تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 53449

ظریف منش در نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت: برای هیچ روز و واقعه ای به اندازه غدیر اعمال در روایات تاکید نشده است

ظریف منش در نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت: برای هیچ روز و واقعه ای به اندازه غدیر اعمال در روایات تاکید نشده است

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: افزایش معرفت جامعه نسبت به مسئله غدیر، همراه با جشن و سرور محور قرار دادن غدیر و شخصیت امیرالمومنین برای وحدت از طریق همایش های داخلی و اجرای برنامه هایی در خارج از کشور از دیگر سیاست های بنیاد برای برنامه های سالجاری است. به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه …

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: افزایش معرفت جامعه نسبت به مسئله غدیر، همراه با جشن و سرور محور قرار دادن غدیر و شخصیت امیرالمومنین برای وحدت از طریق همایش های داخلی و اجرای برنامه هایی در خارج از کشور از دیگر سیاست های بنیاد برای برنامه های سالجاری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی کافه دانش، نشست خبری تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت، صبح امروز دوشنبه ۲۸ تیر ماه۱۴۰۰، با حضور حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد.

 حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر

ظریف منش، در ابتدای این نشست خبری گفت: سال پیش ۷ تا ۸ میلیون اطعام و داشتیم و امسال پیش بینی می کنیم ۱۲ تا ۱۵ میلیون وعده غذا در سطح کشور توزیع گردد.

وی ادامه داد: قرار است سه میلیون اطعام از سوی بنیاد علوی و بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام صورت ‌گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی از طریق بسیج هیات ها، گروه های مردمی و تشکل های مردمی در این راستا فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیرافزود: حوزه های علمیه با مشارکت طلاب، کارمندان برخی  دستگاه های اجرایی مانند بانک ها هر کدام تامین یک وعده غذا را عهده دار  شدند و شعار هر خانه یک غذا به عنوان پویش این ایام راه اندازی شده است.

ظریف منش، با بیان اینکه علیرغم شیوع موج جدید کرونا استقبال عظیم مردمی از برنامه های غدیر صورت گرفته است، اظهار داشت: این استقبال همراه با ابتکارات و بکارگیری روش های بدیع همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با اشاره به افضل بودن عید غدیر در میان همه اعیاد ادامه داد: این روز، روز اعلام طرح اسلام برای مدیریت جامعه بشری است. در حقیقت غدیر تبیین می کند چه ارزش هایی باید در جامعه اسلامی حاکم باشد و نیز در راس حکومت باید پارساترین افراد که ائمه معصوم (ع) هستند و از جانب خدا منصوب شده اند، قرار بگیرد؛ از این منظر غدیر متعلق به همه بشریت است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، با بیان اینکه برای هیچ روز و واقعه ای به اندازه غدیر اعمال در روایات تاکید نشده است، گفت: از این رو ضرورت دارد برای بزرگداشت این عید الله اکبر گروه های مختلف به جشن و سرور برای غدیر بپردازند.

ظریف منش، درباره سیاست های امسال بنیاد بین المللی غدیر گفت: فراگیرسازی و جلب مشارکت همه گروه ها و اقشار با تمرکز بر نسل جوان و مساجد سیاست نخست ما است تا همه حتی به اندازه یک لبخند، پوشیدن لباس نو و اطعام برای یک نفر در این جریان دخیل باشند. سیاست دوم تبیین بعد حکومتی غدیر است. به فرموده امام راحل غدیر آمده بگوید ما چگونه تبعیت کنیم.

وی ادامه داد: افزایش معرفت جامعه نسبت به مسئله غدیر همراه با جشن و سرور محور قرار دادن غدیر و شخصیت امیرالمومنین برای وحدت از طریق همایش های داخلی و اجرای برنامه هایی در خارج از کشور از دیگر سیاست های بنیاد برای برنامه های سال جاری که با همکاری نهادهایی همچون سازمان های اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی، شهرداری ها، تشکل های مردمی، بسیج، مساجد و ائمه جماعات و غیره آنها را اجرایی می کنند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، با اشاره به مجموعه برنامه های پیش بینی شده برای دهه امامت و ولایت اعلام داشت: برگزاری صدها محفل شبی با قرآن، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر غدیر، گسترانیدن سفره عیدانه غدیر در خراسان شمالی و برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی غدیر در قزوین با محوریت آیات ولایت و خطبه غدیر از جمله این برنامه ها است.

ظریف منش، ادامه داد: برگزاری جشنواره تربیت در سیره علوی به همت استان همدان، برگزاری همایش ولایت محور وحدت با حضور علمای اهل سنت، برگزاری همایش آموزه های جهانی امیرالمومنین (ع) با حضور اسقف هایی از کشور سوریه و لبنان و برگزاری وبینار حکمرانی علوی توسط دانشگاه عالی دفاع ملی نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری همایش فرماندهی و مدیریت از نگاه امام علی (ع) و دانشگاه امام حسین (ع)، اجرای پویش های «من غدیری ام»، «فقط به عشق علی(ع)» و «لبیک یا خامنه ای»، راه اندازی کاروان های شادی در نقاط مختلف کشور چنانکه در تهران ۱۱۰ کاروان راه اندازی می شود از دیگر برنامه هایی است که در دهه امامت و ولایت ۱۴۰۰ اجرا می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر افزود: فرهنگ سازی برای اهدای هدیه عید غدیر به یکدیگر چنانکه ۱۱۰ طلبه هدایایی را در نقاط مختلف شهر به کودکان هدیه می دهند، تبیین و ترویج زیارت غدیریه امام هادی (ع) همراه با چاپ و توزیع چند ۱۰ هزاری این زیارت، برگزاری مسابقه حفظ خطبه غدیر نیز برای این ایام تدارک دیده شده است.

ظریف منش، با اشاره به تاکید فراوان روایات بر اهمیت مسئله اطعام غدیر تاکید کرد: سال گذشته با همکاری نهادها و دستگاه ها و گروه های مردمی بیش از هفت میلیون اطعام غدیر صورت گرفت که البته این به غیر از آمارهایی است که غیر رسمی انجام شده. امسال نیز به تناسب اعلام آمادگی نهادها پیش بینی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیونی اطعام غدیر را داریم.

وی ادامه داد: برای مثال بنیاد احسان قول مساعد برای سه میلیون اطعام را داده است. همچنین از بنیاد علوی، سازمان تبلیغات اسلامی از طریق بسیج هیئات، مساجد، گروه های جهادی، بسیج، مدارس علمیه، بانک ها، دستگاه های اجرایی و غیره که هر کدام قول های مساعدی برای اطعام غدیر حتی به اندازه هر نفر یک اطعام را داده اند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: برگزاری جشن های خانگی غدیر، آذین بندی معابر و محلات با پویش هایی همچون «هر کوچه یک پرچم» یا «هر کوچه یک علم»، برپایی ایستگاه های صلواتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرده خوانی غدیر، برگزاری اولین جشنواره شعر ترکی غدیر، گردهمایی های میثاق با ولایت و … برای دهه امامت و ولایت ۱۴۰۰ انجام می شود.

ظریف منش، از استمرار کمک های مومنانه در قالب طرح احسان علوی در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: این کمک ها حتی قبل از دهه در استان هایی همچون سیستان و بلوچستان و خوزستان به تناسب شرایط ویژه ای که دارند، آغاز شده. باید توجه داشت این ایام فرصت دستگیری از محرومان و دادن انفاق و صدقه است؛ از این رو برخی از دفاتر استانی بنیاد با همکاری مردم اقدام به آزادسازی زندانیان جرایم مالی نیز کرده اند.

وی درباره دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت بیان کرد: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و آثار غدیر در قم، اعزام مبلغان به مناطق محرومان برای تبیین مسئله غدیر، برگزاری مسابقه ملی از خطبه و زیارت غدیر، اجرای پویش فقط به عشق علی با محور ارایه تخفیف در خریدها توسط اصناف و بازاریان، اجرای ویژه برنامه هایی در اعتاب مقدسه به ویژه آستان قدس رضوی، حرم شاهچراغ و حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، همکاری ۱۱۰ مسجد محوری برای اجرای این برنامه ها نیز در این دهه انجام می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، در پایان سخنان خود، با تاکید بر لزوم تبدیل غدیر به یک فرهنگ هدایت گر و حرکت خودجوش مردمی نظیر آنچه در مورد محرم حسینی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: آماری از کمک های مومنانه همچون اطعام ها در دست نداریم اما بنا بر اعلام آمادگی ها این کمک ها شامل ماسک و اقلام بهداشتی، بسته های معیشتی، جهیزیه برای نوعروسان بی بضاعت و … می شود.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت، امسال از ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۰، همزمان با عید سعید قربان آغاز شده و تا ۸ مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.