تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر : 21744

عرضه بلوکی شبریز در دستور کار سازمان بورس

عرضه بلوکی شبریز در دستور کار سازمان بورس

کافه دانش: بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به مکاتبات قبلی سازمان خصوصی‌سازی و کارگزاری امین آوید، اطلاعیه عرضه سهام شرکت پالایش نفت تبریز به صورت عمده را منتشر کرد. بدین ترتیب واگذاری بلوک ۱۶.۴۱ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز توسط سازمان خصوصی‌سازی در برنامه کاری سازمان بورس قرار گرفت. این عرضه روز دوشنبه …

کافه دانش: بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به مکاتبات قبلی سازمان خصوصی‌سازی و کارگزاری امین آوید، اطلاعیه عرضه سهام شرکت پالایش نفت تبریز به صورت عمده را منتشر کرد. بدین ترتیب واگذاری بلوک ۱۶.۴۱ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز توسط سازمان خصوصی‌سازی در برنامه کاری سازمان بورس قرار گرفت. این عرضه روز دوشنبه ۳۰ تیرماه انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پیرو مکاتبات پیشین سازمان خصوصی‌سازی و کارگزاری امین آوید، سازمان بورس اوراق بهادار تهران یکم تیرماه اطلاعیه‌ای را برای عرضه بلوک ۱۶.۴۱ درصدی سهام شرکت پالایش نفت تبریز به ارزش کل پایه ۴۸ هزار و ۴۶۴ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۱۳۶ ریال صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، تاریخ عرضه روز دوشنبه مورخ ۳۰/۰۴/۱۳۹۹ بوده و قیمت پایه برابر با قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد؛ به شرط آنکه از مبلغ ۲۹ هزار ۵۳۱ ریال کمتر نباشد؛ است.

همچنین خریدار بلوک برای تسویه حساب می‌تواند به صورت نقد و یکجا و یا به صورت اقساطی (۵۰ درصد نقد طی مهلت ۲۰ روز کاری و مابقی به صورت اقساط به مدت ۱۸ ماه با فواصل زمانی ۶ ماهه برای هر قسط با نرخ بهره ۱۸ درصد) اقدام کند.

در این اطلاعیه آمده است که کسب اطلاعات کافی و وافی از وضعیت مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی شرکت مورد واگذاری قبل از تاریخ انجام معامله بر عهده خریدار یا خریداران است. خریدار یا خریداران بعد از واگذاری، حق هیچ گونه ادعا علیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سازمان بورس اوراق و بهادار و سازمان خصوصی‌سازی به استناد نداشتن اطلاعات لازم از اسناد و صورت‌های مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی و آخرین وضعیت حساب‌ها و موارد اعلامی و اطلاعات دیگر مربوط به سهام مورد معامله و شرکت مربوطه را ندارند.

پیشتر سازمان خصوصی‌سازی نیز در تاریخ ۲۶/۰۳/۹۹ طی نامه‌ای به شرکت کارگزاری امین آوید، مزایای متوجه خریدار یا خریداران در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی را اعلام کرد که بدین شرح است:

الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.

ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی، به مأخذ «۱۰۰» برای رقم میانه دوره اقساط.

ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش خصوصی به میزان ۱۶ درصد و برای خریداران بخش تعاونی به میزان ۱۵ درصد.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط احراز صلاحیت برای خرید بلوکی سهام شرکت پالایش نفت تبریز و اخذ نمونه قرارداد، وکالت‌نامه محضری، دستورالعمل نحوه نظارت پس از واگذاری و سایر قوانین و مقررات مرتبط به سایت اینترنتی سازمان خصوصی‌سازی به نشانیwww.ipo.ir  (بخش فهرست دارایی و بنگاه‌های در حال عرضه) مراجعه کنند.

انتشار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.