تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۱۸
کد خبر : 54719

عربستان سعودی بخشی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کرد

عربستان سعودی بخشی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کرد

عربستان سعودی بخشی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کردبه‌نظر می‌رسد که کمپانی ایتالیایی پاگانی سرمایه‌گذار جدیدی را برای ساخت ابرخودروهای خود پیدا کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) به‌تازگی بخش کوچکی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کرده تا این شرکت بتواند گام‌های بعدی در راه تولید خودروهای خود را بردارد. این سرمایه‌گذاری عربستان سعودی پس از خرید سهام شرکت خودروسازی برقی لوسید صورت گرفته و حالا تاریخچه‌ی سرمایه‌گذاری‌های این کشور را جذاب‌تر کرده است.
مطالب مرتبط:این پاگانی هوایرا شخصی‌سازی شده فوق‌العاده چشم‌نواز به نظر می‌رسد
برترین ابرخودرو های ۲۰۲۱؛ سریع و خشن
کمپانی پاگانی در اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی توسط هوراسیو پاگانی، که یکی از کارکنان باسابقه‌ی لامبورگینی بود، تاسیس شد. این شرکت در ابتدا در زمینه‌ی تولید قطعات فیبر کربن برای لامبورگینی فعالیت می‌کرد. تخصص پاگانی در زمینه‌ی طراحی موجب شد که او در سال ۱۹۹۱ Modena Design را طراحی کند. در تمام این مدت او همزمان بر روی طراحی خودروی خود نیز کار می‌کرد که در نهایت منجر به ساخت پاگانی زوندا C12 شد. این خودرو آغاز کار..

عربستان سعودی بخشی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کرد

به‌نظر می‌رسد که کمپانی ایتالیایی پاگانی سرمایه‌گذار جدیدی را برای ساخت ابرخودروهای خود پیدا کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) به‌تازگی بخش کوچکی از سهام کمپانی پاگانی را خریداری کرده تا این شرکت بتواند گام‌های بعدی در راه تولید خودروهای خود را بردارد. این سرمایه‌گذاری عربستان سعودی پس از خرید سهام شرکت خودروسازی برقی لوسید صورت گرفته و حالا تاریخچه‌ی سرمایه‌گذاری‌های این کشور را جذاب‌تر کرده است.

مطالب مرتبط:

  • این پاگانی هوایرا شخصی‌سازی شده فوق‌العاده چشم‌نواز به نظر می‌رسد

  • برترین ابرخودرو های ۲۰۲۱؛ سریع و خشن

کمپانی پاگانی در اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی توسط هوراسیو پاگانی، که یکی از کارکنان باسابقه‌ی لامبورگینی بود، تاسیس شد. این شرکت در ابتدا در زمینه‌ی تولید قطعات فیبر کربن برای لامبورگینی فعالیت می‌کرد. تخصص پاگانی در زمینه‌ی طراحی موجب شد که او در سال ۱۹۹۱ Modena Design را طراحی کند. در تمام این مدت او همزمان بر روی طراحی خودروی خود نیز کار می‌کرد که در نهایت منجر به ساخت پاگانی زوندا C12 شد. این خودرو آغاز کار سری خودروهای افسانه‌ای زوندا نیز می‌باشد. بدنه و ایردوداینامیک این خودرو توسط شرکت دالارا طراحی شد و وظیفه‌ی ساخت پیشرانه‌ی V12 آن نیز بر عهده مرسدس-ای ام جی بود. پاگانی تا به حال بیش از ۳۰ نسخه‌ی مختلف از ابرخودروهای سری زوندا را به بازار عرضه کرده است.

پاگانی در سال ۲۰۱۱ از خودروی هوایرا رونمایی کرد که قرار بود به جانشین خودروی زوندا تبدیل شود. اگر چه در ابتدا این خودرو نتوانست توجه کاربران زوندا را به خود جلب کند اما حالا به یکی از باارزش‌ترین ابرخودروهای موجود در بازار تبدیل شده است. حالا تنها باید منتظر ماند و دید که تاثیر این سرمایه‌گذاری در کمپانی پاگانی چه نتیجه‌ای را در آینده در بر خواهد داشت.

نظر شما در مورد خودروهای پاگانی چیست؟ آیا این شرکت با ورود به بازار خودروهای برقی نیز عملکرد موفقی خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Motor1

۰۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.