد و طولانی

پوسته پوسته شدن یکی از مراحل بهبودی فرد در دوران نقاهت است. در دوران نقاهت به دلیل استفاده از ماینوکسیدیل و دیگر داروها ممکن است پوست سر کمی خشک و پوسته پوسته شود.

دلایل عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

در زمان جراحی‌های باز در هر قسمت بدن، احتمال عفونت وجود دارد. معمولا هرجای بدن که زخم بازی وجود داشته باشد می‌تواند، با کمترین آلودگی و عدم رعایت نکات بهداشتی به عفونت مبتلا شود. پس بهتر است در زمان جراحی‌ نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید تا میزان عفونت بدن را کاهش دهید. ابتلا به عفونت علاوه بر اینکه نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند روند بهبودی عارضه را هم کندتر کند.  

عدم رعایت نکات بهداشتی بعد از کاشت مو، وضعیت بهداشتی نامناسب در کلینیک، استفاده از ابزارهای غیراستریل، استفاده از داروهای تاریخ گذشته و… از دیگر دلایل عفونت در ناحیه موهای کاشته شده است.

چطور جلوی عفونت بعد از کاشت مو را بگیریم؟

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت healthline: برای اینکه بتوانید از عفونت موهای کاشته شده جلوگیری کنید، بهتر است به چند نکته قابل تامل توجه داشته باشید:

  • به هیچ عنوان پوست سر خود را تا زمان بهبودی کامل لمس نکنید. این کار باعت ایجاد آلودگی و چربی روی سطح پوست سر می‌شود.
  • از انجام دادن فعالیت های پرخطر چون رابطه جنسی پرتحرک، فعالیت‌های ورزشی سنگین و… که می‌تواند فشار خون بدن را افزایش دهد و میزان خونریزی را بیشتر کند جلوگیری کنید.
  • بعد از کاشت مو باید روزانه دو بار محلول آب و نمک استریل را روی موهای خود بریزید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را ماساژ دهید. این کار به شدت می‌تواند از خونریزی زخم‌ها و عفونت آن‌ها جلوگیری کند.
  • پزشک بعد از کاشت مو داروهای آنتی بیوتیک و چرک خشک‌کن را برای شما تجویز می‌کند. ازجمله این داروها می‌توان به پلی اسپورین، باسیتراسین یا Aquaphor اشاره کرد.

جمع بندی

کاشت مو در عین حال که می‌تواند موجب خوش حالتی و پرپشت شدن موهای فرد شود، دارای عوارض و معایبی است. اگر این عمل زیبایی توسط یک پزشک حرفه‌ای و در یک کلینیک معتبر انجام نشود می‌تواند موجب عفونت در ناحیه موهای کاشته شده شود. این عفونت به عوامل بسیاری بستگی دارد که در این مطلب به آن اشاره کردیم. پس اگر قصد کاشت مو دارید بهتر است به دنبال یک کلینیک حرفه‌ای باشید.

 

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.